Plaats reactie
1
Problemen met outlook. meldingen reageerrt niet en opstarten alleen na pas opgestarte PC.
Meestal gebruik ik outlook voor mijn mail. Ik heb een telenet-adres en een gmail adres hierin.
Ook gemakkelijk om groepen te maken om in één keer eenzelfde mail naar te sturen. (dit kan niet met mail win 10.
Nu loopt mijn outlook niet meer. Start niet meer op , moet pc terug opstarten om nog een keer te openen. Dan komen alleen de mails voor mijn telenet adres binnen, niet van gmail. Ik kan dit zien als ik de mail-client van win 10 gebruik. Ik heb ook reeds via bestand accountinstellingen herstellen. Heb ook reeds via config.scherm programma’s verwijderen maar dan wijzigen en herstellen (office programma waarin outlook zit). Helpt ook niet. Als ik een mail wil sturen van mijn gmail naar mijn telenet, dan vraagt hij “wijzigingen opslaan”? Bij ja krijg ik melding outlook reageert niet, dan kiezen terug opstarten van programma en toch is de mail verstuurd. Outlook kan niet meer geopend worden, dus terug pc opnieuw opstarten op.
Ik hoop op hulp van een outlook-expert.
Dank bij voorbaat.
Patric
2
Het kan natuurlijk meerdere oorzaken hebben. In elk geval goed dat je ook de hersteloptie gebruikt hebt.
Dit helpt niet altijd als het postvak in correct is, misschien kun je eens proberen dat apart te repareren. Daarvoor moet scanpst uitgevoerd worden (als administrator).
Waar dat bestand zich bevindt en hoe dat moet kun je hier vinden.
https://docs.microsoft.com/nl-nl/outloo ... older-file

Hopelijk helpt dat?
Greetings, Black Tiger.
3
Beste,
normaal zou scanpst.exe in de map programma's - office 2016 te vinden moeten zijn. Bij mij niet dus (denk geen verborgen mappen meer). Is weer niet zo. Op internet is dat wel te vinden, maar er zijn wat soorten zie ik, ook te betalen enkele. Bij mij is office 2016 geïnstalleerd met sleutel. Kan u mij de beste link geven?
Als dit niet lukt kan ik mss best outlook herinstalleren. Maar ik heb heel wat contactgroepen staan die ik niet kwijt wil. Zou dat lukken? En outlook zit in een volledig office-pakket. Kan ik hieruit dan outlook afzonderlijk herinstalleren?

mvg
Patric
4
Die versies op internet wat je moet betalen moet je sowieso niet nemen. Beter helemaal geen versie van internet.
Waar het bestand te vinden is, dat is ook afhankelijk van het feit of je een 32-bit of een 64-bit versie gebruikt.

De meest voor de hand liggende locaties zijn deze voor 64-bit:
C:\Program Files\Microsoft Office\root\Office16
of deze voor 32-bit
C:\Program Files(x86)\Microsoft Office\root\Office16

Ik zou sowieso eerst die scanpst proberen, want outlook herinstalleren gaat vermoedelijk niet werken als je de grote reparatie al geprobeerd hebt. Er blijft namelijk altijd nog het een en ander van Outlook achter als je dat deinstalleert.

Normaliter kan men Outlook wel "los" deinstalleren door na verwijderen van office het betreffende pakket om te deinstalleren te kiezen. Afzonderlijk installeren gaat dan ook. Maar volgens kan dat niet bij alle pakketten, weet ik niet zeker.
Maar ik zou dan soweiso eerst een backup maken van die contactgroepen.
Greetings, Black Tiger.
5
is een 64 bit, ik volg wel die weg zoals u zegt, maar root staat er niet tussen . en er is geen scanpst.exe te zien tussen al die bestandjes.
In die link die u mij stuurde staat ook info over hoe office volledig te verwijderen met een speciaal programma. Maar ja, als ik dan mijn bestanden met contacten kwijt ben. Een outlook is hier zo instabiel, slaat al uit na een paar klikken, zodat een backup er niet zal inzitten ben ik bang.

mvg
Patric
6
Zeg maar gewoon "je" en "jij" tegen mij hoor. ;)
Het kan wel eens verschillen, hij zou ook nog bij program data kunnen staan of application data.
Of zonder root er tussen dus hier:
C:\Program Files\Microsoft Office\Office16
Eventueel verborgen bestanden en mappen weergeven eens aanzetten en dan de zoekfunctie gebruiken naar scanpst dat wil ook nog wel eens helpen.

