Plaats reactie
17
Henk57 schreef:hallo abbs,

alles uitgevoerd zoals beschreven. zou het kunnen dat f-secure een onderdeel is van Ziggo-safe?
Dat klopt, maar die stond niet meer aan.
Mag ik een antwoord op deze vraag:
Het virus wat word gevonden hier ( \Device\HarddiskVolume2\Windows\Temp\tmp00005a1c)

Staat dat in een map op C: of D:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
18
abbs,

ik heb geen idee waar het heeft gestaan. die mappen heb ik niet kunnen vinden. Bitdefender heb ik een scan laten doen en er kwam 1 item uit, welke door een wachtwoord bescherm wordt het gaat hierom (kopy/paste uit het log-bestand):
Bestand: C:\FRST\Quarantine\C\ProgramData\F-Secure\Quarantine\Reposi
is dit ook te verwijderen? zo ja, hoe kan ik dat het beste doen?
bij deze wil ik je ook hartelijk bedanken voor de verleende service!!!
heb je voor mij nog aanvullende tips welke ik op mijn pc zou kunnen/moeten installeren?

Groeten, Henk.
19
Hallo,


Deze vondst: C:\FRST\Quarantine\C\ProgramData\F-Secure\Quarantine\Reposi behoort bij het programma wat ik je heb laten uitvoeren (en gaan we straks verwijderen).
Aan de bovenstaande opmerking maak ik uit dat je van de rest van de problemen af bent klopt dat?
Als dat zo is gaan we de laatste stap doen. 
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
20
abbs,

inderdaad het virus/trojan is verwijderd, alleen die melding van FRST kwam naar voren.
ik had het idee dat het hiermee afgedaan zou zijn, maar als je aanvullende info hebt: graag.
Henk.
21
Hallo,

De laatste stap is het opruimen van de gebruikte tool:
 
Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.
 
Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet een vinkje  voor het volgende item:
  • Remove disinfection tools
  Afbeelding Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Note: Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Maak ook een nieuw herstelpunt (als je die aan heb staan) Handleiding.

Om problemen in de toekomst te voorkomen mag je het volgende eens doorlezen Handleiding.

Hierna zijn we klaar :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
22
beste abbs,

het windows herstelpunt stond niet aan, nu wel.
Op de pagina "hoe kan ik malware- virusinfectie in de toekomst voorkomen" ben ik een fout tegen gekomen. als ik op de link klik om essentiele windows updates te installeren kom ik op een site waar windows 10 niet bij staat, helaas. Misschien dat dat in de toekomst nog gedaan gaat worden? 
over de software updates: adobe flash player: staat niet op mijn pc, java staat niet op mijn pc. zijn ze wel nodig?
over de site van secunia: het is mij niet geheel duidelijk waar ik de genoemde software kan vinden.

begrijp me aub niet verkeerd, ik vind het geweldig werk wat jullie doen. ik ben een paar dingen tegen gekomen die niet helemaal correct op jullie site staan en ik hoop dat jullie daar blij mee zijn.

groeten, Henk.
23
Henk57 schreef:beste abbs,

het windows herstelpunt stond niet aan, nu wel.
Op de pagina "hoe kan ik malware- virusinfectie in de toekomst voorkomen" ben ik een fout tegen gekomen. als ik op de link klik om essentiele windows updates te installeren kom ik op een site waar windows 10 niet bij staat, helaas. Misschien dat dat in de toekomst nog gedaan gaat worden? 
over de software updates: adobe flash player: staat niet op mijn pc, java staat niet op mijn pc. zijn ze wel nodig?
over de site van secunia: het is mij niet geheel duidelijk waar ik de genoemde software kan vinden.

begrijp me aub niet verkeerd, ik vind het geweldig werk wat jullie doen. ik ben een paar dingen tegen gekomen die niet helemaal correct op jullie site staan en ik hoop dat jullie daar blij mee zijn.

groeten, Henk.
Hallo,

Bedankt voor de opmerkingen, we gaan het allemaal even doornemen :good:

Secunia is jammer genoeg gestopt met het aanbieden van hun dienst.
En de Windows updates zou je dit kunnen na lezen: https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... update-faq


Verder over adobe flash player en java, als die niet op je pc staan hoef je die ook niet te updaten, deze programma's zijn niet noodzakelijk.
Maar mocht je ze gebruiken is het belangrijk deze te updaten, de handleiding is voor een zo breed mogelijke publiek.
Het doorlezen is ook om je bewust te maken van wat allemaal kan spelen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
24
Hallo,

"Om problemen in de toekomst te voorkomen mag je het volgende eens doorlezen Handleiding.
Secunia is jammer genoeg gestopt met het aanbieden van hun dienst."

Er is een toevoeging geplaatst bij de link naar Secunia.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
25
beste PeterJ en/of abbs,

nadat ik alle linkjes die ik van jullie heb gehad toegepast heb, ben ik wel van mening dat een programma zoals secunia toch wel belangrijk is. Weten jullie een goed alternatief wat ook veilig is?

Groeten, Henk.
26
Henk57 schreef:beste PeterJ en/of abbs,

nadat ik alle linkjes die ik van jullie heb gehad toegepast heb, ben ik wel van mening dat een programma zoals secunia toch wel belangrijk is. Weten jullie een goed alternatief wat ook veilig is?

Groeten, Henk.
We hebben er een discussie over: viewtopic.php?f=213&t=21560
Lees dat rustig door, updates binnen halen is altijd nog het beste via het programma of bij de site's van de programma makers zelf.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”