Plaats reactie
1
Ik heb een afgelopen weekend een spelletje gedownload via Utorrent dit gescand via Avast en heb het ccs.infospace virus opgelopen, het spelletje heb ik verwijderd, mijn pc lijkt nu minder traag bij google verschijnt infospace niet meer, maar bij het opstarten van mijn pc komt Utorrent eerst in beeld, bij de zoekbalk zie ik infospace staan, hoe kan ik het virus verwijderen? Mijn man wil systeemherstel toepassen, maar ik ben bang dat het daarmee niet verdwijnt.
2
Hallo,

Om alles beter te bekijken doe het volgende:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
4
Hallo Abbs, we hebben het uitgevoerd (als administrator uitvoeren was niet in beeld) maar de logbestanden zijn opgeslagen, ik kan hier niet vinden hoe deze als bijlage meegestuurd kunnen worden. 
zie geen bijlage tekentje. 
5
Hallo Abbs het is toch gelukt, hierbij de bijlagen.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Addition.txt[/attachment[size=100]][/size] [size=100][attachment=0]FRST.txt
[/size]
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
7
Hallo,

Ben je er van bewust dat je een illegale (waarschijnlijk Office) gebruikt?
Ik zie het programma "KMSAutoS" op je pc staan die er voor zorgt dat Office leghaal gezien word.
Hou er rekening mee dat je door zulke programma's vatbaar bent voor infecties.
Ook kunnen bepaalde clean programma's die wij gebruiken dit programma verwijderen waar wij niks aan kunnen doen.
Office is ook al voor een betaalbare prijs te kopen: viewtopic.php?f=279&t=21288&p=170789#p170789

Lees eerst alles rustig door voor je het gaat uitvoeren.

De tool FRST.exe staat in de dik gedrukte map: C:\Users\Gebruike\Downloads <== Sleep de FRST.exe vanuit deze map naar je bureaublad!

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

Klik Windows knop plus R tegelijk in. Afbeelding
"Uitvoeren" opent vul daar Notepad in en klik daarna op "OK", Kladblok opent.
Kopieer onderstaande code en plak dat in "Kladblok"

Code: Selecteer alles

start
CreateRestorePoint:
HKLM Group Policy restriction on software: %systemroot%\system32\mrt.exe <==== AANDACHT
ShortcutTarget: $McRebootA5E6DEAA56$.lnk ->  (Geen bestand)
CHR StartupUrls: Default -> "hxxp://www.mystartsearch.com/?type=hp&ts=1419886858&from=epom&uid=WDCXWD5000LPVX-22V0TT0_WD-WX81E73RMYE5RMYE5"
CHR NewTab: Default ->  Not-active:"chrome-extension://dgldcllfgcheelimlbmilnkilnamlhbd/newtab.html"
S2 0140291518112757mcinstcleanup; C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Temp\0140291518112757mcinst.exe [1031928 2018-02-08] (McAfee, Inc.) <==== AANDACHT
2018-02-08 19:04 - 2018-02-08 19:05 - 000000000 ____D C:\Program Files\WinZip Driver Updater
2018-02-08 18:59 - 2018-02-08 18:59 - 001031928 _____ (McAfee, Inc.) C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Temp\0140291518112757mcinst.exe
2018-02-08 18:46 - 2018-02-08 18:46 - 000000460 _____ () C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Temp\tempmessage.bfg
ContextMenuHandlers5: [igfxcui] -> {3AB1675A-CCFF-11D2-8B20-00A0C93CB1F4} =>  -> Geen bestand
Task: {2C0A5FD2-AF69-4752-B97B-E31B8A00A043} - \Microsoft\Windows\UNP\RunCampaignManager -> Geen bestand <==== AANDACHT
ShortcutWithArgument: C:\Users\Gebruiker\Desktop\Play iWin Games.lnk -> C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\GamesManager\GamesManager.exe (iWin Inc) -> -config.channel=00000000 -config.uri=hxxp://gm/iwin/index.html
ShortcutWithArgument: C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\iWin Games\Play iWin Games.lnk -> C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\GamesManager\GamesManager.exe (iWin Inc) -> -config.channel=00000000 -config.uri=hxxp://gm/iwin/index.html
ShortcutWithArgument: C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Chrome-apps\Chrome Remote Desktop.lnk -> C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe (Google Inc.) ->  --profile-directory=Default --app-id=gbchcmhmhahfdphkhkmpfmihenigjmpp
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Temp:062AF572 [224]
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Temp:2CB9631F [134]
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Temp:6641B59F [112]
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Temp:BDE339B9 [122]
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Temp:FC60E0F8 [114]
EmptyTemp:
Reboot:
end

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Kies als locatie bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden.

Als het goed is staat er nu een text bestand op je bureaublad?

Start de Farbar Recovery Scan Tool.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer. (indien nodig)
Druk op de Fix knop.
Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
8
Hallo Abbs, ik moest  gisteren werken en ben net terug van mijn werk, we gaan er morgenavond of dinsdag avond mee aan de slag, dank voor je info. 
9
Mijn verkenner werkt nu niet meer, ik zie het alleen in het klein op de taakbalk, pictogram PC  werkt ook niet dus kan niet meer bij mijn gegevens die we wilden kopieren, kan ik dat nog weer terugkrijgen? 
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”