De oorzaak van de problemen kan ook nog aan andere zaken liggen, bijv. harddisk problemen die niet meteen zichtbaar zijn, drivers, malware.
Misschien eens een check laten doen door de collega's alhier?
Greetings, Black Tiger.
7
Beste,
bij mij staat dat programma scanpst.exe er echt niet tussen, vreemd zeker. maar na te wijzigen van profiel, eentje verwijderen en terugplaatsen en nog eens het herstel gedaan via configuratiescherm (wat heeft geholpen??) werkt mijn outlook terug. Hoera.
Bedankt alvast voor de hulp.
Nu probeer ik dus wel eens een backup te maken, maar dat lukt niet. Het pst bestand naar andere map kopiëren dan kan ik dit alleen maar doen naar een map van een e-mail account. Een cvs maken kan naar een andere map, bvb documenten. Maar dan staat er niets in. Ook niet in het gekopiëerde pst bestand (0 bytes).
Hoe zou ik dit kunnen doen?

mvg
Patric
8
Nou kijk eens aan. Toch in elk geval mooi dat je het zo hebt weten op te lossen.

Echter nu verbaas ik me weer over de problemen met het kopieren van het pst bestand, tenzij dat vanuit Outlook gedaan wordt, maar dat kan ook nog op andere wijze.
Sluit eerst Outlook helemaal af.
Dan naar de map met het .pst bestand gaan middels de Windows Verkenner en van daaruit het bestand kopieren met de verkenner naar een willekeurige map, dat moet kunnen.

Als je dat geprobeerd hebt en je wilt dat naar een willekeurige map kopiëren en dat lukt niet, zou ik graag horen welke foutmelding je dan te zien krijgt.

Een .cvs is dacht ik voor je contactpersonen, toch? Probeer dat eens door niet te kiezen voor Outlook-gegevens bestand bij het exporteren maar door "door komma gescheiden waarden" te kiezen.
Dan in het lijstje bladeren naar Outlook-gegevensbestand en daar contactpersonen selecteren.
Lukt het dan ook niet?
Greetings, Black Tiger.
9
Hoe kan dit nu? Ik had hier een reeks problemen met zelfs een schermopname gestuurd, maar dit staat er niet meer?
Hoe is dat verdwenen? Had het toch doorgestuurd.
10
Als ik rechtsklik op die lijst uitnodigingen kan ik dit bestand (map???) kopiëren naar een locatie tussen de e-mail accounts, ook naar outlook bestanden. Maar niet terug te vinden in de verkenner. Ik kan dit in geen enkele map steken, zoals bv documenten.
In verkenner staat ook outlook.pst, niet te openen, alleen in outlook. Als ik dit doe, staat er niets in.
Als ik in verkenner gbruikers/patric/contctpersonen ga, staat er ook niets in. Dat bestand uitnodigingen omvat gewoon personen met naam en e-mail adres, om gewoon eenzelfde mail te sturen naar al die leden.
Ook vanuit exporteren dit bestand proberen naar een map kopiëren, maar alleen tussen die e-mail onderdelen. Kopiëren als cvs bestand (punten en komma,s) lukt naar de map documenten, maar er staat niets in (is een excel bestand.
Ik begrijp denk ik de werking van backup maken in outlook niet. Hopelijk weet jij meer?

Mvg

Patric
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
11
Ik weet niet wat je precies aan het proberen bent maar....
In verkenner staat ook outlook.pst, niet te openen, alleen in outlook. Als ik dit doe, staat er niets in.
Die moet je ook niet openen in de verkenner. Je neemt de verkenner, selecteerd met je linker muisknop het .pst bestand, dan klik je op de rechter muisknop en kiest daar weer voor kopieren met de linker muisknop.
Nu ga je met je verkenner naar een andere map waarin je dat bestand wilt backuppen of een usb stick of zo, klikt daar weer met de rechter muisknop in de verkenner op een leeg stuk in die map, en klikt daar met de linker muisknop op plakken. Dat is alles. Je hoeft niets te openen.
Als ik in verkenner gebruikers/patric/contactpersonen ga, staat er ook niets in.
Nee dat klopt. Windows 10 houdt er een andere manier van contactpersonen op na. In die map staan dus alleen contactpersonen die je middels de contactpersonen van Windows 10 hebt aangemaakt. Veelal dus geen. Met Windows 7 stonden daar wel de gewone mail contactpersonen.

