trage pc door malware

Plaats hier uw vraag / probleem als u het vermoeden heeft dat uw computer geïnfecteerd is. (FRST logs)
Gebruikersavatar
ws01
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 jul 2014 19:08
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: windows 10
AV: Norton
AM: Malwarebytes
FW: Norton

#1

02 mei 2017 22:19

Beste,

Ik heb zonet het infectie-stappenplan doorlopen, omdat deze pc nogal vreemd doet de laatste tijd: vastlopende programma's, programma's die niet openen, traag reageren en ook geen bijlages kunnen toevoegen aan een e-mail (en ook in dit forum).
De logs zijn allen opgeslagen op mijn PC, maar ik slaag er niet in om een bijlage toe te voegen (webpagina reageert niet meer, als ik dit probeer).
Wat nu? Hoe kan ik alsnog de bijlages posten?

Alvast bedankt

William
Gebruikersavatar
ws01
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 jul 2014 19:08
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: windows 10
AV: Norton
AM: Malwarebytes
FW: Norton

#2

02 mei 2017 22:31

De bijlages zijn gepost via een andere webbrowser: gebruik normaal gezien Google Chrome, maar om deze te kunnen uploaden moest ik uitwijken naar Edge.Er volgen nog 3 bijlagen (mbam gisteren gemaakt voor de bewerkingen met Hitman Pro,...)
Groeten,

Alvast bedankt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
ws01
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 jul 2014 19:08
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: windows 10
AV: Norton
AM: Malwarebytes
FW: Norton

#3

02 mei 2017 22:32

Beste,

En hier zijn de overige bestanden (MBAM-logjes van gisteren 1 mei)

Vriendelijke groeten,

William
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16025
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#4

03 mei 2017 10:38

Hallo,

Ik zou graag de andere logjes van MBAM willen zien met de naam "Scanraport"
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
ws01
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 jul 2014 19:08
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: windows 10
AV: Norton
AM: Malwarebytes
FW: Norton

#5

03 mei 2017 22:06

Beste,

"Hallo,

Ik zou graag de andere logjes van MBAM willen zien met de naam "Scanraport""


Ik heb de scanner nog eens laten runnen op deze laptop, maar er is geen bestand aangemaakt met de de naam scanraport of dergelijke.
Er werden ditmaal 2 logs aangemaakt: scanlogboek en beschermingslogboek, die bijgevoegd zijn.
Er zijn ditmaal geen bedreigingen gevonden, afgelopen maandag was er eentje (een PUP) en deze is verwijderd geweest.

Alvast bedankt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16025
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#6

04 mei 2017 10:21

Hallo,

Heel goed;

Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".
  • Klik vervolgens op de knop Scannen.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Verwijderen.
  • Nu verschijnt het scherm "AdwCleaner – Closing programs" klik hier op Ok. (Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen even van het bureaublad verdwijnen, dit is normaal.)
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Ok, en hierna nogmaals op Ok om de computer opnieuw op te starten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend. "C:\AdwCleaner[C0].txt"
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
ws01
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 jul 2014 19:08
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: windows 10
AV: Norton
AM: Malwarebytes
FW: Norton

#7

04 mei 2017 20:43

Hallo,

Zoals gevraagd, het logje na het uitvoeren van de procedure hierboven beschreven.

Alvast bedankt 

William
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16025
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#8

05 mei 2017 09:05

Hallo,

Voer AdwCleaner nogmaals uit en klik op "Verwijderen" na het scannen.

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download  Afbeelding ZHPCleaner via onderstaande link:
- ZHPCleaner (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER !')
Bewaar het op je bureaublad.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
ws01
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 jul 2014 19:08
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: windows 10
AV: Norton
AM: Malwarebytes
FW: Norton

#9

06 mei 2017 00:04

Hallo,

Na geduldig afwachten (vooraleer tijdens het opstarten van de programma's) is hier de log van ZHPCleaner.
Antivirus en Firewall zijn opnieuw ingeschakeld.
Bedankt voor de volgende reactie.

Vriendelijke Groeten

William
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16025
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#10

06 mei 2017 10:12

Hallo,

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

Start opnieuw Afbeelding ZHPCleaner.
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Klik op "Repareer".
  • Er verschijnt een nieuw venster met een aantal knoppen.
  • Klik op de knop "Repareer". Wacht de reparatie geduldig af.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
ws01
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 jul 2014 19:08
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: windows 10
AV: Norton
AM: Malwarebytes
FW: Norton

#11

06 mei 2017 13:00

Hallo,

Het programma is losgelaten op deze PC; die ondertussen al een heel stuk vlotter draait.
In bijlage het logje

Bedankt

William
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16025
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#12

06 mei 2017 17:37

Hallo,

Dan gaan we de goede kant op:

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download de Afbeelding Junkware Removal Tool naar het bureaublad.

Junkware Removal Tool uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Klik met de rechtermuisknop op JRT.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Druk bij het commandprompt venster op een willekeurig toets om door te gaan, vervolgens zal er een back-up van het register gemaakt worden.
  • De tool zal vervolgens het systeem scannen.
  • De scan kan afhankelijk van je systeemspecificaties soms vrij lang duren, wacht geduldig af.
  • Als de scan gereed is zal er een logje (JRT.txt) op het bureaublad opgeslagen worden en automatisch worden geopend.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan uw volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
ws01
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 jul 2014 19:08
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: windows 10
AV: Norton
AM: Malwarebytes
FW: Norton

#13

06 mei 2017 23:19

Hallo,

Ondertussen kent de laptop een serieuze terugval qua snelheid, loopt niet meer vlot voor het ogenblik.
Ik heb toch JRT kunnen laten runnen en de log ervan is bijgevoegd.

Bedankt

William
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16025
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#14

07 mei 2017 09:46

Hallo,

1. Voer Malwarebytes nog eens uit en plaats daarvan de uitslag.

2. Download Afbeelding Crystal DiskInfo naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Het programma wordt nu uitgepakt in een nieuwe map op het bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie Crystal DiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies uitvoeren als administrator.
    • Is de kleur Blauw - dan is deze schijf in orde.
    • Is de kleur Geel   - dan zijn er problemen met de betreffende schijf.
    • Is de kleur Rood  - dan is de harde schijf zeker aan vervanging toe.
  • Als het programma geopend is, worden de gegevens van de harde schijf getoond
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
  • Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
  • Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
Afbeelding
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
ws01
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 jul 2014 19:08
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: windows 10
AV: Norton
AM: Malwarebytes
FW: Norton

#15

07 mei 2017 20:41

Beste,

De nieuwe MBAM zijn bijgevoegd, echter CrystalDiskinfo is helaas niet gelukt om te laten runnen noch op de gewone account als op de administrator account). Programma wordt geïnstalleerd maar op het einde bij voltooien gebeurt er niets meer (zelfs het programma reageert niet meer) Meerdere pogingen ondernomen allen zonder het gewenste resultaat, uiteindelijk heb ik het opgegeven.
Computer is nog steeds zeer langzaam.

Bedankt

William
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Hulp bij malware en virusinfectie problemen, adware en ongewenste software”