Plaats reactie
1
Goedenavond!

Na CCleaner ben ik al vaker mijn ingestelde snelkiekers kwijt geraakt.
Die kon ik altijd herstellen door opnieuw op te geven in de snelkiezer tabblad.
Vandaag lukt dat niet meer om die terug in te stellen. De optie voeg toe aan snelkiezer is niet beschikbaar,

Alvast bedankt
Remco
3
@abbs Het gaat over de browser Opera. Dat staat in de titel van dit topic.
@RemcoDK Jij mist blijkbaar de knop die ik hieronder met rood omkaderd heb: Afbeelding
Klopt dat? Het kan zijn dat je die per abuis in de instellingen van Opera hebt uitgeschakeld.
Controleer dat als volgt:
Klik in Opera op Instellingen (= het tandwiel)
In het rechter paneel moet je dan helemaal omlaag scrollen. Klik dan op Geavanceerd.
Scrol weer een stuk omlaag naar het kopje Startpagina.
De juiste instelling ziet er dan zo uit: Afbeelding
Die 4 schuifjes moeten dus grijs zijn. Niet blauw.
4
De grijze knop een website toevoegen zie ik als een groter vlak nu en niet onder de zoekbalk.
Bij Startpagina heb ik meer blauwe schuifjes die eerste drie heb ik omgezet.
Bij mij ziet het er wel anders uit hoe kan dat?

Afbeelding

Afbeelding
5
Maar je kunt wel weer websites toevoegen aan de Snelkiezer. Ja toch? Daar gaat het om.

Ik maak zelf geen gebruik van de Snelkiezer. Websites die ik dagelijks bezoek (de favorieten) staan bij mij in de bladwijzerbalk. Zie de eerste afbeelding in mijn vorige post.
Die favorieten in de bladwijzerbalk blijven behouden, ook wanneer je CCleaner gebruikt.
6
Snelkiezers kan ik weer toevoegen dus zo ver zo goed. De bladwijzerbalk heb ik niet meer. Alleen de adresbalk en hartje toevoegen aan bladwijzers maar dan kan ik die alleen links in de verticale balk en hartje - andere bladwijzers terugvinden. Hoe krijg ik die balk terug, in de opties zie ik daar geen schijfje voor ook niet via rechts klik in de balken in het scherm.
7
Zo krijg je de bladwijzerbalk terug in Opera:
1. Klik op Instellingen
2. Klik zo nodig in de linker kolom op Basis
3. Scrol in het rechter paneel omlaag naar Uiterlijk. Zet 'Bladwijzerbalk tonen' op ingeschakeld (dat schuifje wordt dan blauw)

Met een afbeelding ter illustratie:
Afbeelding
8
En ik zag net nog een andere manier om de bladwijzerbalk te tonen:
1. Klik op de menuknop (de rode hoofdletter O van Opera)
2. Houd de muisaanwijzer boven Bladwijzers. Er zal dan een submenu verschijnen
3. Als er geen vinkje staat voor 'Bladwijzerbalk tonen', dan klik je op 'Bladwijzerbalk tonen'.
Afbeelding
9
DanQ :bow:
Ik ben nu ook van die oervervelende zijbalk af, ik klikte eerst even te laag op de O van opera en zag verberg zijbalk.
Nu eindelijk ook verlost van de zijbalk met social rotzooi icoontjes die ik niet gebruik.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”