Plaats reactie

Wil je gebak?

Ja.
Totaal aantal stemmen: 1 (13%)
Nee.
Totaal aantal stemmen: 3 (38%)
Twee stukjes.
Totaal aantal stemmen: 4 (50%)
Totaal aantal stemmen: 8
1
Weet niet of het mag, maar ben eindelijk geslaagd voor mijn rijbewijs (praktijk voor de auto, broembroem).

Na de 5e keer pas hoor.
6
Gefeliciteerd!
Afbeelding Het is al weer ruim 40 jaar geleden, maar ik weet nog goed hoe zenuwachtig ik was toen ik moest afrijden.
Tot mijn verbazing slaagde ik direct, al was het met de hakken over de sloot. Daar was ik zo ondersteboven van dat ik op weg naar huis verdwaalde. :D
10
In mijn tijd (1972) duurde het na het slagen voor het rijbewijs nog wel een paar dagen (ik meen 5 dagen) voordat je het papiertje ook werkelijk in handen kreeg.
Is dat veranderd?
11
Ik heb mijn rijbewijs in 2000 gehaald, op een snikhete donderdag en de volgende dag kon ik het ophalen.
Ik had wel al eerder mijn "uittreksel bevolkingsregister" aangevraagd zodat ik die al had want dat duurde immers ook één hele dag voordat ik die kon ophalen.
Tezamen met het printje van het CBR, twee pasfoto's (van toen ik nog géén 18 was) naar het gemeentehuis op "den fietsch" het roze papiertje opgehaald.
Wat was ik toen blij, diezelfde dag direct ook mijn eerste auto op mijn naam laten zetten - verzekeringen in orde gemaakt en na 't weekend tuffen maar. ;D
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
Maxstar schreef:Ik heb mijn rijbewijs in 2000 gehaald, op een snikhete donderdag en de volgende dag kon ik het ophalen.
Ik had wel al eerder mijn "uittreksel bevolkingsregister" aangevraagd zodat ik die al had want dat duurde immers ook één hele dag voordat ik die kon ophalen.
Tezamen met het printje van het CBR, twee pasfoto's (van toen ik nog géén 18 was) naar het gemeentehuis op "den fietsch" het roze papiertje opgehaald.
Wat was ik toen blij, diezelfde dag direct ook mijn eerste auto op mijn naam laten zetten - verzekeringen in orde gemaakt en na 't weekend tuffen maar. ;D
Leuk Maxstar en al veel ongevallen gehad? :detective:
13
Nee gelukkig niet, ooit wel een incidentje gehad met een scooter die geen voorrang verleende in een 30KM zone en daardoor langs mijn voorbumper schaafde.
Maar dat is allemaal te overzien, geen letselschade. Al was ik wel wat ontdaan over het feit dat die persoon heel wat harder heeft gereden dan 30KM, mij daardoor over het hoofd zag en mijn auto beschadigde.
Tsja, je eerste auto is je heilig. Zo heilig zelfs dat ik die nu 15 jaar later nog in bezit heb. Aanstaande 3 augustus gaat deze weer voor de keuring en kan ik wellicht zijn 21 jarige verjaardag vieren... :D
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
14
Maxstar schreef:Nee gelukkig niet, ooit wel een incidentje gehad met een scooter die geen voorrang verleende in een 30KM zone en daardoor langs mijn voorbumper schaafde.
Maar dat is allemaal te overzien, geen letselschade. Al was ik wel wat ontdaan over het feit dat die persoon heel wat harder heeft gereden dan 30KM, mij daardoor over het hoofd zag en mijn auto beschadigde.
Tsja, je eerste auto is je heilig. Zo heilig zelfs dat ik die nu 15 jaar later nog in bezit heb. Aanstaande 3 augustus gaat deze weer voor de keuring en kan ik wellicht zijn 21 jarige verjaardag vieren... :D
Foto?

Scooter rijden kan ook gevaarlijk zijn inderdaad, ze kijken vaak nergens na, alhoewel sommige automobilisten ook niet altijd kijken. Daar weet ik inmiddels alles van, keer op grint gevallen met me scooter in shirt en korte broek en ik verzeker je dat het enorm veel pijn doet. :o (oh en een keer in de sneeuw van de dijk afgegleden, dat was leuk).

Edit: Weet niet wat er gebeurde, maar stonden 5 of 6 dubbele reacties, wil zo graag die foto zien..?
15
Foto's zijn er helaas niet, je had toen nog geen GSM's die beeldmateriaal vast konden leggen. ;D
Dropbox schreef:Scooter rijden kan ook gevaarlijk zijn inderdaad, ze kijken vaak nergens naar, alhoewel sommige automobilisten ook niet altijd (uit?)kijken. Daar weet ik inmiddels alles van, keer op grindt gevallen met me scooter in shirt en korte broek en ik verzeker je dat het enorm veel pijn doet. :o (oh en een keer in de sneeuw van de dijk afgegleden, dat was leuk).
Een ongeluk zit in een klein hoekje, dat spreekwoord is er niet voor niets.... ;)
Dropbox schreef:Edit: Weet niet wat er gebeurde, maar stonden 5 of 6 dubbele reacties, wil zo graag die foto zien..?
Iets té actief op het bevestig knopje gedrukt wellicht... ::)
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Off-topic hoekje en algemene discussies”