Plaats reactie
618
Een directeur van een Brabantse bierbrouwer komt op kantoor en merkt direct een droeve stemming.
Als hij wat verder loopt ziet hij in het toilet een groepje collega's bij elkaar staan en hij loopt er naar toe om te horen wat er aan de hand is.
Het blijkt te gaan om de blonde Belgische stoot van de administratie die snikkend tussen de collega's staat.
Dus hij neemt haar even mee naar kantoor om onder 4 ogen te bespreken wat er aan de hand is.
Na veel tranen en snikken komt het hoge woord er uiteindelijk uit en blijkt dat het ziekenhuis zojuist heeft gebeld met het bericht dat haar moeder plotseling is overleden.
Hij leeft met haar mee en geeft haar alle tijd om tot bedaren te komen en biedt haar aan om gewoon de rest van de dag vrij te nemen, maar ze blijft toch liever werken zodat ze er niet de gehele tijd aan hoeft te denken.
Dus ze gaat weer aan het werk maar na een kwartiertje vliegt de deur van zijn kantoor weer open en stormt die schone Belgische weer betraand naar binnen.
Hij geeft haar direct even een stoel met een glas water en vraagt of ze dan toch niet liever naar huis wil.
Ze schudt van nee en tussen alle snikken door weet ze er uit te brengen dat haar zus net heeft gebeld.
"Nou" zegt hij "die zal ook wel erg geschrokken zijn of niet"?
"nee" weet ze snikkend uit te brengen, "het is veel erger"
"veel erger? vraagt hij verbaasd.
"ja" stamelt ze terwijl ze haar tranen wegveegt "het ziekenhuis heeft haar ook gebeld en vertelden dat haar moeder ook zojuist is overleden"
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
620
Nog maar één dan. ;D

De kinderen van een basisschool krijgen les over moraal. Ze krijgen als opdracht thuis aan hun ouders te vragen een verhaal te vertellen, waaraan een moraal is verbonden.

Wanneer ze terug in de klas komen, mogen ze vertellen wat ze gehoord hebben.

Mieke vertelt: "Mijn ouders zijn kippenboeren en verkopen eieren.
Op een dag hadden ze in de auto een mand eieren staan.
Ze reden over een hoge verkeersdrempel, waardoor de eieren braken."
De moraal is: "Wees zeer voorzichtig met breekbare dingen."

Elsje vertelt: "Mijn grootouders hebben ook een kippenboerderij, maar zij broeden kuikentjes. Op een dag hadden ze tweehonderd eitjes.
Ze verwachtten dus ook tweehonderd kuikentjes. Ze verzorgden de eitjes heel goed, maar toch zijn er maar honderdtachtig uitgekomen."
De moraal is: "Tel je kuikentjes pas als ze uit het ei zijn gekomen."

Dan nu Anneke: "Mijn papa heeft verteld over ons tante Magda."
Ons tante Magda is piloot bij de luchtmacht en heeft meegevochten in operatie Desert Storm. Op een dag werd haar vliegtuig geraakt en moest ze springen.
Het enige dat ze bij zich had was een fles whisky, een machinegeweer en een zakmes. Terwijl ze aan haar parachute bungelde, dronk ze de fles whisky leeg, dan was ze die al kwijt.
Toen ze op grond kwam, werd ze omsingeld door wel zeventig Irakezen. Ze pakte haar machinegeweer en schoot het leeg; vijftig Irakezen vielen dood neer.
Met haar zakmes kon ze er nog vijftien doden, toen brak het mes af.
De laatste vijf heeft ze met haar blote handen gedood."

De juf kijkt Anneke ontdaan aan en vraagt na enige stilte: "En, wat is nu de moraal van dit verhaal?" Waarop Anneke antwoordt:

"Blijf uit de buurt van tante Magda als ze gezopen heeft !"
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
622
Er was eens een koning die wilde gaan vissen.
Hij ontbood de koninklijke weersvoorspeller om het weer voor de volgende dagen te voorspellen.
De weerman verzekerde hem dat er zeker geen regen zou vallen.
Dus gingen de koning en de koningin vissen. Onderweg ontmoetten ze een boer met zijn ezel.
De boer zei: ‘Uwe Hoogheid, U zou beter terugkeren naar Uw paleis want dra zal er een aanzienlijke hoeveelheid regen vallen.’
De koning was beleefd en terughoudend en antwoordde: 'Ik heb een zeer gewaardeerde paleisvoorspeller die hoog opgeleid is en bovendien jarenlange ervaring heeft. Ik betaal hem een hoog loon. Hij gaf me een zéér schitterende voorspelling. Ik vertrouw hem en dus zal ik niet terugkeren.’ En dus ging de koning verder naar het meer.
Maar een korte tijd later viel er een verschrikkelijke hoeveelheid regen. De koning en de koningin waren doorweekt en hun gevolg gniffelde om hen in zo’n beschamende toestand te zien.
Woedend keerde de koning terug naar het paleis en beval de koninklijke weersvoorspeller te ontslaan. Dan vorderde hij de boer naar zijn paleis en bood hem de prestigieuze en vet betaalde baan van weersvoorspeller aan.
De boer zei: ‘ Uwe Hoogheid, Ik weet niets over weer voorspellen. Ik krijg mijn informatie van mijn ezel. Hoe meer de oren van mijn ezel hangen, hoe harder het gaat regenen.’
Dus gaf de koning de baan van weersvoorspeller aan de ezel.
Vanaf toen begon men bij de overheid ezels aan te stellen op de hoogste en invloedrijkste posities.
En tot nog toe wordt deze traditie in stand gehouden......
The Good, The Bad and The Ugly : Linux, Windows and DOS
629
Een twaalfjarig jochie (Jantje) rent met een rotgang de nachtclub uit, waar hij net naar een striptease show heeft zitten te kijken.
Verbaasd vraagt de portier hem: “Hè joh, waarom loop jij ineens zo hard weg?”
Jantje: “Mijn moeder heeft gezegd, dat wanneer ik naar een naakte vrouw zou kijken ik in steen zal veranderen, en ik merk nu al dat het begint....”

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Off-topic hoekje en algemene discussies”