Plaats reactie
1
Hallo, mijn naam is Joey en zou graag mijn pc door u willen laten scannen op malware en virusinfecties.
Ik heb veel popups en de pc is traag.

Graag zie ik uw antwoord tegemoet
Joey
2
Hallo,

Doe het volgende:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
4
Goedemorgen,

Klik op bijlage dat blauw en vetgedrukt is bij abbs zijn antwoord en je kunt precies lezen hoe je een bijlage kunt toevoegen.
(Ik denk dat je volledige bewerker & voorbeeld nog niet hebt geopend)
5
Joey1952 schreef:Goede morgen,
Graag wil ik de bijlages meesturen, maar welk teken geeft dat aan hierboven ?
Joey
Goede Morgen:
Lees het volgende:
Het is mogelijk om log-bestanden aan een bericht als bijlage toe te voegen met een maximum van vijf bestanden per bericht.
Klik daarvoor eerst onder het berichtvenster op de knop Volledige bewerker & voorbeeld.
Dan pas wordt onder het berichtvenster een tabblad met de naam Bijlagen zichtbaar, zoals op de onderstaande afbeelding is te zien.
Afbeelding Klik op de knop bestanden toevoegen waarna er een venster van de Windows verkenner verschijnt
Navigeer nu naar het betreffende bestand wat u wilt bijvoegen en klik daarna op Bestand toevoegen.
Wilt u meerdere log bestanden als bijlage toevoegen dan voert u het bovenstaande reeds opnieuw uit.

Alleen de bestandextensies *.txt en *.log zijn toegestaan om als bijlage toe te voegen aan het forum, probeert u een bestand met een andere extensie te uploaden dan zal er een melding verschijnen als; De extensie *** is niet toegestaan.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
6
Hallo
bedankt voor je uitleg.
Bij deze de 2 bestanden.
Zie graag de volgende instructie tegemoet

Joey
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
7
Hallo,

Verwijder de verouderde Java's, deze zijn een bron voor infecties.
1. Ga naar Start > Configuratiescherm > (Programma's en Onderdelen) en verwijder daar het onderstaande:
  • Java 8 Update 45
  • Java SE Development Kit 7 Update 21
  • Trusteer Eindpuntbeveiliging <---Deze word niet meer ondersteunt Uitleg.

2. De tool FRST.exe staat in de dik gedrukte map: C:\Users\Gebruiker\Downloads <== Sleep de FRST.exe vanuit deze map naar je bureaublad.

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

Klik Windows knop plus R tegelijk in. Afbeelding
"Uitvoeren" opent vul daar Notepad in en klik daarna op "OK", Kladblok opent.
Kopieer onderstaande dik gedrukte code en plak dat in "Kladblok"


