Plaats reactie
1
Hallo allemaal,

Sinds ruim een jaar herkent mijn laptop externe hardware zoals muis en camera niet meer, waardoor ik daarmee niets kan doen. Ik heb destijds een nieuwe muis gekocht, maar ook die wordt niet herkend.

Verder worden sinds enkele weken krantenartikelen in https://www.delpher.nl/ niet meer getoond. Als ik een zoekterm invoer, verschijnen wel de links naar de artikelen, maar als ik op een link klik krijg ik de boodschap:
Sorry
Er was een probleem met het ophalen van de afbeelding.
Probeer het later nog eens.

Tenslotte lukt het niet om bij websites zoals k2s.cc en fileboom.me bestanden te downloaden. Als ik op de link klik gebeurt er helemaal niets.

Sinds 1 november 2017 heb ik Malwarebytes circa tweemaal per maand de laptop laten scannen. Drie keer heeft dit programma malware aangetroffen en verwijderd.Voor de zekerheid heb ik de logbestanden van die scans hieronder afgedrukt.

Alvast hartelijk dank voor alle hulp.


-Logboekdetails-
Scandatum: 01-11-17
Scantijd: 19:18
Logbestand: 1adce67a-bf31-11e7-9f39-dcfe07516dd8.json

-Software-informatie-
Versie: 3.2.2.2029
Versie componenten: 1.0.212
Update pakketversie: 1.0.3152
Licentie: Proef

-Systeeminformatie-
Besturingssysteem: Windows 10 (Build 15063.674)
Processor: x64
Bestandssysteem: NTFS
Gebruiker: LAPTOP-D2MAJH3S\TA_B

-Scansamenvatting-
Scantype: Bedreigingsscan
Scan geactiveerd door: Handmatig
Resultaat: Voltooid
Objecten gescand: 444836
Dreigingen herkend: 3
Dreigingen in quarantaine: 3
Verstreken tijd: 16 min, 22 sec

-Scanopties-
Geheugen: Ingeschakeld
Opstarten: Ingeschakeld
Bestandssysteem: Ingeschakeld
Archieven: Ingeschakeld
Rootkits: Ingeschakeld
Heuristiek: Ingeschakeld
POP: Detectie
POA: Detectie

-Scandetails-
Proces: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Module: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registersleutel: 3
PUP.Optional.Amazon1Button, HKLM\SOFTWARE\CLASSES\APPID\Amazon1ButtonRuntime.dll, In quarantaine, [1494], [441169],1.0.3152
PUP.Optional.Amazon1Button, HKLM\SOFTWARE\WOW6432NODE\CLASSES\APPID\Amazon1ButtonRuntime.dll, In quarantaine, [1494], [441169],1.0.3152
PUP.Optional.Amazon1Button, HKLM\SOFTWARE\CLASSES\WOW6432NODE\APPID\Amazon1ButtonRuntime.dll, In quarantaine, [1494], [441169],1.0.3152

(end)


-Logboekdetails-
Scandatum: 16-12-17
Scantijd: 18:16
Logbestand: ccb60537-e284-11e7-9868-dcfe07516dd8.json

-Software-informatie-
Versie: 3.2.2.2029
Versie componenten: 1.0.212
Update pakketversie: 1.0.3502
Licentie: Gratis

-Systeeminformatie-
Besturingssysteem: Windows 10 (Build 16299.64)
Processor: x64
Bestandssysteem: NTFS
Gebruiker: System

-Scansamenvatting-
Scantype: Bedreigingsscan
Scan geactiveerd door: Scheduler
Resultaat: Voltooid
Objecten gescand: 338283
Dreigingen herkend: 4
Dreigingen in quarantaine: 4
Verstreken tijd: 19 min, 20 sec

-Scanopties-
Geheugen: Ingeschakeld
Opstarten: Ingeschakeld
Bestandssysteem: Ingeschakeld
Archieven: Ingeschakeld
Rootkits: Uitgeschakeld
Heuristiek: Ingeschakeld
POP: Detectie
POA: Detectie

