Plaats reactie
1
Dit probleem vereist toch hulp van een deskundige.
Een buurman had een probleem met een Slingo spel. Hij gebruikt Firefox en kreeg een wit scherm op het Slingo Adventure spel op Facebook.
Ik heb zijn browser en flash geupdate en moest nog een instelling doen dat flash altijd uitgevoerd werd om het aan te praat te krijgen, naar andere games niet gekeken.

Thuis zag ik dat mijn flash ook verouderd was (versie 29 nog) dus ook maar eens updaten naar de nieuwe 31 nPapi. Daarna dat spel geprobeerd, werkte perfect. Daarna Angry Birds geprobeerd en die gaf een wit scherm en wilde niet laden.
En daarop begonnen de problemen die zijn hier op het CID forum te lezen incl. wat ik allemaal al geprobeerd heb.
https://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=82141

Uiteindelijk bleek het verversen van Firefox deze browser toch goed gedaan te hebben, maar het flash probleem blijft.
Het rare is dus dat in veilige modus de nPapi Flash plugin voor Firefox gewoon goed en snel werkt maar in gewone modus zie ik vreselijk traag dingen ingeladen worden en uiteindelijk wordt het toch een wit scherm, oftewel het werkt gewoonweg niet.
Dat is niet alleen bij games het geval maar dus ook bij de test pagina van adobe zelf.
Idem vreemd is dat ik de plugin uitsluitend gedeinstalleerd krijg en geinstalleerd krijg in veiliige modus van Windows, NIET in de gewone modus dat is ook al raar.
Idem voor de uninstaller tool en de volledige installer, blijft ook hangen en zegt daarna mislukt in normale windows mode.

Verder is dit uitsluitend bij de combo van Firefox
Chrome met zijn eigen plugin heeft 0 problemen.
Edge met de ingebouwde flash activx plugin van windows heeft 0 problemen.

Ik begin Firefox te verdenken van een incompatibiliteit, maar dat verklaart niet waarom die plugin dan alleen in veilige modus geinstalleerd en gedeinstalleerd kan worden en daar wel alles goed werkt.
Een en ander is ook getest met alle beveiliging uitgeschakeld en ook volgens procesbeheer niets meer actief wat gebruik zou maken van flash.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
Voor zover mij bekend is dat begonnen na de laatste flash update. Ik heb niet de oude verwijderd, gewoon de nieuwe er overheen geinstalleerd zoals ik altijd doe. Van de officiele site afghaald.
Vlak daarvoor werkte Angry Birds (dus flash) nog normaal.
Op dit moment heb ik nog de 1803 versie van W10 pro.
Greetings, Black Tiger.
2
Opgelost!
Het was waarschijnlijk iets met de firewal die op 1 plek. (De melding kwam allen voor bij Firewall en Netwerkbeveiliging, rest was groen) voor kwam.

Ik had toch het idee dat het iets moest zijn wat de installatie blokkeerde, dus dan maar alles van opstarten uitgevinkt in taakbeheer, nieuw gestart, gaf geen soelaas.
Daarna alles weer aangevinkt, msconfig gestart, diagnostisch starten gekozen, toen werkte alles prima (installatie, deinstallatie en werking van flash in Firefox bedoel ik daarmee).
Daarna weer msconfig gestart "systeemservices laden" ook aangevinkt en weer ging alles goed.
Daarbij viel me op bij controle dat bovenstaand firewall issue zich niet meer voor deed. Heeee... da's interssant.
Dus weer msconfig gestart nu "systeemervices laden" uitgevinkt en "opstartonderdelen laden" aangevinkt, weer alles goed.

Hmmz... weer msconfig gestart, normaal opstarten aangevinkt, nieuw gestart en ziedaar. Alles werkt nog steeds goed, bovenstaande firewall melding is ook niet meer terug gekomen. Probleem opgelost.

Wat nu precies de oorzaak geweest is? Geen idee, een of andere service of iets anders wat op een of andere manier is blijven hangen, firewall service toch ergens niet 100%? Exacte oorzaak zullen we vermoedelijk niet kunnen achterhalen.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”