Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

Maxstar
Administrator
Administrator
Onderwerp Auteur
Kennisniveau: (3) Expert
AV: Emsisoft Internet Security
Contacteer:

Controle <ing@thuisbankieren.nl> [Phishing]

di 06 okt, 2015 10:15:23

Phishing uit naam van de ING.

Beste klant,

Onze systeem heeft opgemerkt dat er op uw account onlangs is ingelogd vanaf een ander IP-adres. Dit kan zijn geweest door dat u bent ingelogd vanaf een andere internetverbinding of door het herstarten van uw huidige internet modem.
De veiligheid van u bankomgeving gaat bij ons voorop en daarom zijn wij genoodzaakt om na te gaan of de toegang tot de rekening door u zelf is geautoriseerd .
Wij verzoeken u de autorisatie van de rekening via onderstaande link te bevestigen.

Verifieer uw huidige IP-adres hier < Malafide link

Daarnaast vragen wij u ook de bankafschrift te controleren op onregelmatige activiteiten. Merkt u een onbekende af/bijschrijving op uw rekening dient u zo snel mogelijk contact op te nemen met uw lokale bank.

Mvg,
ING NL
Met vriendelijke groet,

Maxstar

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

Dropbox
Banned
Kennisniveau: (2) Ervaren

Re: Controle <ing@thuisbankieren.nl> [Phishing]

di 06 okt, 2015 10:40:04

Jammer dat ik ze nooit krijg...

Ik geloof niet dat de bank gebruik maakt van "Mvg", verder lopen de zinnen niet lekker? :TooFunny:

Maxstar
Administrator
Administrator
Onderwerp Auteur
Contacteer:

di 06 okt, 2015 12:06:03

Ik krijg dergelijke mails regelmatig, op één van mijn test-systemen onderzoek ik dan direct de linkjes.

Helaas was het domein van deze URL al offline gehaald en heb ik niet kunnen nagaan wat exact de bedoeling was?
1) Gegevens ontfutselen?
2) Systeem infecteren met malware?

Ondanks dat de meeste phishing-berichten in slecht Nederlands zijn opgesteld zijn er toch nog mensen die hier op ingaan. :-[
Met vriendelijke groet,

Maxstar

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

Dropbox
Banned

di 06 okt, 2015 12:42:03

Hi,

Jammer zeg, wat voor test-systeem heb je? Heb er een doorgestuurd naar je. :whistle:

Maxstar
Administrator
Administrator
Onderwerp Auteur
Contacteer:

di 06 okt, 2015 12:59:53

Ik gebruik één oude AMD 4400+ als stand-alone systeem om malware en adware te testen die een anti-VM routine bevatten. En voor andere tests heb ik een Windows 8 systeem met Hyper-V ingericht waarin diverse virtuele systemen draaien op het één en ander te kunnen testen. Beide systemen draaien in een afzonderlijk netwerk (DMZ) voor de veiligheid zeg maar.
Dropbox schreef:
Heb er een doorgestuurd naar je

Linkje van deze werkte helaas ook niet meer, echter verwijst de verkorte URL wel naar een *.CGI script. (maar blijkbaar krijg je dus wel phish-mail..) ::) :whistle:
Zie de volgende link voor meer info: https://sitecheck.sucuri.net/results/karibi.net
http://ow.ly/T2pQW
http://karibi.net/cgi-sys/suspendedpage.cgi
Met vriendelijke groet,

Maxstar

Dropbox
Banned

di 06 okt, 2015 13:17:39

Klinkt leuk om te hebben en ik kijk nooit in de spembox.