Plaats reactie
2
Over mijn kerstdiner is niets leuks te vermelden. Traditioneel: wat iedereen lekker vindt en dat weet ik intussen al wel!!
Maar: mijn hele huis is Kerst en de header hier past er bij: heel erg mooi!!
Katy.
  • "Geluk komt niet vanzelf"
4
Dank je wel! Heb ik nodig want een van mijn vrienden moet getest worden en je weet dan nooit: vorige week zagen we hem nog, wel op afstand, maar ja.
Groetjes, Katy.
  • "Geluk komt niet vanzelf"
5
En nu bedenk ik dat ik vorig jaar 2x het perfecte kerstdiner heb gemaakt, en dat wil ik jullie niet onthouden.
De 1e dag aten we met 8 personen en dan komt dus de traditie om de hoek kijken: vooraf een slaatje, daarna tomatensoep, als hoofdgerecht zalm, gegratineerde aardappeltjes, lof, appelmoes, stoofpeertjes, en toe altijd ijs.
Met dit menu zit ik voor iedereen goed, want ze zijn niet gemakkelijk met eten, iets wat ze wel waren toen ze nog gewoon thuis waren!

En op de 2e Kerstdag had ik het perfecte kerstdiner voor mijn man en mij: vooraf kippensoep, als hoofdgerecht boerenkool met spekjes en worst, en toe karamelvla met slagroom. Heerlijk! En......zo klaar!!

Katy.
  • "Geluk komt niet vanzelf"
6
Lekker, en vooral gewoontjes oer-Hollandse stamppot boerenkool op 2e Kerstdag. :xmas-smile:

Voor dit jaar ben ik er nog niet helemaal uit, maar vooraf in ieder geval verse ossenstaartsoep, als hoofdgerecht wellicht gekarameliseerde witlof, beenham met honing-mosterd-tijmsaus en pommes noisettes. Maar als de slager dit jaar (ook) weer allerlei specialiteiten heeft wordt het misschien wel iets anders dan beenham.

Met oud en nieuw is het eigenlijk standaard oliebollen bakken en rundvleessalade maken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Jouw maaltijd klinkt heerlijk, hoor. En vroeger zocht ik ook altijd recepten uit. Maar weet je, sinds mijn 75e verjaardag (en die is 5 jaar geleden!!) zeg ik tegen mijn kinderen: ik maak een lekkere maaltijd die zo klaar is zonder mijn permanente keukenverblijf. En voor de hoogstandjes: zelf maken of uit eten gaan. En nu praten, snoepen en lachen we wat af. Ja Maxstar, het verstand komt met de jaren😉 en ik kreeg bijval, want nu hoeft ook niemand bijstand in de keuken te verrichten!
Katy.
  • "Geluk komt niet vanzelf"
9
In het verleden was je kok. Ligt jouw verleden al lang achter je? Of houd je dat voor jezelf.
Ik hoor tot die gelukkigen die van haar werkzame verleden nog regelmatig kan genieten met ex-collega's. Ik heb nog veel contacten, ondanks al 20 jaar pensioen, en dat is erg leuk: er wordt dan veel gelachen. :lol:
Maar mijn werk wás ook super leuk en gezellig, al was ik dan 'juf' en daarna ambtenaar.

Katy.
  • "Geluk komt niet vanzelf"
10
katy schreef: In het verleden was je kok. Ligt jouw verleden al lang achter je? Of houd je dat voor jezelf.
Nee hoor, 't is ook geen geheimpje hoe oud ik ben (bouwjaar '82). Als kok in opleiding had ik al snel de bijnaam 'computerkok' te pakken. Tijdens mijn pauzes of na werktijd was ik ook vaak te vinden op de ICT-afdeling. In de jaren '98 vond ik Windows NT 4.0 + Novell Workstation heel interessant. Als n00b zat ik te kijken hoe men met server- en systeembeheerder bezig was. Ik snapte er helemaal niets van, maar heb daar wel een leerschool gehad om als 'autodidact' verder op te borduren.

De foto's van buffetten met kerst volgen nog, mijn NAS staat even in quarantaine vanwege een defecte HDD. :xmas-smile:
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
Good gracious!!! Wat geweldig!! Kan ik bij je komen eten?
Waarom ben je uit die job gestapt? Want ik stel me voor dat je wel personeel liet werken om dit allemaal te maken, nadat ze het van jou leerden. Of zijn dit schotels voor een van je verjaardagen en stond je een week in de keuken. Ik heb nog een 2e keer de foto's gekeken en ik zou niet kunnen kiezen. 🤤👍
  • "Geluk komt niet vanzelf"
14
Ja, het ziet er heerlijk uit. Maar ik kan het niet goed thuisbrengen: het lijkt me een zoet nagerecht. En ik ben een klant voor hartige dingen. En jij iEscape?
  • "Geluk komt niet vanzelf"
15
En bij de 3e keer kijken lijkt het me nu versiering, en toen was het minder lekker geworden! :xmas-lol:

Katy.
  • "Geluk komt niet vanzelf"
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Off-topic hoekje en algemene discussies”