Plaats reactie
31
Voor Mercedes is het ook niet nadelig, voor Red Bull Racing wel gezien hun snelle stops. Naar het schijnt heeft Mercedes een aantal weken terug al geklaagd over de snelle pitstops en veiligheid. Olav Mol opperde het ook al dat deze klacht uit de koker van Toto kwam.

Maar het is nog een vagere regel dan bekend was. Volgens Olav als een wielmoer sneller wordt losgedraaid dan 15 honderdste van een seconde, dan moet die monteur dat overnieuw doen. Als een auto klaar is en sneller wegrijdt dan tweetiende dan wordt die pitstop niet goedgekeurd en krijg je daar een straf voor.

Hoe verzin je het? :wacko: Zie de uitleg van Olav Mol vanaf c.a. 9:15.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
32
Oh dat is we heel erg vaag inderdaad. Lijkt mij dan ook dat die klacht van Mercedes komt, en dat terwijl ze inderdaad zo lang oppermachtig waren. Wat een weeneeys (als ik dat goed schrijf). :D

Edit: Net even het stukje van youtube gehoord. Inderdaad ongehoord, Mercedes is aan het zeiken over veiligheid en zelf spinnen ze in de pitstraat, dat is veel onveiliger dan iets wat 0,15 seconden sneller is of niet. Belachelijke regel, echt!
Moet meteen weer afgeschaft worden. Olav zei ook al wat ik schreef, dat er geen sprake was van wielen die er af springen etc. dus een onbegrijpelijke regel.
Maar ik vind sowieso al dat meermaals door de FIA zowel Mercedes alsook Hamilton voorgetrokken c.q. bevoordeeld wordt.
Greetings, Black Tiger.
33
Klopt, wat dat betreft is de FIA niet 100% neutraal, al is het wel iets beter onder Masi, want Bottas kreeg een penalty (drie plaatsen terug) voor die actie in de pitstraat. Maar de pitstops limiteren met een achterlijke regel is echt van de zotte. Dit gaat ooit eens fout, als een monteur vanwege de snelheid een bloedhete wielmoer terug moet draaien kan die de tweede keer wel naar de gallemiezen gedraaid worden.

Als de F1 echt voor veiligheid zou gaan, dan zou men een regel moeten instellen dat de monteurs pas naar de auto mogen lopen als die volledig stilstaat. Nu is het inderdaad zeiken om het zeiken....
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
34
Het viel mij vooral op een aantal wedstrijden terug, toen meerdere mensen waarschuwingen en straf kregen voor overschrijding van de tracklimits.
Hamilton deed exact hetzelfde en kreeg niet 1 waarschuwing maar kon zo wel steeds ietwat tijd winnen op Max die toen voorop lag. En dat zijn dan dingen die mij echt opvallen.
Inderdaad goed dat Bottas die straf kreeg, maar dat was ook zo duidelijk dat de FIA daar nauwelijks omheen kon.

Wel zijn het v.w.b. die nieuwe regel in elk geval weer eens. Echter eerst hebben we nog een tweede keer Oostenrijk. En hopelijk krijgt Mercedes dan een tweede keer om zijn oren zoals de vorige keer, of nog beter, dat nu ook Perez voorbij gaat aan Bottas, dat zou helemaal geweldig zijn.
Greetings, Black Tiger.
35
Je doelt vast op de grand prix van Bahrein, daar zijn nog beelden van. Maar toen Verstappen, Hamilton op die plek inhaalde was er ineens een track limit.


Black Tiger schreef: Echter eerst hebben we nog een tweede keer Oostenrijk.
Dit weekend gaat men met een compound zachter rijden, dus meer bandenslijtage als het droog en warm is. Maar misschien wordt het wel een tombola en een mooie regenrace. Ik kijk er in ieder geval alvast naar uit.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
36
Ja dat is precies wat ik bedoelde. Viel toen echt op want Hamilton deed het de hele tijd al.
Een compound zachter? Waarom? Moet dat van Fia of zo?

Hoe dan ook kijk ik er ook wel naar uit, tegenwoordig weer vaste belevenis op F1 zondagen. :)
Greetings, Black Tiger.
37
Pirelli neemt ieder weekend een bepaalde compound mee (Soft - Medium - Hard), dit is een selectie uit de vijf soorten die er werkelijk zijn. Per weekend kan de band dus verschillen, dit varieert van C1 > C5. Afgelopen weekend had Pirelli C4, C3, C2, aankomend weekend zal Pirelli C5, C4, C3 meenemen.

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
38
Aha kijk, heb ik ook weer wat bij geleerd. Ik wist van wit, geen en rood, maar wist niet dat er van wit en rood ook nog variaties waren die gebruikt werden.
Geen witte band dus komend weekend? Hmmz... kan apart worden.
Wat bedoelen ze met "no brackets" bij C5?
Greetings, Black Tiger.
40
Gaafheid. Zou ook wel leuk zijn als er een flinke partij regen opeens zou komen. Ben reuze benieuwd.

Bedankt weer voor de uitleg, en de mooie foto's!
Greetings, Black Tiger.
41
Weer een zeer mooie overwinning voor Verstappen.

Wel met wat geluk, want kort na de tweede stop gaf het team door dat ze in een achterband een scheurtje hadden gevonden. Dat had ook anders kunnen aflopen. :eek:

Maar gelukkig is dat niet gebeurt en zelfs bij het afvlaggen al weer bijna 18 seconden voorsprong op Bottas en nog het extra punt voor snelste race ronde, maximaal gewonnen! :D :good:
Greetings, Black Tiger.
43
Ja Perez dat was even link, en jammer genoeg flikte hij het daarna zelf ook nog eens twee keer... spijtig. Als die nog wat beter kan trappen gaat Mercedes het echt moeilijk krijgen.
Ook alle hulde voor Norris die buiten het akkefietje met Perez wat hem feitelijk uit de race reed, toch netjes daar vooraan is gebleven en het ook Mercedes flink lastig gemaakt heeft. :D
Greetings, Black Tiger.
44
Vooralsnog zorgt het concept: kwalificatie (vrijdag) – sprint race (zaterdag) als kwalificatie voor de hoofd race (zondag) al voor het nodige spektakel. Alleen kwalificeren op de rode band voor de sprint race, zonder – verplichte – bandenwissel en vrije bandenkeuze tijdens de sprint race maakt het wel spannend voor de opstelling voor de zondag. Ook het racen met lichtere auto’s in de sprintrace, niks sparen, gewoon vol gas, maakt het wel spannend!
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
45
Ik ben niet echt gecharmeerd van die sprintraces moet ik eerlijk zeggen. Daarbij denk ik dan ook aan andere teams en het feit dat men hiermee ook punten doet verdelen.
Leuk dat Max die sprintrace vandaag gewonnen heeft, maar ik heb het niet gezien, ga geen 2 dagen F1 kijken. :)
Greetings, Black Tiger.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Off-topic hoekje en algemene discussies”