Plaats reactie
1
OS Version: Microsoft Windows XP Professional, Service Pack 3, 32 bit
Processor: Intel Pentium III Xeon-processor, x86 Family 6 Model 23 Stepping 10
Processor Count: 2
RAM: 3326 Mb
Graphics Card: NVIDIA GeForce GTX 260, 896 Mb
Hard Drives: C: 29 GB (6 GB Free); D: 669 GB (484 GB Free); E: 976 GB (557 GB Free); F: 420 GB (55 GB Free);
Motherboard: ASUSTeK Computer INC., P5Q-E
Antivirus: Avast Antivirus, Updated: Yes, On-Demand Scanner: Enabled


Mijn browser is hijacked, want tabs gaan random open en websites worden automatsch forwarded naar advertentie sites. het is waarschijnlijk alleen bij chrome, andere browsers werken nog goed. 

ik kon geen vreemde browser extensies vinden. ik heb met MBAM gescanned, en de gevonden threats verwijderd, maar na verwijdering en herstart is het probleem er nog steeds.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo,

We kunnen kijken of we wat kunnen doen, maar je weet dat niks meer voor XP word ondersteunt  en je steeds meer problemen gaat ondervinden.

Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".
  • Klik vervolgens op de knop Scannen.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Verwijderen.
  • Nu verschijnt het scherm "AdwCleaner – Closing programs" klik hier op Ok. (Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen even van het bureaublad verdwijnen, dit is normaal.)
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Ok, en hierna nogmaals op Ok om de computer opnieuw op te starten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend. "C:\AdwCleaner[C0].txt"
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Beste abbs, ik weet het, alleen heb ik jammer genoeg de financien niet voorlopig, voor een upgrade.

ik heb de log bijgevoegd, maar ik zag dat er na het herstarten toch nog een browser hijack aanwezig was.  
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Hallo,

Doe eens een online scan:

Download de Afbeelding ESET Online Scanner naar je bureaublad.

Eset Online Scanner uitvoeren.
  • Dubbelklik op "esetonlinescanner_enu.exe", "Terms of use" opent vink daar "Download latest version of ESET Online Scanner" aan.
  • Klik vervolgens op de knop "Accept", wanneer u een melding krijgt van het Gebruikersaccountbeheer staat u dit toe.
  • "Computer scan settings" opent, vink daar "Enable detection of potentially unwanted applications" aan.
  • Klik op "Advanced settings", zorg dat daar de volgende items zijn aangevinkt.

    - Enable detection of potentially unsafe applications
    - Enable detection of suspicious applications
    - Scan archives
    - Enable Anti-Stealth technology
    - Clean threats automatically
  • Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met Eset gaat dan sneller. ( zet deze na de scan weer aan)
  • Klik op "Scan", deze scan kan geruime tijd in beslag nemen en gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
Na het scannen:
  • Als er niks word gevonden klik op "Finish", het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.
  • Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Show list of results", klik op "Save to text file.." geef als Bestandsnaam "Eset.txt" en plaats het op je bureaublad.
  • Klik vervolgens rechts boven op "X" (de bedreigingen zijn dan verwijderd), het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.
  • Voeg het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
9
Hierbij de log. Er zijn enkele threats gevonden, maar ik heb niet op 'verwijder threats' geklikt voor het afsluiten
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
okeee schreef:Hierbij de log. Er zijn enkele threats gevonden, maar ik heb niet op 'verwijder threats' geklikt voor het afsluiten
De keus is aan jou, mede door gebruik van een HackKMS blijf je deze problemen houden (maar ik denk dat je dat al wist).
Dus je zou er verder mee moeten leren omgaan (met malware en andere onaardige veranderingen ook al zouden we nu die threats verwijderen).
Dus verder kan ik dan niks voor je betekenen, niet kwaad bedoelt maar het heeft geen nut als we nu alles schoonmaken heb je binnen de kortste keren alles weer terug.
Je mag de gebruikte tools met bijbehorende logjes weer verwijderen. :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
11
ah, nee, ik bedoel dat ik ze niet had verwijderd, omdat je daar niks over schreef in je omschrijving? 

"alleen op X drukken" dus geen vermelding dat ik de threats moest verwijderen. 
12
Hallo,

Als je de instellingen had ingesteld zoals werd beschreven:
  • "Computer scan settings" opent, vink daar "Enable detection of potentially unwanted applications" aan.
  • Klik op "Advanced settings", zorg dat daar de volgende items zijn aangevinkt.

    - Enable detection of potentially unsafe applications
    - Enable detection of suspicious applications
    - Scan archives
    - Enable Anti-Stealth technology
    - Clean threats automatically
    <====Dan zouden ze automatisch worden verwijderd :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
13
oh, dat is vreemd, ik had ze elk aangevinkt namelijk, volgens mij. zal ik de hele scan & verwijdering opnieuw laten uitvoeren?
14
okeee schreef:oh, dat is vreemd, ik had ze elk aangevinkt namelijk, volgens mij. zal ik de hele scan & verwijdering opnieuw laten uitvoeren?
Om van bepaalde problemen af te komen kan je beter alles laten verwijderen (en problemen blijf je houden we kunnen omdat je XP heb niet alles oplossen), maar je illegale office zou niet goed meer gaan werken.
Dus je moet zelf even goed nadenken wat je gaat doen (wij staan zeker niet achter illegale software omdat alleen maar problemen geeft).
Maar omdat jij nog niet de middelen heb om een andere pc en legale software aan te schaffen moet je alles op een rijtje zetten.
Wat doe je allemaal nog met deze pc (bank zaken is helemaal af te raden omdat je volgen hun regel een geüpdate pc moet hebben).
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
15
ik heb de bestanden van de error log nog eens gecontroleerd, en de aangegeven bestanden blijken toch al verwijderd te zijn. ik was alleen in de war omdat ik geen van de threats handmatig had verwijderd.

maar jammer genoeg is de browser hijack er nog steeds. 
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”