Plaats reactie
16
Verwarrende kwestie, hoor, maar ik geloof dat ik het nu begrijp. Ik denk dat ik hetzelfde doe als Maxstar. Elke maand haal ik een maand verwijderde emails handmatig weg. Dat betekent dus dat ik beide niet moet aanvinken. Klopt dat?

Ik zocht in Outlook naar die mogelijkheid om het te wijzigen maar ik kan die optie 'Map opschonen' niet aanklikken. Waarschijnlijk omdat ik geen markeringen heb, ook geen kolom daarvoor. Welke kolom wordt gebruikt om te kunnen markeren?

Maxstar, is het veel moeite om uit te leggen hoe zo'n backup gaat? Ik kan het gaan zoeken maar misschien kun je het opschrijven.
17
Wanneer je periodiek (handmatig) de map verwijderde items opschoont kan je beide opties inderdaad uitschakelen. De optie om items te markeren voor verwijdering is alleen beschikbaar als je minstens één van de eerdere opties activeert. Anders is alleen de reguliere optie om items te verwijderen beschikbaar.

Een handmatige back-up van het *.pst-bestand maak je als volgt.
  • Ga in Outlook naar > Bestand > Opties en klik in dit scherm op Geavanceerd.
  • Klik hier op Exporteren en kies in het venster dat nu verschijnt de optie: naar een bestand exporteren en klik op volgend.
  • Selecteer nu de optie Outlook-gegevensbestand (.pst) en klik wederom op volgende.
  • Selecteer nu het e-mailaccount en klik op volgende, kies nu een locatie waar je dit bestand wilt opslaan en klik op voltooien.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
19
Inmiddels had ik Outlook opnieuw ingesteld met IMAP via een nieuw profiel maar het laden van de nieuwe Outlook bleef maar lopen, dus ik heb toen Office verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Nu loopt de Setup al uren. Is dat normaal? Net zoals de herstelfunctie. Ik kan wel weer wachten maar dit lijkt me toch niet goed.
23
Dit is zo suf... Ik kwam erachter dat de pop-up-animatie zoals in mijn knipsel niet de installatie aangaf. Wat wel weet ik niet (waarom zetten ze daar geen tekst in??). De installatie was er al lang. De vorige installatie is gedaan door mijn pc-winkel. Ik had niet eerder Office zelf geïnstalleerd.

Outlook opende met alle emailadressen (behalve 1 Gmailadres) als IMAP, zoals ik ze het laatst had ingesteld. Hoe kan dat als ik Office heb verwijderd? Ik heb nu alles ingesteld en alles is in orde, alleen Gmail lukt niet om toe te voegen.

Omdat Gmail niet lukte, ben ik naar de desktop Outlook gegaan en heb daar alle adressen een voor een verwijderd en toegevoegd als IMAP. Ik merkte dat het één grote bende was. Bijv. twee Outlook-adressen hadden Gmail-serverinstellingen. Dat heb ik niet gedaan! Alle emailadressen zijn daar nu goed, ook Gmail, alleen krijg ik de weergave-instellingen niet voor elkaar. De opgeslagen weergaven worden steeds verwijderd of veranderd. Ik startte daarom net de pc opnieuw op en nu opent Outlook helemaal niet meer. Het lijkt erop dat deze software gecorrumpeerd is geraakt. Moet ik dan een herstelactie doen? Maar dan verlies ik weer alle gegevens, toch? Of heel Office maar verwijderen en weer opnieuw beginnen? :eek:

