Plaats reactie
1
Explore loopt steeds vast. Andere applicaties doen het nog wel.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
@ dadofdaan,


Prima :good:
Zodra een malware / virus expert online is, wordt u verder geholpen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Welkom,

Pas op met het gebruik van zogenaamde registry-cleaners, ze beloven meer dan ze waarmaken.
Gebruik je een legitieme versie van Windows en Office ?

Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • AVG Web TuneUp
    RegCure Pro
    SpeedyBackup
Herstart de computer.

Stap 2:
Download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer je internet browser of virusscanner een melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Windows XP: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista,7,8,8.1 en 10: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Wacht geduldig totdat Zoek verschijnt, dit zal maximaal 1 minuut duren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    standardsearch;
    installedprogs;
    emptyjava;
    emptyflash;
    emptyiecache;
    emptyffcache;
    emptychrcache;
    {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233};c
    C:\Program Files (x86)\AVG Web TuneUp;fs
    C:\Program Files (x86)\Common Files\AVG Secure Searc;fs
    C:\ProgramData\AVG Secure Search;fs
    C:\Program Files (x86)\Common Files\ParetoLogic;fs
    C:\Program Files (x86)\ParetoLogic;fs
    C:\Program Files (x86)\SpeedyPC Software;fs
    C:\Program Files (x86)\Common Files\SpeedyPC Software;fs
    C:\ProgramData\SpeedyPC Software;fs
    C:\Users\Jean-Paul\AppData\Roaming\ParetoLogic;fs
    type C:\Users\Jean-Paul\AppData\Roaming\LogFile.txt>>log.txt;b
    C:\ProgramData\ParetoLogic;fs
    C:\ProgramData\AVG Security Toolbar;fs
    C:\ProgramData\AVG Secure Search;fs
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
    "vProt"=-;r64
    vToolbarUpdater40.2.6;s
    WtuSystemSupport;s
    Partizan;s
    ESProtectionDriver;fs
    scan;s
    C:\Windows\tasks\ParetoLogic Registration3.job;f
    C:\Windows\tasks\ParetoLogic Update Version3.job;f
    C:\Windows\tasks\ParetoLogic Update Version3_triggeronce.job;f
    C:\Windows\tasks\RegCure Pro_sch_A7C4E761-DEF7-11E5-B940-001A7DDA710B.job;f
    C:\Windows\tasks\SpeedyBackup reigistration schedule startup.job;f
    C:\Windows\tasks\SpeedyBackup reigistration schedule.job;f
    C:\Windows\tasks\SpeedyBackup Startup.job;f
    C:\Windows\tasks\SpeedyPC Update Version3 Startup Task.job;f
    C:\Windows\tasks\SpeedyPC Update Version3.job;f
    
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
4
Ik heb de registry-cleaner geinstalleerd als mogelijke oplossing voor een probleem met het updaten naar Windows10. Ik krijg namelijk steeds een foutmelding. Ik gebruik een legitieme versie van Windows en Office.

Bijgaand het resultaat van het runnen van zoek.exe
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
5
Stap 1:
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    C:\Program Files\KMSpico;fs
    C:\Users\Jean-Paul\Downloads\SpeedyPC Pro Installer_FA2003CB-F6F3-484A-BAFC-CD08841D0A25_.exe;f
    C:\Users\Jean-Paul\Downloads\RegCureProSetup_D64B162B-7267-4565-830B-1E5D3109CE23_.exe;f
    gomekmidlodglbbmalcneegieacbdmki;chr
    [HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes];r
    "DefaultScope"="{0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A}";r
    iedefaults;
    autoclean;
    
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Stap 2:
Hoe gaat het nu met Internet Explorer ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
6
Het probleem lijkt verholpen. Op dit moment geen last meer van een Explorer dat niet reageert. Bedankt!
Mag ik nu de eerder gedeinstalleerde programma's weer installeren?
Wat was eigenlijk de oorzaak, of is dat niet te zeggen?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
7
Wat was eigenlijk de oorzaak, of is dat niet te zeggen?
Er is wat malware verwijdert en Internet Explorer is opgeschoond.
We zijn nog niet klaar.

Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • Java 8 Update 40 (64-bit)
    Java SE Development Kit 8 Update 40 (64-bit)
Herstart de computer.

Stap 2:
Download ZHPDiag via onderstaande link:
- ZHPDiag (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER !')
Bewaar het op je bureaublad.

Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met ZHPDiag. Afbeelding ZHPDiag uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPDiag3.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op "I agree" in het openingsscherm "TERMS OF USE".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPDiag.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgende bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”