Plaats reactie
1
op jullie site kon in niet de link van farbar recovery openen, heb het op een andere site gedaan
en hier zijn addition en frst voor na te zien aub
Laatst gewijzigd door Maxstar op 14 jun 2021 15:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Incomplete logbestanden verwijderd
3
ik kon het programma niet meer op mijn bureaublad plaatsen, dus gedaan vanop een stick,
en avast kon ik niet uitschakelen maar het het programma toegestaan, hopelijk gaat het nu
hier de bijlagen
4
ik kon hier niet bijvoegen en heb ze geprobeerd in het voorgaande bericht te plaatsen
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
ja eigenlijk wel het is een laptop met al mijn tools op nog een windows 7 waar ik eigenlijk win10 zou moeten opzetten,
maar omdat ik twijfel dat alles gaat omgezet zijn dit nog niet gedaan heb...
maar een paar dagen geleden terwijl ik in de mail zat kwam en snel van alles op en nadien ging hij traag en kon ik in sommige
dingen niet meer in, ik heb dan mijn reserve aangesproken om mee te werken
7
Oké, al hebben bepaalde tools wel een dubieuze reputatie. Sowieso zorgen cleaning en drivertools vaak voor meer problemen dan dat deze goed doen. Verwijder in ieder geval wel het onderstaande. De ondersteuning voor Adobe Flash Player is gestopt, dus kan een potentieel risico vormen. Dit geldt ook voor Java, mocht je hier nog gebruik van maken kan je hier de laatste versie vinden.

Stap 1. Verwijder de volgende items.
Adobe Flash Player 29
Adobe Flash Player 32
Adobe Flash Player 32
Java 8 Update 101
Java 8 Update 131
Java 8 Update 151
Java 8 Update 201


Stap 2.
Verplaatst FRST.exe vanaf de USB-stick naar het bureaublad samen met de fixlist.


Stap 3. Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Dit is alvast een flinke opruiming, voer nu de ESET Online Scanner uit.

Download Afbeelding de esetonlinescanner.exe.
  • Dubbelklik erop om het te starten.
  • Klik op Computerscan
  • In het venster "Kies een scantype", klik op Volledige scan.
  • In het venster "Detectie van potentieel ongewenste toepassingen", selecteer ESET potentieel ongewenste toepassingen laten detecteren en deze in quarantaine laten plaatsen.
  • Klik op Scan starten
  • De scanner wordt nu eerst geupdate en start daarna. Dit kan een hele poos, soms uren duren.
  • Let op: Klik niet op 1 van de 5 velden met informatie die verschijnen tijdens het scannen. Het kan de installatie van "ESET Internet Security" starten. Dit kan je alsnog annuleren.
  • Wacht rustig af en doe verder niets met de computer.
Na het scannen:
Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Scanlogboek opslaan", sla dit bestand als "EsetScanLog.txt" op het bureaublad op.
Klik nu op Doorgaan.
Voeg dit logbestand (ook) als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
ik denk het wel, hopelijk! alvast heel erg bedankt voor de snelle hulp!
had ik dan een virus uiteindelijk?
kan ik windows 10 hierop zetten zonder alles te verliezen???
13
Dat is mooi, er zat inderdaad wat malware en adware gerelateerde rommel in.

Wat betreft de upgrade naar Windows 10 kan dat inderdaad met behoud van alle gegevens. Echter kan het wel voorkomen dat bepaalde programma's niet meer compatibel zijn. Je kan de upgrade uitvoeren middels het hulpprogramma van Microsoft.

Ik zou wel eerst een systeemkopie maken met bijvoorbeeld Macrium Reflect: https://www.pcwebplus.nl/systeemkopie-w ... m-reflect/
Hoe je Windows 7 naar Windows 10 kan upgraden staat hier beschreven: https://www.gratissoftwaresite.nl/upgra ... nuari-2017
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”