Plaats reactie
1
Goedemiddag,

Via het Taal-Digipunt van de bibliotheek help ik mensen op weg in de digitale wereld.
Ik heb nu een cliënt die w.s. malware  o.i.d. op zijn laptop heeft staan.
Hij is in het bezit van een geldige Win 7 licentie (sticker op achterzijde laptop).
Er zijn m.i. nu 2 mogelijkheden of upgraden naar Win 10 (kan nog gratis ??) / (schone installatie) of laptop repareren en opschonen.
Wat is de beste manier?
Ik zie deze  cliënt volgende week maandag weer dus reactie kan even duren.
Groeten, Jos H
2
Jos H schreef:Er zijn m.i. nu 2 mogelijkheden of upgraden naar Win 10 (kan nog gratis ??)
Upgraden naar Windows 10 is nog steeds gratis tot 31-12-2017, zie deze link, bericht #2.
Verder laat ik over aan een security expert  :good:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Jos H schreef: Ik heb nu een cliënt die w.s. malware  o.i.d. op zijn laptop heeft staan.
Hij is in het bezit van een geldige Win 7 licentie (sticker op achterzijde laptop).
Er zijn m.i. nu 2 mogelijkheden of upgraden naar Win 10 (kan nog gratis ??) / (schone installatie) of laptop repareren en opschonen.
Wat is de beste manier?
Ik zie deze  cliënt volgende week maandag weer dus reactie kan even duren.
Wat de beste manier of optie is ligt aan jou en je cliënt, als hij open staat voor Windows 10 kan dat nog:
Info Windows 10.
Downloaden Windows 10.

Maar ook al zou je hiervoor kiezen de pc moet eerst malware vrij en opgeruimt zijn voor je kan upgraden naar Windows 10 anders neem je de ellende mee.
Dus de stap is eerst de pc malware vrij maken en dan (als de cliënt wil) Windows 10 er pas opzetten.
 
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
4
@ iEscape en @ abbs allereerst  :dank: voor jullie vlotte reactie.

Ik ga a.s. maandag op de betreffende laptop FRST uitvoeren en tevens voor hem een nieuw account aanmaken waarop ik de FRST bestanden zal plaatsen.
Laatst gewijzigd door Jos H op 27 nov 2017 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Jos H
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”