Plaats reactie
23
Afbeelding

Mijn vorige resultaat staat in post #8. Toen zat ik nog bij KPN: 13,68 down en 0,89 up.
Een maand geleden overgegaan naar Ziggo.
Over de vaste verbinding ben ik tevreden. Die levert 40/4.
De wifi is niet best. Tijdens een meting start die met 40 mbps, maar tijdens het meten valt de snelheid terug naar 10 mbps, en soms zelfs naar minder dan 1 mbps. Ook wanneer ik met mijn iPad pal naast de router sta.
25
Het goedkoopste. Daar hoort 40 down en 4 up bij.
Dat krijg ik ook meestal via een vaste verbinding. En eerst kreeg ik dat ook via wifi. Maar sinds 1 of 2 dagen is het hopeloos met de wifi verbinding.
Zit ik ver van de router af? Wel nee, die staat in de kamer waar ook mijn computers staan. Er staan dus geen muren tussen router en apparaten.
26
porrelaar schreef:Maar sinds 1 of 2 dagen is het hopeloos met de wifi verbinding.
Mogelijk op dat moment te veel Wi-Fi gebruikers tegelijkertijd in de buurt?
Kan ook aan de router liggen (niet de modem van ziggo).

Ik heb een andere router aangeschaft doordat de 'oude' hapert en langzaam aan het dood gaan. Die had ik ook al zeven en een halfjaar gebruik.

Heb je nog steeds ADSL verbinding? of al overgestapt naar glasvezel?
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
27
Toen ik nog bij KPN zat, had ik een ADSL verbinding.
Nu zit ik bij Ziggo. Dan heb je dus internet via de coaxkabel. Dat is altijd zo bij Ziggo.
Glasvezel ligt er niet en zal er de komende jaren ook niet komen in mijn dorp. De glasvezelaanbieders met wie door de gemeente gesproken is, zagen er geen heil (lees: financieel voordeel) in.
Mogelijk op dat moment te veel Wi-Fi gebruikers tegelijkertijd in de buurt?
Je hebt wifi via je eigen modem/router. Ik ben de enige die daarvan gebruik maakt. Ziggo levert een apparaat dat modem en router in een is. Ik heb de Ubee EVW321B. Dat is het apparaat waarvan ik gebruik maak. Ik heb daarachter geen eigen router aangesloten. Zou ook niet nodig moeten zijn. Normaal heb je aan dat ene apparaat genoeg; zeker wanneer je met al je apparaten vlakbij die modem/router zit.

Wat betreft die slechte wifi verbinding heb ik nog gedacht dat er meer buren op hetzelfde kanaal zouden zitten, waardoor het signaal verstoord wordt. Maar dan zou ik toch een goed wifi signaal moeten krijgen wanneer ik heel dicht bij mijn eigen router zou gaan staan. Het maakt echter niet uit of ik met mijn iPad op 10 cm van de Ubee ga staan. De snelheid via wifi is laag. Wel vreemd, want de eerste weken was mijn snelheid via wifi even snel als via mijn bedrade verbinding. Het euvel doet zich pas sinds een paar dagen voor. Ik heb geen nieuwe buren gekregen. Al mijn buren zitten bij Ziggo, heb ik gezien.
Ik heb de Ubee ook al eens uitgezet en een minuutje later weer aan, maar dat hielp niet.

Ach, het is vanzelf gekomen, misschien gaat het ook vanzelf weer over. Ik kijkt het een paar dagen aan.
28
porrelaar schreef:Je hebt wifi via je eigen modem/router. Ik ben de enige die daarvan gebruik maakt.
Ik heb een modem van mijn provider en daaraan heb ik mijn router aangesloten.
In mijn router kan ik alle apparaten ((iPad, iPhone, iPod, computer en/of een tablet & smartphone) invoeren dat ze opgenomen worden in mijn netwerk.
Dat wil ook zeggen dat apparaten die niet opgenomen zijn niet kunnen mee liften met mijn netwerk.
porrelaar schreef:Ziggo levert een apparaat dat modem en router in een is. Ik heb de Ubee EVW321B. Dat is het apparaat waarvan ik gebruik maak. Ik heb daarachter geen eigen router aangesloten. Zou ook niet nodig moeten zijn. Normaal heb je aan dat ene apparaat genoeg; zeker wanneer je met al je apparaten vlakbij die modem/router zit.
Ik was net benieuwd wat een Ubee EVW321B is en heb de handleiding gevonden.
Scroll naar Geavanceerde instellingen en kijk bij Mac-filteringen klik op het puntpijltje bij Meer.
Afbeelding Jij kunt ook daar de iPad bijvoorbeeld toevoegen, wat je daar van een apparat moet toevoegen is naam van het apparaat, IP-adres en Mac-adres.
Voorbeeld: het IP-adres van de router is (bijna) altijd 192.168.1.1 (afhankelijk van het router merk)
Aan elk apparaat ga je een IP-adres toekennen.
Bijvoorbeeld:
iPad  >>  192.168.1.100
NAS  >>  192.168.1.101
PC 01  >>  192.168.1.102
iPhone >>  192.168.1.103
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
29
Als iemand van mijn wifi gebruik wil maken zal hij of zij toch eerst het wachtwoord voor mijn wifi moeten invoeren om verbinding te kunnen maken. Tot nu toe ben ik de enige die dat wachtwoord kent en heeft ingevoerd (op een mini laptop en op mijn iPad). Andere mensen kunnen dus geen gebruik maken van mijn wifi.
Daar kan de oorzaak van mijn plotseling trage wifi verbinding niet vandaan komen.
30
Dat klopt, maar is jouw iPad toegevoegd in de modem/router van ziggo?
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Off-topic hoekje en algemene discussies”