Een gerelateerde vraag, denk ik. In Word ben ik aangemeld bij Microsoft met mijn hoofd-Outlook-emailaccount. Rechtsbovenin staat dat. Is dat normaal voor Office 2019 of is dat een restant van de Exchange-verbinding? En kan ik me zonder gevolgen afmelden?
Laatst gewijzigd door DieEnDie op 20 mei 2021 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
24
Ik ga er vanuit dat na de nieuwe installatie het vorige PST-bestand is gebruikt, hierdoor opende Outlook (deels) met de eerdere configuratie. Herstart de computer nogmaals en kijk of Outlook dan wel opent. Het is denk handiger om eerst de oorzaak te achterhalen dan het pakket steeds opnieuw te installeren. Wat betreft Word, kan je je inderdaad gewoon afmelden.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
25
Ik heb nog iets bedacht. Op mijn oude desktop, die nog openstaat als backup en referentie voor instellingen, draait Outlook nog op POP3. Moeten alle Outlooks op alle apparaten hetzelfde protocol gebruiken? Zo niet, is dat misschien aan het storen?

Outlook opent na nog een herstart nu wel. Ik ga kijken of de Weergave nu wel werkt.
27
Ik heb POP3 zo ingesteld dat de berichten op de server blijven staan totdat ik ze verwijder uit de map Verwijderde berichten. Op dit moment lijkt alles goed te gaan. Anders verander ik de email op de oude desktop naar IMAP.
28
Nu haal je een aantal dingen door elkaar ben ik bang. De werking van POP3 en IMAP staat los van verwijderde berichten. Of bedoel je dat je bij POP3 hebt aangegeven dat er een kopie van berichten op de server achtergelaten moet worden? Zie screenshot.

Maar dat is niet handig, zo maakt je immers geen gebruik van de synchronisatie van IMAP. En wordt het nogal een warboel als je op het ene systeem de e-mailberichten van de server haalt, maar elders vanaf de server bekijkt. Wanneer er geen kopie wordt achtergelaten door POP3 valt er door IMAP niets meer weer te geven.

Met POP3 download je je e-mail vanaf de server naar je apparaat (computer of telefoon). Je e-mail wordt doorgestuurd naar je apparaat en blijft niet bewaard op de server.
Met IMAP kun je e-mailberichten op de server bekijken via je e-mailprogramma. De e-mail blijft op de server staan waardoor je de inbox op meerdere apparaten kunt benaderen.

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
29
Maxstar schreef: Of bedoel je dat je bij POP3 hebt aangegeven dat er een kopie van berichten op de server achtergelaten moet worden?
Ja.

Nee, het klopt. Ik weet wat IMAP en POP3 zijn. Voor de duidelijkheid: tot nu toe had ik alleen POP3 op mijn desktop (Win7) en laptop (Win8.1). Omdat ik nu met de nieuwe desktop (Win10) en de nieuwe installatie van Win10 op de laptop ga werken, koos ik voor IMAP (eerst dus voor Exchange, maar dat was fout), vanwege de mogelijkheid om alles te zien op beide apparaten. Omdat ik in de oude POP3-situatie had ingesteld dat de berichten op de server bleven, kon ik nog wel inkomende mail zien op de laptop maar meer niet.

Inmiddels heb ik op de webmail van Gmail gezien dat je IMAP moet inschakelen (en heb POP3 ook maar uitgeschakeld). Het lukt me nog niet om Gmail op de laptop te krijgen. Op de desktop was-ie er al, ook zonder de inschakeling van IMAP. :hmm: De POP3-Gmail op de oude desktop heb ik verwijderd. De andere (Outlook-)adressen nog niet. Het schijnt toch niet uit te maken, vooralsnog, dus die instelling van op de server laten lost dat toch op. Is ook wel logisch, toch?

Ben nog aan het stoeien met de weergave-instellingen maar alles is nu redelijk onder controle. Ook de Categorieën-kleuren terugkrijgen is nog even een onderwerp maar het lukt al redelijk met de truc van de sneltoetsen. Anders weet ik niet hoe ik mijn mails uit elkaar moet houden.
30
Black Tiger schreef: Ander voordeel is dat zelfgemaakte mappen ook op elk apparaat zichtbaar zijn.
Tevens is IMAP een moderner en wat veiliger protocol.
Vergat dit nog: dank, Black Tiger, voor deze toevoeging. Heb ik wat aan!
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”