Plaats reactie
1
Hallo,

Ik ben benieuwd hoe jullie je interne HD, Externe HD (evt. backup), usb-stick(s) noemen.

Zo noem ik mijn schijven:
Mac mini:
- Interne HD: Grey HD (EDIT)*
- Externe HD: Backup HD (voor Time Machine)

Windows-laptop:
- Interne HD: Red HD (C:)
- Externe HD: [n.v.t.]
- DVD-station: Dvd-rw-station (D:)

Overige:
- USB-stick #1: BLACKUSB
- USB-stick #2: GREYUSB

*= De interne schijf heet nu "Grey HD" omdat de computer de naam "Grey" heb gegeven. Zo heet mijn rode Windows-laptop "Red", enzovoorts enzovoorts..

Ik ben benieuwd...
Laatst gewijzigd door xp2 op 26 mei 2015 23:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
2
De naam "Macintosh HD" zul je waarschijnlijk niet zelf aan die harde schijf hebben gegeven. Die naam krijgt hij al van Apple.
Zo was de harde schijf van mijn Asus desktop pc af fabriek al verdeeld in 2 partities met de volgende namen: WIN7 (voor het besturingssysteem en de programma's) en DATA (voor mijn persoonlijke bestanden). Prima namen, dus daar heb ik niets aan veranderd.

En als je maar 2 usb sticks hebt, dan zijn de namen grey en black voldoende.
Ik heb een beetje (te)veel usb sticks. Er zitten maar liefst 7 zwarte bij. Dan volstaat de naam "black" of "zwart" niet meer.
Meestal geef ik iedere usb stick een eigen naam. Vaak zet ik daar naast het merk ook de opslagcapaciteit bij. En soms vind ik het leuk om zo'n stick ook een eigen pictogram te geven, waardoor ik hem nog sneller kan herkennen in de Verkenner.
Voor onderstaande afbeelding heb ik even 4 usb sticks aangesloten:
Afbeelding
3
@ porrelaar,

De naam Macintosh HD heb ik 'm inderdaad niet zelf gegeven, die heb ik zo gehouden.

Op mijn Windows-pc heet de interne disk "Packard Bell" (C:) en de back-up disk "BACKUP" (E:).

Maar... Ik ben ook wel benieuwd naar de andere leden van PC Web Plus, hoe zij de schijven en volumes van hun pc noemen.
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
4
USB sticks en DVD schrijvers hernoem ik zelf niet, geef ze hooguit een andere driveletter.
Aangezien ik niet dezelfde harddisks in m'n pc heb zitten, heten ze bij mij bijv. 750gig-F, volgende partitie 750gig-H etc. Of de hoofschijf heeft 2Terra-C, 2Terra-D enzovoorts.
USB sticks krijgen automatisch de daaropvolgende driveletter want m'n cd-rom geef ik driveletter R van Rom en de schrijver S van Schrijver.
Tegenwoordig zit er alleen nog maar een dvd-schrijver is dus is de R komen te vervallen.

Externe HD's heb ik niet, in plaats daarvan heeft het NAS systeem gewoon zijn eigen standaard naam.
Greetings, Black Tiger.
5
Zijn er ook nog anderen met bijzondere namen voor hun HD's en USB-sticks?

Ik hoor het graag :good:
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
11
@ Dropbox,

Ziet er leuk uit!
Hoe wijzig je het pictogram van schijven in de map Deze computer?

@ Typetje,

Hahaha, vanwaar de bijnaam Tosh?

Mvg,

xp2
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
13
xp2 schreef:@ Dropbox,

Ziet er leuk uit!
Hoe wijzig je het pictogram van schijven in de map Deze computer?
Thanks en met een programma. :good:
14
@ Typetje,

Ah okee, wel logisch eigenlijk! Aan Packard Bell valt helaas niet zoiets bijzonders ervan te maken..

@ Dropbox,

Oh oke, interessant.. Maar je maakt me wel nieuwsgierig..

Mvg,

xp2
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Off-topic hoekje en algemene discussies”