Plaats reactie
1
Laatst is er door Ziggo een snelheidsverhoging ingevoerd :goed: De twee duurste abbonnementen zijn sneller geworden. Wat zijn jullie snelheden? Kunnen we een wedstrijdje houden. Graag een screentje van Ookla, Ziggo, KPN whatever... dan kan ik stats bijhouden, de snelste waarde telt mee, Overigens voor alle providers dit, iedereen kan mee doen wat mij betreft :)
Ranking Naam Download Upload
1.) abbs 123.36 Mbit/s 12.34 Mbit/s
2.) Maxstar 121.39 Mbit/s 12.39 Mbit/s
3.) OB1 30.34 Mbit/s 2.92 Mbit/s
4.) porrelaar 13.68 Mbit/s 0.89 Mbit/s
Doe je best...
Laatst gewijzigd door OB1 op 10 mar 2015 15:03, 6 keer totaal gewijzigd.
3
OB1 schreef:Laatst is er door Ziggo een snelheidsverhoging ingevoerd
Bij mij is momenteel alleen de uploadsnelheid nog maar verhoogd, de downloadsnelheid is nog steeds c.a. 90 Mbit.
Wel opvallend is dat de downloadsnelheid ook niet meer exact 90 Mbit is, dit was met de Ubee evw3200 wel het geval.
Straks eens kijken of er wellicht een firmware-update beschikbaar is voor de Cisco EPC3928AD.
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
In een wedstrijd als deze zal altijd iemand de laatste (langzaamste) zijn. Daar wil ik me wel voor aanbieden.
Mijn ISP is niet Ziggo, maar KPN (goedkoopste ADSL abonnement):
Afbeelding Voor mij snel genoeg, want ik download geen muziek, films en dergelijke.
Een nieuwe Linux distributie binnenhalen duurt een kwartier. Vind ik prima. Ik weet nog dat ik 10 jaar geleden via het inbelmodem een maximale snelheid haalde van circa 50 Kbit per seconde. En wanneer je online was, kon je niet bellen of gebeld worden. Dan ben ik er toch flink op vooruit gegaan sindsdien. :lol:
9
porrelaar schreef:In een wedstrijd als deze zal altijd iemand de laatste (langzaamste) zijn. Daar wil ik me wel voor aanbieden.
Mijn ISP is niet Ziggo, maar KPN (goedkoopste ADSL abonnement):

[afbeelding]

Voor mij snel genoeg, want ik download geen muziek, films en dergelijke.
Een nieuwe Linux distributie binnenhalen duurt een kwartier. Vind ik prima. Ik weet nog dat ik 10 jaar geleden via het inbelmodem een maximale snelheid haalde van circa 50 Kbit per seconde. En wanneer je online was, kon je niet bellen of gebeld worden. Dan ben ik er toch flink op vooruit gegaan sindsdien. :lol:
Dan ben je een heel andere gebruiker dan ik ben : ), ik heb een paar eigen torrents maar met 3 Mbit gaat dat seeden niet erg snel. En ik download erg veel programma's. Ik ben ook iemand met weinig geduld.
10
porrelaar schreef:In een wedstrijd als deze zal altijd iemand de laatste (langzaamste) zijn. Daar wil ik me wel voor aanbieden.
Mijn ISP is niet Ziggo, maar KPN (goedkoopste ADSL abonnement):
In regio's waar ook internet via de kabel mogelijk ben je meestal duurder uit met een ADSL abonnement. Ook al download je niet veel, het is zonder te kijken naar de snelheden al duurder.
Wanneer je wel kijkt naar de snelheden is er zeker een prijs/kwaliteit verschil, vaak zijn dat op jaarbasis toch wel leuke bedragen die je kan besparen.
porrelaar schreef:Ik weet nog dat ik 10 jaar geleden via het inbelmodem een maximale snelheid haalde van circa 50 Kbit per seconde.
Dat waren nog de good old days... :lol: Je zat dan echt met smart te wachten tot iets compleet binnen was, maar ook met de vingers gekruist in de hoop geen *hikje* in de verbinding te krijgen.
Zo rond 1998/1999 kwamen de eerste kabelverbindingen voor internet op gang. Je had toen zo'n COM21 modem die je serieel (RS232) aansloot op de PC. De snelheid (64 k) was vergelijkbaar met een ISDN-lijn. Als snel werd dit 128/256 Kbit, en kregen de modems een RJ45 connectie met een PC of één van de eerste kabel-routers (de verschrikkelijke Billion modellen)....

