Plaats reactie
1
Mijn ouders kregen vorige week een mail van ziggo om hun wachtwoord te veranderen omdat er vanaf meerdere plaatsen in het buitenland e-mail verstuurd zou zijn vanuit haar e-mail adres. Het wachtwoord is inmiddels veranderd.

Vandaag lag er een brief van ziggo in de brievenbus om de computers na te kijken.

Bij deze 2 logjes.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Welkom,

Stap 1:
Er zijn meerdere antivirus programma's geïnstalleerd. Dit is niet goed aangezien deze elkaar in de weg kunnen zitten.
De-installeer daarom AVG of McAfee Internet Security.
Herstart daarna de computer.

Stap 2:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • AVG Web TuneUp
Herstart de computer.

Stap 3:
Laat Malwarebytes alle gevonden items verwijderen.
Daarna, klik in Malwarebytes op "Geschiedenis > Programmalogboeken".
Klik op het recentste "Scanlogboek".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt). Afbeelding Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
3
Hoi Peter,

Mcafee is niet te verwijderen, ik krijg dan onderstaand scherm. Ik heb AVG maar verwijderd want Windows defender is ook al actief. Afbeelding 2. Web TuneUp heb ik verwijderd.
3. Ik had alles in quarantaine geplaatst en verwijderd en daar het logje van bijgevoegd.

Edit:
Ik heb McAfee inmiddels kunnen verwijderen middels deze tool http://us.mcafee.com/apps/supporttools/mcpr/mcpr.asp
4
Als ik je goed begrijp zijn AVG en McAfee verwijdert en is Windows Defender nu actief.
Doe een nieuwe scan met Malwarebytes en post het logje hiervan als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
5
Hoi Peter,

Klopt, AVG en McAfee zijn beiden verwijderd en Windows Defender is nu actief.

Nieuwe scan geeft geen bedreigingen aan.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Prima.

Download Afbeelding AdwCleaner (by Malwarebytes) naar je bureaublad.
Sluit alle openstaande programma's.
Rechtsklik op AdwCleaner en klik op 'Als administrator uitvoeren...'.

Klik op Akkoord als het venster "Gebruikersvoorwaarden" verschijnt.
Klik op Scan.
Er wordt eerst gecontroleerd of er updates beschikbaar zijn en indien nodig gedownload.
Na het scannen, klik op Opruimen.
In het venster 'Malwarebytes AdwCleaner – reiniging' klik op OK.

Tijdens de opruim-actie kan een zwart venster verschijnen. Klik dit niet weg, dit gebeurt automatisch.
Na het verwijderen:
In het venster 'Herstart' klik op 'Reboot nu'.

Nadat de computer herstart is, opent een logbestand.
Sluit het logbestand.
Post het bestand C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
8
Dit is een nieuwe versie, vertalingen zijn dan vaak nog niet helemaal op orde.

Zijn er nog problemen merkbaar ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
9
Ik had geen problemen maar een brief van ziggo om de computers na te kijken omdat er vanuit een e-mail van mijn moeder grote hoeveelheden spam zouden worden verzonden via ssl. Voor zover ik me herinner kon dat dan via de pc geweest zijn of via webmail.

Wachtwoord is reeds veranderd, uit voorzorg dus deze laptop nagekeken. Ik zal zo een nieuw topic maken voor die van mijn vader.

Hier is verder niets te zien dus?
10
Doe voor de zekerheid nog het volgende:

Download Afbeelding esetsmartinstaller_enu.exe.
Dubbelklik erop om het te starten.
Vink aan YES, I accept the Terms of Use.
Klik op Start
Selecteer "Enable detection of potentially unwanted applications".
Klik op "Advanced settings".
Zet een vinkje bij:
- Remove found threats
- Scan archives
- Scan for potentially unsafe applications
- Enable Anti-Stealth technology

Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met ESET gaat dan sneller.
Klik op Start
De computer wordt nu gescand. Dit kan een poos duren...
Na het scannen kan je het venster sluiten.
Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner weer in.
Ga met de verkenner naar de map "C:\Program Files\ESET\ESET Online Scanner" of "C:\Program Files (x86)\ESET\ESET Online Scanner", afhankelijk van de Windows versie.
Post het daar aanwezige bestand log.txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”