Plaats reactie
1
Ik gebruik Windows live mail als email client.
Toen ik de "bij W10 horende Mail" wilde uitproberen kreeg ik als cadeautje van MS de verplichting in het vervolg met wachtwoord te moeten aanmelden.
Ik was dit zo zat dat ik een eerder gemaakte image van de C: schijf heb teruggezet.
Probleem is alleen dat ik nu ook de stand van de contactpersonen en berichten van begin augustus heb. Nu zijn de zinvolle berichten wel opgeslagen, maar misschien is er een slimme manier om alle berichten te verwijderen en de opgeslagen berichten te importeren, zodat ik ze niet dubbel in de lijst krijg
Hetzelfde geldt voor de contacten, waar van er een paar zijn gewijzigd.
Gerrit B
2
oen ik de "bij W10 horende Mail" wilde uitproberen kreeg ik als cadeautje van MS de verplichting in het vervolg met wachtwoord te moeten aanmelden.
Dit komt waarschijnlijk omdat je in Mail je email account hebt ingevoerd. Zodra Microsoft dat merkt schakelt hij over van een lokaal account naar je Microsoft account. Dit om het werken in de cloud te vergemakkelijken.

Voor mij zit de opslag van WLM ondoorgrondelijk in elkaar. Ook ik had dubbele entries in mijn adressenlijst en heb die allemaal handmatig verwijderd.
Wat betreft het "slimme".
Eigenlijk had je ook een image moeten maken van de situatie waarbij je via een wachtwoord moest inloggen. Je kunt immers de mail van WLM gewoon als WML berichten exporteren en later weer importeren.
Als je alles van WLM nog op je C:-schijf hebt staan zal er niet veel aan te doen zijn. Voor je berichten kun je eenvoudig een andere map op een andere drive kiezen (als je die hebt) (->"bestand" ->"opties"-> "mail"->"geavanceer"->"onderhoud"->"archief". Dan doet het probleem van verlies zich niet voor als je een image terugzet. Voor je contacten moet je andere maatregelen nemen om die map te verplaatsen.
Loop hier eens doorheen: https://www.schoonepc.nl/tools/windowslivemail2011.html
(Overigens kun je ook de Windows map met persoonlijke files naar een andere drive verplaatsen.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”