start
CreateRestorePoint:
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-2690800931-1078553500-2598438441-1000 -> {6A1806CD-94D4-4689-BA73-E35EA1EA9990} URL = hxxp://www.google.com/search?q={searchTerms}&r ... {startPage}
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-2690800931-1078553500-2598438441-1000 -> {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233} URL = hxxps://mysearch.avg.com/search?cid={E951AA7E-3582-46E0-9136-EE38F7F280D4}&mid=783b555717a147d2adaed146b89c364d-9cd29f595fb7d2e046c168a9b18683bd0bbd61c5&lang=nl&ds=AVG&coid=avgtbavg&cmpid=0516piz&pr=fr&d=2016-10-24 14:33:09&v=4.3.6.255&pid=wtu&sg=&sap=dsp&q={searchTerms}
FF Homepage: Mozilla\Firefox\Profiles\5g1sdxed.default-1492188291700 -> hxxp://hp.myway.com/pconverter/ttab02/index.html?coId=a771334c9f6c4e0e960e58e61d99852b&subId&ln=nl&n=783a5e81&ptb=E6C4342E-B077-4D16-96A8-04CA246A6BF1&st&p2=%5EBYC%5Exdm025%5ETTAB02%5Enl&si
HKU\S-1-5-21-2690800931-1078553500-2598438441-1000\...\ChromeHTML: -> "C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe" -- "%1" <==== AANDACHT
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-2690800931-1078553500-2598438441-1000_Classes\CLSID\{D166BD15-03AF-413A-BEFD-0679FF410B49}\InprocServer32 -> C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Dropbox\Update\1.3.27.29\psuser.dll => Geen bestand
Task: {1BF056C5-94F2-4E9C-80D6-903FAD921C8C} - \Microsoft\Windows\Windows Activation Technologies\ValidationTask -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {2BD05BA6-988D-4BD3-A9CD-9A39F80AF524} - \Microsoft\Windows\MemoryDiagnostic\CorruptionDetector -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {5B184694-64C3-4633-94C5-945B3FA561D6} - \Microsoft\Windows\WindowsBackup\ConfigNotification -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {5C1C62A7-ADC3-400E-9F7F-95E5352FD467} - \Microsoft\Windows\Windows Activation Technologies\ValidationTaskDeadline -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {9F54B95F-5096-4803-AE61-E9B3AC5B616D} - \Microsoft\Windows\MemoryDiagnostic\DecompressionFailureDetector -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {D21F6024-191F-4454-BBBC-09A650DA2549} - \Microsoft\Windows\Application Experience\AitAgent -> Geen bestand <==== AANDACHT
FirewallRules: [{FBB5B233-CD47-4F66-974A-035321847BA1}] => (Allow) C:\Program Files\AVG\Av\avgmfapx.exe
FirewallRules: [{43205119-4D44-4DC7-9EC4-EC747C989C32}] => (Allow) C:\Program Files\AVG\Av\avgmfapx.exe
EmptyTemp:
end

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Kies als locatie bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden.

Als het goed is staat er nu een text bestand op je bureaublad?

Start de Farbar Recovery Scan Tool.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer. (indien nodig)
Druk op de Fix knop.
Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Kopieer en plak de inhoud van de logbestanden in je het volgende bericht.(als de inhoud te groot is voor één bericht plaats het in meerdere berichten)


3. Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download de Afbeelding Junkware Removal Tool naar het bureaublad.

Junkware Removal Tool uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Klik met de rechtermuisknop op JRT.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Druk bij het commandprompt venster op een willekeurig toets om door te gaan, vervolgens zal er een back-up van het register gemaakt worden.
  • De tool zal vervolgens het systeem scannen.
  • De scan kan afhankelijk van je systeemspecificaties soms vrij lang duren, wacht geduldig af.
  • Als de scan gereed is zal er een logje (JRT.txt) op het bureaublad opgeslagen worden en automatisch worden geopend.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan uw volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
8
Hallo
bijgaand alvast de inhoud van het logbestand fixlog.txt
Het logbestand van Junkware Removal Tool volgt nog

vriendelijke groet
Joey

Fix resultaat van Farbar Recovery Scan Tool (x86) Versie: 11-10-2017
Gestart door Gebruiker (13-10-2017 17:59:23) Run:1
Gestart vanaf C:\Users\Gebruiker\Desktop
Geladen Profielen: Gebruiker (Beschikbare Profielen: Gebruiker)
Boot Modus: Normal

