Plaats reactie
46
Hallo,
Er is sinds het verplaatsen van iconcache.db geen verbetering merkbaar. Wel is het zo dat al een poosje de grote (qua oppervlakte groot) aanpassingen wegblijven. De iconen van Adobe en Action Cam Creator worden niet meer gebruikt. Wel gebruikt worden nog steeds de iconen met een pijl een "V" of een"X"
Mvg
47
Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
49
Zoals eerder gezegd, het bestand iconcache.db was verborgen en is inmiddels verwijdert met FRST.

Enige verbetering inmiddels ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
50
Het probleem is klein maar blijft bestaan. Bij het opstarten staan er pijltjes bij de google programma's, 5 minuten later staan er "v" bij een groot aantal andere programma's en meer pijltjes. Weer iets later zijn alle toevoegingen verdwenen. Ter illustratie heb ik 2 maal. kort na elkaar een schermafdruk gemaakt:
https://www.imgdumper.nl/uploads9/5b67f923bb85f/5b67f91fa0fa7-20180806_buereaublad.jpg
en
https://www.imgdumper.nl/uploads9/5b67f95d767ed/5b67f95d63d4a-20180806_Bureaublad2.jpg
Mvg
51
Log in bij Windows met een ander gebruikersaccount als je dat hebt, of maak een nieuw gebruikersaccount aan met administratorrechten en log daarmee in bij Windows.
Heb je het probleem dan ook ?
 
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
52
Nieuwe account gemaakt, opnieuw opgestart en aangemeld met het nieuwe account, na het opstarten zijn bijna alle icoontjes voorzien van een pijltje.
mvg
53
Kijk het een paar dagen aan of de icoontjes in het nieuwe account normaal blijven.
Meld daarna het resultaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
55
Hoezo aangepast. Alle shortcut-icoontjes (het zwarte pijltje linksonder bij een icoon) in je screenshot zien er toch normaal uit ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
57
Volgens mij waren de icoontjes voor ik contact opnam met pcweplus altijd zonder pijltjes
Het ligt eraan wat er op je bureaublad staat.
Als een programma, bijvoorbeeld "A", op je bureaublad staat, zie je alleen het icoon van programma "A", dus zonder pijltje.
Staat er een snelkoppeling naar programma "A" op je bureaublad, dan wordt het pijltje in het icoon van programma "A" toegevoegd.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
58
Dan is er altijd al iets vreemds met mijn "oude"bureaublad geweest, daar hebben voorheen nooit (zoveel) pijltjes bij de iconen gestaan. Ik begrijp dat de oplossing voor mij is gebruik te gaan maken van het nieuwe bureaublad. Daarover heb ik nog een vraag: is het mogelijk om mijn snelkoppeling naar Microsoft Outlook 2010 te kopiëren naar het nieuwe bureaublad met behoud van alle eigenschappen (oa alle emailaccounts).
Mvg
59
Dan is er altijd al iets vreemds met mijn "oude"bureaublad geweest, daar hebben voorheen nooit (zoveel) pijltjes bij de iconen gestaan.
Mogelijk is er ooit een aanpassing in je Windows gedaan om die pijltjes weg te halen.
In deze screenshot die je gepost hebt staan ipv die pijltjes rode kruisjes en groene vinkjes. Ik ging ervan uit dat dat je probleem was.
Als dat in je originele account inmiddels verholpen is kan je die blijven gebruiken.
is het mogelijk om mijn snelkoppeling naar Microsoft Outlook 2010 te kopiëren naar het nieuwe bureaublad met behoud van alle eigenschappen (oa alle emailaccounts).
Ja, dat kan. Een snelkoppeling is enkel een koppeling naar een programma. De werkelijke data (emailaccounts) staat hier los van.
 
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”