Plaats reactie
16
Mooi dat je dat van exporteren gevonden hebt. Soms veranderen ze wel eens iets en zetten ze het op een andere plek.

V.w.b. je Gmail op tweede pc zou dat eventueel aan Gmail kunnen liggen. Als je exact hetzelfde wachtwoord gebruikt als dat je via webmail inlogt dan is dat deel al goed.
Ook moet in Outlook bij de uitgaande server instellingen "verificatie vereist" aan staan of "Voor de server van mijn uitgaande email (SMTP) is verificatie vereist" aan staan.

Als dit klopt, en je krijgt nog die foutmelding, log dan eens in bij Gmail via webmail dus https://www.gmail.com en dan inloggen met dat email adres en wachtwoord.
De kans is groot dat er daar mailtjes voor je kaar staan. Waarschuwingen dat er met een "onbekend device" is ingelogd. Zo ja, dan moet dat goedgekeurd worden.
Greetings, Black Tiger.
17
Ik krijg steeds die vraag voor een ww zowel voor imap als voor smtp. Ik heb wel die verificatie aangeduid. Ik geef wel mijn e-mail ww op, maar kader komt steeds terug.
Een oplossing?
18
Ik heb even je screenshots verwijderd omdat je email adres volledig weergegeven werd. Dat is niet handig want dat trekt spammers aan.

Dat van dat wachtwoord blijft terug komen als je niet eerst in Gmail zelf dat device goedkeurd. In Gmail zelf daar bedoel ik mee dat je moet inloggen via gmail.com met je browser, dus met Chrome of Firefox of Edge, welke je ook gebruikt.
Ik gaf immers ook de link waar je op moet klikken. Daar dus inloggen en kijken, daar moeten als het goed is berichten staan over "verdachte activiteit" of over een "onbekend device" wat probeerde verbinding te maken.
Greetings, Black Tiger.
19
Ik kan gemakkelijk inloggen op de webserver van gmail, (ook op mijn tweede pc) maar zie geen verdachte activiteit of onbekend device. Uw mails komen er dus uiteraard wel keurig op
20
In de webserver van gmail heb ik gecontroleerd of die forwarding van imap op ingeschakeld staat, is goed. Heb al een smtp poort 587 met TLS ingesteld, of 465 met SSL. Niets werkt. Ook password is in orde. Nu weet ik het niet meer. Heb ook ergens gelezen dat als het niet werkt, de mail client te updaten? maar dat lukt niet om outlook up te daten. Zal naar een hogere versie van office moeten gaan dan zeker? Heb ook al geprobeerd met een ander gmail account, gaat ook niet. Maar met mijn telenet adres geen probleem gehad. Nog een idee??

mvg

Patric
21
Het kan zijn dat als het een oudere Outlook is dat Gmail dat als onveilige app ziet.
Dan is de enige mogelijkheid om de "minder veilige apps" te activeren en dan nog eens te proberen of het dan wel lukt.
https://support.google.com/accounts/ans ... 0255?hl=nl
Dat kan op zich helemaal geen kwaad. Gmail zeurt daar ook over als je met Outlook of Thunderbird nog met pop3 werkt. Kun je dus gerust eens proberen die toegang voor minder veilige apps toe te staan, dikke kans dat het dan wel lukt.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”