Daarom dat ik ook schreef dat je contactpersonen moest exporteren vanuit Outlook zelf.
Bij je screenshot zit je op de verkeerde plek in elk geval.

Ik zal proberen een filmpje of screenshots te maken en dat hier te posten hoe je contactpersonen moet exporteren dan kun je kijken of je het goed hebt gedaan. Want er komt wel een excel bestand uit inderdaad, maar dat mag niet leeg zijn.
Greetings, Black Tiger.
12
Klik in Outlook links boven op Bestand en daarna Openen.
daarna importeren/exporteren
Afbeelding

naar een bestand exporteren
Afbeelding

In het volgende venster "Door komma's gescheiden waarden" kiezen.

Volgende klikken en dan Outlook contactpersonen klikken.
Afbeelding

Ik heb hier enkele mappen van mij onzichtbaar gemaakt.

Als je nu weer een leeg bestand krijgt, dan komt dat omdat je niets in contactpersonen zelf hebt staan maar een onderverdeling hebt.
In dat geval moet je misschien eerst die contactpersonen open klikken door op dat > tekentje te klikken en daarna elke contactenlijst apart backuppen.
Greetings, Black Tiger.
13
Ik had at wel reeds zo gedaan hoor, maar dat bbestand in documenten gezet, is zelfde zeker. Was hier nog enkele vragen aan het opmaken.

In outlook.
Mijn bestand (of wat is dit?) “uitnodigingen” heb ik kunnen kopiëren naar in item outlook gegevensbestand. Outlook gegevensbestand is blijkbaar niet hetzelfde als outlook bestanden in verkenner, maar wat is het verschil dan?
Ik had reeds de map outlook.pst uit outlook bestanden kunnen kopiëren naar map documenten hoor, maar er staat niets in, ook niet als ik die open in outlook.
En als ik dus via exporteren dit doe mits het maken van een cvs bestand naar documenten, daar staat dus niets in, alleen een aantal hoofdingen.
In outlook “outlook gegevensbestand” staat daar ook postvak in postvak uit trash…..dit is toch geen e-mail adres? Hoe komt dat?
Ik heb ook ongewild twee delen outlook gegevensbestanden bijgemaakt , hoe kan ik die terug verwijderen?
Mvg

Patric
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
14
zoals te zien ik doe dus csv bestand en komt in de map documenten als excel maar geen inhoud, alleen hoofdingen
Met exporteren naar een outlook pst bestand is de naam backup.pst komt terecht in de map outlook bestanden. Bij openen on outlook is dit ook leeg . Raar.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
15
Beste,
ik heb een backuo kunnen maken. Dit lukte niet (raar) via bestand en dan exporteren gaan, maar wel eerst opties, geavanceerd en exporteren. Dan zelfde procedure verder. Alvast bedankt voor de steun.
Nu wil ik op mijn tweede pc ook mijn gmail adres en account toevoegen in outlook. Voor mijn telenet geen problemen, alles verliep volgens de automatische methode. Maar voor mijn gmail adres lukt het alvast niet automatisch. Dan maar serverinstellingen manueel invoeren (onderaan tabblad). Dit doe ik volgens een beschrijving van internet "gmail instellingen voor outlook. Daarvoor naar bijkomende instellingen en tabblad serverinstellingen. Kies imap voor server, imap.gmail.com voor inkomende mail, poort 993, ssl , smtp voor uitmail, poort 465, inloggen vereist staat er niet maar selecteer ook ssl. Volledig volgens beschrijving. Maar het testen mislukt, soms wordt een wachtwoord voor imap of smtp gebruikt is zelfde ww als mijn account toch, maar ik raak er niet uit.
Misschien weet er iemand iets meer?

Bedankt,

Patric
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”