Plaats reactie
1
Hallo,

Ik heb laatst Outlook geïnstalleerd op mijn laptop, Win10. Daarbij heb ik gekozen voor de Exchange-modus. Alles was goed maar nu heb ik geen verbinding meer met de server. Ik moet mijn wachtwoorden weer ingeven maar kan die instellingen niet benaderen. Bij Exchange kun je niet meer via account-instellingen bij het wachtwoord komen en in het lint de functie 'Exchange wachtwoord typen en verbinding maken' is niet aan te klikken. Heb al van alles geprobeerd. Verbinding op de webmail gemaakt. Eén emailadres verwijderd om opnieuw in te stellen maar kon die niet opnieuw instellen omdat dus de server niet gevonden wordt. Ik weet niet goed of er een verschil is tussen verbinding met Office en verbinding met Microsoft Exchange. In Word stond rechtsboven dat ik verbonden was en iemand van Microsoft Support heeft mij daar afgemeld. Volgens hem hoefde dat niet en ik wil ook het liefst zo min mogelijk verbindingen met Microsoft. Later heb ik ergens in de instellingen aangeklikt dat er niet meer om aanmelding hoefde te worden gevraagd, maar ik weet niet of dat over Windows ging of Office. Dus het lukt me niet om die verbinding met de server te krijgen. Ik heb ook vragen online daarover gelezen maar alle opties lukten niet. Toen heb ik gisteravond laat de herstelfunctie van Office via Programma & Onderdelen aangezet. Die heeft de hele nacht gelopen en loopt nog steeds. Zie screenshot van de popup. Ik weet niet wat ik daarmee aan moet of hoe ik die moet stoppen. Ik zie alleen een pauzeknop. Ik zie dat Outlook en Word verdwenen zijn van de taakbalk. Het kan zijn dat de wifi traag is en dat het daarom lang duurt.

https://www.imgdumper.nl/uploads9/60a23 ... tellen.jpg

Graag jullie hulp.
2
Graag meer informatie: welke Outlook versie gebruik je en heb je een Exchange account?
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Outlook 2019 Professional Plus. Ik heb een Microsoft-account. Weet niets over een Exchange-account. Ontvangen/verzenden ging eerst dus wel goed.
4
Waarom gebruik je de Exchange modus ?
Daarvoor zou je een Exchange account moeten hebben, normaliter heeft men een Exchange account via de werkgever of een eigen abonnement nemen.
De functie kan niet worden gebruikt bij POP3- en IMAP-accounts.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
Ik had begrepen dat ik kan kiezen tussen Exchange, POP3 en IMAP. Alle adressen in Outlook op mijn desktop zijn toegevoegd met Exchange (behalve natuurlijk Gmail; Exchange is een protocol van Microsoft) en werken nog steeds. Anders waren de toevoegingen van de emailadressen ook niet gelukt, toch? Ook de mensen van Microsoft Support die ik heb gesproken zeiden hier niets over. Het voordeel van Exchange is dat alles wordt gesynchroniseerd, IMAP doet niet alles en bij IMAP kan ik ook de Categorieën niet gebruiken, die ik voortdurend gebruik.

Kan ik die herstelfunctie stoppen en zo ja, hoe?
6
Ik neem aan: Outlook normaal opnieuw installeren, zonder de optie Exchange-modus.

Hier Outlook Exchange (van het werk) en Privé Outlook separaat op de pc geconfigureerd.
Nooit problemen gehad en heb dus de herstelfunctie nooit nodig gehad.

Een Exchange account wordt verbonden naar een Exchange server, men krijgt dat Exchange server adres van de werkgever of van Microsoft als men een abonnement heeft.

