Shopzone Malware infected

Plaats hier uw vraag / probleem als u het vermoeden heeft dat uw computer geïnfecteerd is. (FRST logs)
Gebruikersavatar
derekslot10
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 dec 2015, 19:12
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: windows 10
AV: mcafee
AM: adwcleaner
FW: mcafee

06 sep 2017, 22:42

Oke alle acties (windows herstelpunt, Farbar Fixlist en icoontje rechtsonder) zijn weer uitgevoerd. zie de bijgevoegde fixlog.

What's next?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 15942
Lid geworden op: 04 nov 2012, 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

07 sep 2017, 09:23

Hallo,

Dit is allemaal weer netjes, ik zie dat je Ccleaner al op je pc heb die gaan we even gebruiken:

Start Afbeelding CCleaner.
  • Klik in de linker kolom op Cleaner.
  • Klik achtereenvolgens op Analyseren en Schoonmaken.
  • Klik vervolgens in de linker kolom op Register en klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
  • Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA. en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.
  • Sluit hierna CCleaner af.
Hoe draait de pc na deze schoonmaak beurt?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
derekslot10
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 dec 2015, 19:12
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: windows 10
AV: mcafee
AM: adwcleaner
FW: mcafee

07 sep 2017, 16:07

Goed nieuws! computer weer clean dus! Ik was het vergeten te zeggen maar nadat ik jouw versie van Kaspersky had geinstalleerd kreeg ik gelijk een melding in mijn browser dat er een malware extensie: shopzone was geinstalleerd. Die heb ik uiteraard gelijk verwijderd. Dat had ik eerder al geprobeerd maar ik kreeg dat toen niet voor elkaar. 

Er kwamen aardig wat fouten naar voren toen ik die scan naar problemen draaide (106 ofzo). Voor zover ik kan zeggen draait de PC weer als vanouds. Ik heb uiteraard nog niet al te veel mee gewerkt dus ik kan het nog niet écht zeggen maar in ieder geval bedankt voor je hulp! je hebt mij fantastisch en duidelijk geholpen!

Ik ga nu alle .exe's wissen uit mijn downloads map. 

Nogmaals bedankt voor je hulp!
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 15942
Lid geworden op: 04 nov 2012, 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

07 sep 2017, 19:19

derekslot10 schreef: Ik ga nu alle .exe's wissen uit mijn downloads map. 
Heel mooi dat alles weer goed werkt, doe na het verwijderen van .exe nog het volgende:
Hierna zijn we helemaal klaar.

Met het onderstaande tooltje ruim je alle gebruikte tools op:

Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet een vinkje  voor het volgende item:
  • Remove disinfection tools
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Maak ook een nieuw herstelpunt Uitleg.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hulp bij malware en virusinfectie problemen, adware en ongewenste software”

  • Informatie
  • Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast