Plaats reactie
1
Hallo allemaal,
Misschien een oude vraag of een domme vraag, maar dan toch maar:
Alhoewel Windows Live Mail (WLM) sinds 2017 niet meer wordt ondersteund, heb ik toch goede redenen om deze nog even te gebruiken.
Wat heb ik gedaan:
Ik had een werkende WLM op laptop A maar moet de data (e-mails en de door mij aangemaakte mailmappen) naar een ander laptop B overbrengen waarop ik een nieuwe installatie van WLM gedaan heb. De mappen daarop zijn uiteraard leeg. In de voorbereiding ervan heb ik alle databestanden van A (bekende locatie: gebruiker\appdata\local\microsoft\Windows Live Mail) als geheel naar een externe HD gecopieëerd. Daarna had ik de WLM op laptop A verwijderd (via configuratiescherm) en de Windows Live Data bestanden daar ook definitief verwijderd. Ik heb ze dus nog wel op de externe HD.
Probleem:
  • Ik sta nu voor de situatie, dat ik die databestanden van de externe HD onder de nieuwe installatie van WLM op laptop B moet brengen. Maar hoe?
  • Het lijkt me, dat ik WLM weer nodig zal hebben om de mailmappen in WLM weer te kunnen zien. Waar kan ik nog een WLM-installatiebestand vinden?
2
Godfried schreef:Hallo allemaal,
Misschien een oude vraag of een domme vraag, maar dan toch maar:
Alhoewel Windows Live Mail (WLM) sinds 2017 niet meer wordt ondersteund, heb ik toch goede redenen om deze nog even te gebruiken.
Wat heb ik gedaan:
Ik had een werkende WLM op laptop A maar moet de data (e-mails en de door mij aangemaakte mailmappen) naar een ander laptop B overbrengen waarop ik een nieuwe installatie van WLM gedaan heb. De mappen daarop zijn uiteraard leeg. In de voorbereiding ervan heb ik alle databestanden van A (bekende locatie: gebruiker\appdata\local\microsoft\Windows Live Mail) als geheel naar een externe HD gecopiëerd. Daarna had ik de WLM op laptop A verwijderd (via configuratiescherm) en de Windows Live Data bestanden daar ook definitief verwijderd. Ik heb ze dus nog wel op de externe HD.
Probleem:
  • Ik sta nu voor de situatie, dat ik die databestanden van de externe HD onder de nieuwe installatie van WLM op laptop B moet brengen. Maar hoe?
  • Het lijkt me, dat ik WLM weer nodig zal hebben om de mailmappen in WLM weer te kunnen zien. Waar kan ik nog een WLM-installatiebestand vinden?
Ik snap het niet helemaal waarom je vraagt waar je nog een WLM-installatiebestand kan vinden want je geeft aan dat je op laptop B een nieuwe installatie van WLM hebt gedaan.
Misschien heb je toch iets aan het volgende:
https://arjanlobbezoo.nl/windows-live-o ... schikbaar/
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”