Plaats reactie
16
katy schreef: Waarom ben je uit die job gestapt?
Reorganisatie, fusie en sluiting van diverse keukens. In plaats van dagelijks vers koken ging men over op de inkoop van plastic-bakjes-maaltijden. Dus als kok was je niet meer nodig zeg maar. Voorheen was koken dus mijn werk, en computers en hobby, nu vice versa.. :xmas-smile:
iEscape schreef: Deze lijkt me heerlijk
Dit kerkje was decoratie, gemaakt van karton met daarover een laagje chocolade.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
17
Maxstar schreef: Met oud en nieuw is het eigenlijk standaard oliebollen bakken en rundvleessalade maken.
Gister de rundvleessalade al gemaakt, vandaag op schaal opgemaakt en er een paar stokbroodjes bij gebakken. Ik had nog een bouillonsoepje in de vriezer om (vooraf) te nuttigen. Morgen hoogstwaarschijnlijk kliekjesdag, lekker makkelijk dus!


Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
18
Grappig, deze gewoonte lijkt op de mijne. Ik heb tot mijn 70e verjaardag oliebollen en appelflappen gebakken. We aten dan niet warm maar wie trek had nam weer een bol! Maar nu koop ik ze. En het is traditie: tegen 24.00 uur worden 8 glazen champagne ingeschonken en ik heb voor iedereen een rundvleesslaatje op een bordje. En echte, dure, kado gekregen van een rijke kenner, champagne. En aan deze gewoonte wil niemand tornen. En...inderdaad vandaag kliekjes, maar ook erg lekker. Ik zou willen dat een van mijn jongens ook kok was, maar helaas, snik! Maar ik ben super tevreden met die knapen!
  • "Geluk komt niet vanzelf"
19
Wow, heerlijk.
Wegens tijdgebrek is het hier ook gebleven tot wafels bakken (al bijna op) en oliebollen. Vrouw had stokjes gemaakt (prikkers met kaas en worst en uitjes) en we hebben ook nog snacks gehad.
Vandaag gaan we iets aparts eten. Oudste dochter komt spaghetti maken met garnalen en nog wat. Ben de naam kwijt hoe ze dat noemt, maar is wel heel lekker.
Greetings, Black Tiger.
21
Dit jaar zijn we alle feestdagen van december bij de kinderen uitgenodigd! En nu we de corona nét verslagen hebben, is dit een subliem idee!
Ik laat me verrassen en verwennen op al die dagen. Dus op 2 januari ga ik weer eens aan mijn pannen denken. en misschien wil ik ze nog wel kennen! :hmm:
  • "Geluk komt niet vanzelf"
22
Sjonge wat een prachtige en lekkere dingen zijn hier voorbij gekomen, krijg er zin in. In opeten ben ik goed, en omdat koken geen hobby is, is dat dus minder. En zeker voor de kerst, vind ik het te stressvol. Dus ik ben eigenlijk altijd te gast bij mijn lieve familie zus of ouders.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Off-topic hoekje en algemene discussies”