Plaats reactie
18
Inmiddels is duidelijk dat ik geen schone installatie van Windows 10 kan doen omdat dat niet kan met de onderwijsversie. Terug gezet naar de tijdelijke versie die de leverancier erop gezet had. Alle problemen opgelost, ook na herinstallatie van Chrome.
Nu zien of ik weer kan upgraden
19
het lijkt erop dat de problemen toch zijn opgelost. 
Samen met allerlei andere problemen die ik kreeg nadat ik afgelopen weekend upgraadde  maar windows 10 education. Ik kon ineens niet meer inloggen met pincode of vingerafdruk. DIverse commando's kende hij niet meer (zoals cmd ). Daarnaast kwamen er malware problemen. Adwarecleaner heeft de harde ssd gescand en niks meer gevonden. PRoblmene zijn weg en blijven hopelijk weg.  Dank voor het meedenken
21
Ard1966 schreef:

Gisteren hebben we mijn thread PUPS? op gesloten gezet. Nu lijk ik geen nieuwe vraag meer te kunnen stellen op het forum. Vandaar dat ik het even zo probeer. 
Ik heb na de herinstallatie van windows en overige software ook spybot search and destroy gedownlad en een scan laten doen. Waaronder ook een rootkitskan. 
HIj vindt daar het volgende bestand: win32app_1:$data. Dat vindt hij bij bestanden in Nvidia drivers, intel drivers, enz.
Ik kon geen txt bestand maken  Maar de omschrijvingen zien er zo uit: Type: File

Object: Application:Win32App_1:$DATA
Location: C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\
Details: Unknown ADS

Type: File
Object: Intel:Win32App_1:$DATA
Location: C:\Program Files (x86)\
Details: Unknown ADS


Drivers komen van een cd van de leverancier. Chrome heb ik gedownload op google.com/chrome
22
Hallo,

Download de Afbeelding Emsisoft Emergency Kit naar het bureaublad.
Klik hier voor de complete / uitgebreide handleiding van de Emsisoft Emergency Kit.
  • Dubbelklik op "EmsisoftEmergencyKit.exe".
  • Klik vervolgens op de knop "Install" en de bestanden worden nu automatisch uitgepakt naar de systeemschijf "C:\EEK".
  • Wanneer het uitpakken gereed is opent de map "C:\EEK" dubbelklik op "Start Emergency Kit Scanner".
  • "Emsisoft Emergency Kit" opent en wanneer u de melding "Wilt u nu updaten?" krijgt klikt u op "Ja".
  • Wanneer de update gereed is klikt u in op "Malware scan" wanneer u de melding "op PUP's mee scannen" krijgt klikt u op "Ja".
  • Het scannen begint, gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
  • Wanneer de scan gereed is zorg dat alle items staan aangevinkt en klik op de knop "Quarantaine".
  • Klik vervolgens op de knop "Rapport bekijken" en plaats de inhoud van dit bestand in uw volgende bericht als bijlage.
(Het logbestand is tevens terug te vinden op de systeemschijf (C:\EEK\Run\Reports) met de naam a2scan_130711-154142.txt)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
25
de scan heeft niets  opgeleverd. IK ervaar ook geen problemen, maar de bestandend ie gevonden werden in spybot werden daar wel als verdacht gezien...
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
26
Ard1966 schreef:de scan heeft niets  opgeleverd. IK ervaar ook geen problemen, maar de bestandend ie gevonden werden in spybot werden daar wel als verdacht gezien...
Ik wilde even kijken of Emsisoft het ook als verdacht ziet, maar nee dus ik denk aan een vals positief en er niks aan de hand is.
Je zou nog eens een online scan kunnen doen Eset.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
27
Dank je...die had ik gisteren ook al gedaan...no problems. Dus volgens mij is het toch opgelost...en heb ik inmiddels zelf allerlei tools om dingen op te lossen
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”