Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

Willem 78
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

Phishing?

zo 02 mar, 2014 11:23:09

Het volgende probleem komt ieder keer weer terug. Als ik niet aan het internetten ben komt firefox toch in beeld met een waarschuwing van McAfee dat die een onveilige verbinding heeft geblokkeerd. Volgens het webadres wat McAfee doorgeeft gaat het om een webdesigner site. De extra info van McAfee gaat over phisting en dat zit bij mijn beveiligings- software er niet bij. Het is in de afgelopen periode al vaker gebeurd en nu wil ik wel weten of ik daar ook een programma voor op de laptop moet zetten om dat te stoppen of dat er waarschijnlijk weer iets op de laptop zit wat er niet hoort te zitten.

Maxstar
Administrator
Administrator
Kennisniveau: (3) Expert
AV: Emsisoft Internet Security
Contacteer:

Re: Phishing?

zo 02 mar, 2014 11:52:15

Hallo,

Kan je eens een screenshot van deze melding op het forum plaatsen, zodat de URL en eventueel bijbehorende bestanden zichtbaar zijn?
Krijg je deze melding ook bij enkel en alleen dezelfde website of gewoon bij willekeurige websites?
Met vriendelijke groet,

Maxstar

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

Willem 78
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

zo 02 mar, 2014 12:22:31

Dit is hetzelfde webadres maar 1 keer was het ook een ander adres. Ik zal een screenshot maken en die plaatsen. Verdere info stond er niet bij. Was vergeten door te geven dat de tweede dat het gebeurde ik het webadres heb gekopieerd en op internet heb gekeken wat het was en de info van deze site gaf aan dat ze voor mij een website konden maken. Maar voor nu zal ik afwachten tot het weer gebeurd en een shot maken.

Willem 78
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

di 04 mar, 2014 12:48:39

Het heeft even geduurd maar de berichten kwamen weer binnen. Bij de rode versie van McAfee had ik daarvoor ook een waarschuwing van adobe die de site geblokkeerd had en die verdween weer dus daar kon ik geen screenshot van maken. Kon nog net lezen dat Adobe het over website vervalsing had.Het is trouwens bij firefox en IE. Kunnen die screenshots niet op een andere manier ge-upload worden.? Zoals in een office bestand met een bepaalde extensie?