==============================================

fixlist Inhoud:
*****************
start
CreateRestorePoint:
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-2690800931-1078553500-2598438441-1000 -> {6A1806CD-94D4-4689-BA73-E35EA1EA9990} URL = hxxp://www.google.com/search?q={searchTerms}&r ... {startPage}
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-2690800931-1078553500-2598438441-1000 -> {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233} URL = hxxps://mysearch.avg.com/search?cid={E951AA7E-3582-46E0-9136-EE38F7F280D4}&mid=783b555717a147d2adaed146b89c364d-9cd29f595fb7d2e046c168a9b18683bd0bbd61c5&lang=nl&ds=AVG&coid=avgtbavg&cmpid=0516piz&pr=fr&d=2016-10-24 14:33:09&v=4.3.6.255&pid=wtu&sg=&sap=dsp&q={searchTerms}
FF Homepage: Mozilla\Firefox\Profiles\5g1sdxed.default-1492188291700 -> hxxp://hp.myway.com/pconverter/ttab02/i ... 02%5Enl&si
HKU\S-1-5-21-2690800931-1078553500-2598438441-1000\...\ChromeHTML: -> "C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe" -- "%1" <==== AANDACHT
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-2690800931-1078553500-2598438441-1000_Classes\CLSID\{D166BD15-03AF-413A-BEFD-0679FF410B49}\InprocServer32 -> C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Dropbox\Update\1.3.27.29\psuser.dll => Geen bestand
Task: {1BF056C5-94F2-4E9C-80D6-903FAD921C8C} - \Microsoft\Windows\Windows Activation Technologies\ValidationTask -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {2BD05BA6-988D-4BD3-A9CD-9A39F80AF524} - \Microsoft\Windows\MemoryDiagnostic\CorruptionDetector -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {5B184694-64C3-4633-94C5-945B3FA561D6} - \Microsoft\Windows\WindowsBackup\ConfigNotification -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {5C1C62A7-ADC3-400E-9F7F-95E5352FD467} - \Microsoft\Windows\Windows Activation Technologies\ValidationTaskDeadline -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {9F54B95F-5096-4803-AE61-E9B3AC5B616D} - \Microsoft\Windows\MemoryDiagnostic\DecompressionFailureDetector -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {D21F6024-191F-4454-BBBC-09A650DA2549} - \Microsoft\Windows\Application Experience\AitAgent -> Geen bestand <==== AANDACHT
FirewallRules: [{FBB5B233-CD47-4F66-974A-035321847BA1}] => (Allow) C:\Program Files\AVG\Av\avgmfapx.exe
FirewallRules: [{43205119-4D44-4DC7-9EC4-EC747C989C32}] => (Allow) C:\Program Files\AVG\Av\avgmfapx.exe
EmptyTemp:
end
*****************

Herstelpunt is succesvol gemaakt.
HKU\S-1-5-21-2690800931-1078553500-2598438441-1000\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{6A1806CD-94D4-4689-BA73-E35EA1EA9990} => sleutel is succesvol verwijderd
HKLM\Software\Classes\CLSID\{6A1806CD-94D4-4689-BA73-E35EA1EA9990} => sleutel niet gevonden.
HKU\S-1-5-21-2690800931-1078553500-2598438441-1000\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233} => sleutel is succesvol verwijderd
HKLM\Software\Classes\CLSID\{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233} => sleutel niet gevonden.
Firefox "homepage" is succesvol verwijderd
HKU\S-1-5-21-2690800931-1078553500-2598438441-1000_Classes\ChromeHTML => sleutel is succesvol verwijderd
HKU\S-1-5-21-2690800931-1078553500-2598438441-1000_Classes\CLSID\{D166BD15-03AF-413A-BEFD-0679FF410B49} => sleutel is succesvol verwijderd
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Plain\{1BF056C5-94F2-4E9C-80D6-903FAD921C8C} => sleutel is succesvol verwijderd
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tasks\{1BF056C5-94F2-4E9C-80D6-903FAD921C8C} => sleutel is succesvol verwijderd
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tree\Microsoft\Windows\Windows Activation Technologies\ValidationTask => sleutel is succesvol verwijderd
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Plain\{2BD05BA6-988D-4BD3-A9CD-9A39F80AF524} => sleutel is succesvol verwijderd
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tasks\{2BD05BA6-988D-4BD3-A9CD-9A39F80AF524} => sleutel is succesvol verwijderd
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tree\Microsoft\Windows\MemoryDiagnostic\CorruptionDetector => sleutel is succesvol verwijderd
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Plain\{5B184694-64C3-4633-94C5-945B3FA561D6} => sleutel is succesvol verwijderd
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tasks\{5B184694-64C3-4633-94C5-945B3FA561D6} => sleutel is succesvol verwijderd
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tree\Microsoft\Windows\WindowsBackup\ConfigNotification => sleutel is succesvol verwijderd
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Plain\{5C1C62A7-ADC3-400E-9F7F-95E5352FD467} => sleutel is succesvol verwijderd
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tasks\{5C1C62A7-ADC3-400E-9F7F-95E5352FD467} => sleutel is succesvol verwijderd
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tree\Microsoft\Windows\Windows Activation Technologies\ValidationTaskDeadline => sleutel is succesvol verwijderd
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Plain\{9F54B95F-5096-4803-AE61-E9B3AC5B616D} => sleutel is succesvol verwijderd
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tasks\{9F54B95F-5096-4803-AE61-E9B3AC5B616D} => sleutel is succesvol verwijderd
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tree\Microsoft\Windows\MemoryDiagnostic\DecompressionFailureDetector => sleutel is succesvol verwijderd
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Plain\{D21F6024-191F-4454-BBBC-09A650DA2549} => sleutel is succesvol verwijderd
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tasks\{D21F6024-191F-4454-BBBC-09A650DA2549} => sleutel is succesvol verwijderd
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tree\Microsoft\Windows\Application Experience\AitAgent => sleutel is succesvol verwijderd
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\FirewallRules\\{FBB5B233-CD47-4F66-974A-035321847BA1} => waarde is succesvol verwijderd
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\FirewallRules\\{43205119-4D44-4DC7-9EC4-EC747C989C32} => waarde is succesvol verwijderd