Lijkt me dat dit ‘probleem’ iets te maken heeft met jouw ander probleem Verkenner loopt vast, want er wordt steeds naar een verbinding gezocht . . . .
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
7
Ik ben bezig Outlook via een nieuw profiel als IMAP in te stellen op de laptop zodat ik kan kijken wat er dan daar gebeurt. Ik weet niet wat ik hier moet aanvinken. Zie onderaan in het knipsel. Klopt het dat ik de eerste heb aangevinkt? Ik wil dat de verwijderde berichten helemaal verwijderd worden als ik ze definitief verwijder uit de map Verwijderde items. Ik snap de tweede optie (default) niet goed. Online is op de webmail?

https://www.imgdumper.nl/uploads9/60a3a ... ngen_3.JPG

Voor Exchange heb je dus een speciaal account nodig. Daarom vraagt hij steeds om een wachtwoord. Ik heb van alles gelezen over welke modus ik moest kiezen en ik heb dit niet begrepen. :S Kan het zijn dat daardoor de laptop ook vreselijk traag kan zijn? Ik dacht door de Wifi.

Ik zie dat ik me niet meer kan aanmelden op de webmail op de laptop. Op de desktop wel; daar werkt de verbinding met Exchange nog steeds. Komt dat ook doordat er geen verbinding is met de Exchange-server op de laptop?
8
Items opschonen wanneer u online tussen mappen schakelt —>> betekent dat de e-mailberichten echt van de server worden verijwderd.


Afbeelding
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
9
Even in mijn woorden: optie 1: berichten worden pas verwijderd als ik ze definitief verwijder uit het postvak Verwijderde items, optie 2: berichten worden direct definitief verwijderd bij verplaatsen naar postvak Verwijderde items. Klopt het zo?
10
Even een kleine toelichting, wellicht is het zo duidelijker.

IMAP heeft als voordeel dat e-mails over al je apparaten wordt gesynchroniseerd, dus zie je altijd en overal dezelfde berichten, of je nu op je telefoon, tablet, laptop of in je webmail kijkt.
  • Het tabblad Geavanceerd stel je als volgt in.
  • Vul Inbox in bij het kopje Mappen > Pad van de hoofdmap.
  • Onder Verwijderde Items vink je de eerste optie uit en de 2e aan.
Je hebt in Outlook nu aangegeven welke map je als Postvak IN ziet. En je hebt ervoor gezorgd dat verwijderde items niet zomaar verdwijnen, maar in je map Verwijderde items terecht zullen komen.

Wanneer je de eerste optie aanvinkt worden e-mailberichten die gemarkeerd zijn voor verwijdering niet verplaatst naar de map verwijderde items.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
13
Dat verbaast me een beetje dat je beide opties zou uitvinken. Dan moet je dus altijd handmatig alles ook nog eens uit de prullenbak verwijderen?
IMAP heeft als voordeel dat e-mails over al je apparaten wordt gesynchroniseerd, dus zie je altijd en overal dezelfde berichten, of je nu op je telefoon, tablet, laptop of in je webmail kijkt.
Dat is het enige wat juist bijna geen voordeel is. ;)
Met Pop3 is dat namelijk ook mogelijk. Kwestie van aangeven hoeveel dagen de mail op de server moet blijven staan (of alleen verwijderd moet worden als verwijderde items leeg gemaakt wordt) en dat kan met pop3 ook eenvoudig.

Het voordeel van IMAP is dat je wel op elk apparaat dezelfde verzonden items hebt. Je ziet dus meteen of een bericht wel of niet beantwoord is. Dat kan met pop3 niet.
Ander voordeel is dat zelfgemaakte mappen ook op elk apparaat zichtbaar zijn.
Tevens is IMAP een moderner en wat veiliger protocol.
Greetings, Black Tiger.
14
Ik heb persoonlijk de optie om verwijderde items automatisch te laten verwijderen nooit gebruikt. Doe dat altijd handmatig via postvak opruimen als ik (handmatig) een wekelijkse back-up maak van het *.pst-bestand. Bij IMAP en beperkte opslagruimte is het inderdaad minder handig om het automatisch verwijderen uit te schakelen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
Ah oke, ja ligt er aan hoe je er mee werkt. Als ik mail verwijder dan is het ook de bedoeling dat die verwijderd wordt, dus bij mij wordt alles automatisch wat ik verwijderd heb (naar de map verwijderde items) op het moment dat ik outlook weer sluit en dat is meerdere keren per dag.
Hier wordt ook wekelijks een backup gemaakt, maar van de hele partitie dus daar zitten alle mail bestanden ook in, althans die wat niet gewist zijn. :)
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”