Blijkbaar is deze ook zowat van internet verbannen, een plaatje van dit monster was nog uiterst lastig te vinden... Aan de vlekken te zien komt het apparaat ook net uit de kliko... :TooFunny:
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Maxstar schreef:In regio's waar ook internet via de kabel mogelijk ben je meestal duurder uit met een ADSL abonnement. Ook al download je niet veel, het is zonder te kijken naar de snelheden al duurder.
In zijn algemeenheid klopt dat wel. Ik zou Alles-in-1 van Ziggo kunnen nemen. De goedkoopste variant (Basis) kost € 45,95 per maand.
Ik heb echter slechte ervaringen met Ziggo en zijn voorganger Casema. Zo'n 10 jaar geleden had ik alleen maar een laptop. Ik had toen internet en telefoon via KPN en ik keek tv via Ziggo. Mensen van Ziggo kwamen aan de deur leuren om mij abonnee te maken van Ziggo Internet. Dan zou ik veel sneller internet krijgen. Ik kon een proefabonnement nemen. Oké, daar zaten geen risico's aan. Dacht ik... Verkeerd gedacht. Ik kreeg de spullen binnen van Ziggo, sloot de handel aan, maar kreeg de internetverbinding via Casema/Ziggo niet tot stand. Geen punt: ik belde de helpdesk. Maar toen ik vertelde dat ik geen internetverbinding kon krijgen op mijn laptop (ik werkte nota bene bedraad!), zei de medewerker van Ziggo (of heette het toen nog Casema?) direct: "O, u heeft een laptop! Dan mag ik u geen ondersteuning bieden."
Daar zakte mijn broek van af. Ik heb direct dat proefabonnement opgezegd. Daarbij had ik duidelijk aangegeven, dat ik wel klant van Ziggo wilde blijven, enkel voor de tv-aansluiting. En u raadt het al. Na enige tijd zag ik alleen nog maar sneeuw op mijn tv. Het heeft zeker 3 maanden geduurd, voordat alles weer geregeld was. Ik heb daarvoor diverse keren moeten bellen, mailen en zelfs faxen. Uiteindelijk kwam er een monteur langs, die me vertelde dat internet weer aangesloten was. Maar ik wilde helemaal geen internet meer van Ziggo! Ik wilde alleen maar weer via Ziggo tv kunnen kijken.

Op dit moment heb ik dus Internet plus bellen van KPN en enkel tv van Ziggo. Ik heb regelmatig storing op de tv. De coaxkabel is vervangen door de duurste kabel die ik kon vinden. Goede connectors eraan gezet. De digitale ontvanger teruggezet op de fabrieksinstellingen. Tig keer de zenders opnieuw ingesteld. Zelfs een nieuwe tv gekocht. Maakte niets uit. De sterkte van het tv-signaal is constant 61%. De kwaliteit van het signaal is meestal 100%, maar valt soms (vooral tijdens snelle actiescènes) terug naar 80% of nog minder en dan zie ik veel storing in beeld. Zoveel dat de film nauwelijks meer te volgen is.
Dus Ziggo gebeld. Er kwam een monteur. Die heeft (opnieuw) de digitale decoder teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Tevens een nieuwe wandcontactdoos gemonteerd, want de oude zou niet geschikt zijn voor digitale tv. Het verschil? De sterkte van het signaal is daardoor gestegen van 61% naar 62%. En nog steeds heb ik af en toe last van storing.
Ik pieker er dus niet over om Alles-in-1 van Ziggo te nemen. Dan heb ik niet alleen af en toe storing op mijn tv, maar waarschijnlijk ook op de telefoon en tijdens internetten.
Het is dat ik nu de kosten van het Ziggo-abonnement deel met mijn achterburen. Anders zou ik misschien alles in 1 van KPN of Telfort nemen.
Wat ben ik nu kwijt? Voor KPN Internet plus Bellen: € 32,13. Voor Ziggo: € 18,25 : 2 = € 9,13. Samen € 41,26. Dus toch nog een paar euro goedkoper dan Alles in 1 van Ziggo.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Off-topic hoekje en algemene discussies”