=========== EmptyTemp: ==========

BITS transfer queue => 12582912 B
DOMStoree, IE Recovery, AppCache, Feeds Cache, Thumbcache, IconCache => 39844376 B
Java, Flash, Steam htmlcache => 38560 B
Windows/system/drivers => 436842921 B
Edge => 0 B
Chrome => 671013967 B
Firefox => 397086478 B
Opera => 0 B

Temp, IE cache, history, cookies, recent:
Users => 0 B
Default => 0 B
Public => 0 B
ProgramData => 0 B
systemprofile => 33253 B
LocalService => 0 B
NetworkService => 26610072 B
Gebruiker => 987860076 B

RecycleBin => 10815 B
EmptyTemp: => 2.4 GB tijdelijke gegevens verwijderd.

================================


Het systeem moest herstart worden.

==== Eind van Fixlog 18:09:20 ====
9
Hallo
bij deze in de bijlage het logje JRT.txt

vriendelijke groet
Joey
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
11
Hallo
Tot zover is alles weer oké.
Behalve op youtube, daar verschijnen nog steeds popups van Nederlandse en Engelse reclames.
(Ads door Google)

Met vriendelijke groet
Joey
12
Hallo,

Is dat alleen als je bent ingelogd?

Download de Afbeelding ESET Online Scanner naar je bureaublad.

Eset Online Scanner uitvoeren.
  • Dubbelklik op "esetonlinescanner_enu.exe", "Terms of use" opent vink daar "Download latest version of ESET Online Scanner" aan.
  • Klik vervolgens op de knop "Accept", wanneer u een melding krijgt van het Gebruikersaccountbeheer staat u dit toe.
  • "Computer scan settings" opent, vink daar "Enable detection of potentially unwanted applications" aan.
  • Klik op "Advanced settings", zorg dat daar de volgende items zijn aangevinkt.

    - Enable detection of potentially unsafe applications
    - Enable detection of suspicious applications
    - Scan archives
    - Enable Anti-Stealth technology
    - Clean threats automatically
  • Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met Eset gaat dan sneller. ( zet deze na de scan weer aan)
  • Klik op "Scan", deze scan kan geruime tijd in beslag nemen en gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
Na het scannen:
  • Als er niks word gevonden klik op "Finish", het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.
  • Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Show list of results", klik op "Save to text file.." geef als Bestandsnaam "Eset.txt" en plaats het op je bureaublad.
  • Klik vervolgens rechts boven op "X" (de bedreigingen zijn dan verwijderd), het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.
  • Voeg het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
13
Hallo
bij deze het bestandje Eset.txt

vriendelijke groet
Joey
 
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
15
Hallo
Het systeem is nu lekker vlot, maar de reclame popups verschijnen nog steeds op youtube.
Op zich geen ramp hoor, maar als ze niet meer verschijnen, zou het fijn zijn.
Misschien ligt het hieraan : Toen Eset klaar was met scannen, heb ik precies je instructies opgevolgd.
Er waren wel errors gevonden maar ik heb op rechts boven "X" geklikt, zonder ze te verwijderen (gecleaned) :'(.

vriendelijke groet
Joey
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”