Plaats reactie
1
Na het verwijderen van Chrome browser op mijn vista machine (wordt niet meer ondersteund) kreeg ik de melding dat rundll32 niet meer werkt,
Ik kon doorklikken naar een microsoft pagina waar te lezen was dat dit met opzet gedaan was. Is dit bekend of wat moet ik hier van denken?
2
Hallo,

Download Afbeelding RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op. Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

RSIT Uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Klik met de rechtermuisknop op RSIT.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Als u RSIT de eerste keer uitvoert zal HijackThis gedownload worden als deze niet aanwezig is, sta dit vervolgens toe door op "I accept" te klikken.
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" geopend.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan uw volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Klik met de rechtermuiknop op Zoek.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    {CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829};c
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
    "Google EULA Launcher"=-;r
    chromelook;
    autoclean;
    installedprogs;
    startupall;
    filesrcm;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Hallo,

Download Afbeelding Old Chrome Remover naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op OldChromeRemover-0.5 en kies voor de optie uitvoeren als administrator.
  • Er verschijnt nu een zwart commandprompt scherm, wacht vervolgens tot de onderstaande melding verschijnt.
Afbeelding
  • Druk vervolgens op de toets Y om de verouderde versie(s) van Google Chrome te verwijderen.
  • Wanneer dit gereed is klikt u op een willekeurige toets, b.v. de spatiebalk om het programma te sluiten.
  • Herstart de computer.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Chrome had ik al verwijderd, dus er kwam de melding "chrome not detected"
Na een check bleek dat in de systeemdirectory windows/system32 nog een rundll32 en een rundll32.exe.mui stond.
Is dit normaal?
9
Er wordt geen melding over rundll32 gegeven bij het opstarten. Ik
heb hem alleen gezien bij het verwijderen van Chrome. Chrome is nu weg, rundll32 is er nog.
Ik was alleen bang dat er sprake zou kunnen zijn van een virus dat via rundll32 was verspreid.
Avg vindt geen virussen. Zijn er verder nog adviezen?
Bij voorbaat dank.
10
Ah oké dan is het een ander verhaal, bij het verwijderen van Google Chrome wordt er namelijk een tijdelijke uninstall-string via rundll32 gebruikt bij de verwijdering.
Verder is rundll32.exe en ook de MUI versie een legitiem bestand van Windows.
"MUI" extension is for Language Specific Resource File(s);

"A language-specific resource file normally contains user interface strings and other elements that require localization for a particular language. Your MUI application uses one language-specific resource file per supported language. The LN file for the application is the same for each language-specific resource file."

Nothing to be concerned about unless you are experiencing some problems and suspect an infection. Use a respected AV program to run a scan if you have doubts about the files integrity.
Wanneer je die melding maar eenmalig hebt gehad is het verder allemaal in order ook het logbestand van FRST ziet er prima uit.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”