-Scandetails-
Proces: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Module: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registersleutel: 3
PUP.Optional.Amazon1Button, HKLM\SOFTWARE\CLASSES\APPID\Amazon1ButtonBrowserHelper.dll, In quarantaine, [830], [468987],1.0.3502
PUP.Optional.Amazon1Button, HKLM\SOFTWARE\WOW6432NODE\CLASSES\APPID\Amazon1ButtonBrowserHelper.dll, In quarantaine, [830], [468987],1.0.3502
PUP.Optional.Amazon1Button, HKLM\SOFTWARE\CLASSES\WOW6432NODE\APPID\Amazon1ButtonBrowserHelper.dll, In quarantaine, [830], [468987],1.0.3502

Bestand: 1
PUP.Optional.IoloSC, C:\WINDOWS\SYSTEM32\TASKS\IOLO SCU TASK ONE, In quarantaine, [1976], [349240],1.0.3502

(end)


-Logboekdetails-
Scandatum: 15-06-18
Scantijd: 16:42
Logbestand: 514ad41c-70aa-11e8-a39d-dcfe07516dd8.json

-Software-informatie-
Versie: 3.5.1.2522
Versie componenten: 1.0.374
Update pakketversie: 1.0.5498
Licentie: Gratis

-Systeeminformatie-
Besturingssysteem: Windows 10 (Build 17134.112)
Processor: x64
Bestandssysteem: NTFS
Gebruiker: LAPTOP-D2MAJH3S\TA_B

-Scansamenvatting-
Scantype: Bedreigingsscan
Scan geactiveerd door: Handmatig
Resultaat: Voltooid
Objecten gescand: 339087
Dreigingen herkend: 4
Dreigingen in quarantaine: 4
Verstreken tijd: 17 min, 45 sec

-Scanopties-
Geheugen: Ingeschakeld
Opstarten: Ingeschakeld
Bestandssysteem: Ingeschakeld
Archieven: Ingeschakeld
Rootkits: Ingeschakeld
Heuristiek: Ingeschakeld
POP: Detectie
POA: Detectie

-Scandetails-
Proces: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Module: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registersleutel: 3
PUP.Optional.IoloSC, HKLM\SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS NT\CURRENTVERSION\SCHEDULE\TASKCACHE\TREE\IOLO SCU TASK ONE, In quarantaine, [1055], [349240],1.0.5498
PUP.Optional.IoloSC, HKLM\SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS NT\CURRENTVERSION\SCHEDULE\TASKCACHE\TASKS\{35DDF0E5-A91B-4C34-800A-A0555C6F0F6F}, In quarantaine, [1055], [349240],1.0.5498
PUP.Optional.IoloSC, HKLM\SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS NT\CURRENTVERSION\SCHEDULE\TASKCACHE\PLAIN\{35DDF0E5-A91B-4C34-800A-A0555C6F0F6F}, In quarantaine, [1055], [349240],1.0.5498

Bestand: 1
PUP.Optional.IoloSC, C:\WINDOWS\SYSTEM32\TASKS\IOLO SCU TASK ONE, In quarantaine, [1055], [349240],1.0.5498

(end)
2
Hallo,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Rechtsklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
3
Hallo,

De Farbar logbestanden heb ik als bijlagen toegevoegd.

Hartelijke groeten
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Stap 1:
Deinstalleer de volgende programma's. De versie van CCleaner die je nu gebruikt is niet betrouwbaar en qTox genereert nogal wat foutmeldingen.
De nieuwste versie van CCleaner kan eventueel installeren als we klaar zijn in dit topic.

Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • CCleaner
  • qTox
Herstart de computer.

Stap 2:
Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
6
Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Indien deze optie niet beschikbaar is, doe dan eerst het volgende:
  • Klik op Start - Instellingen.
  • Er verschijnt een nieuw venster, klik op Persoonlijke instellingen.
  • Klik aan de linkerkant op Taakbalk.
  • Zet de optie "Opdrachtprompt vervangen door Windows PowerShell in het menu als ik met de rechtermuisknop op de startknop klik of als ik op de Windows-toets + X druk" uit.
Er verschijnt een zwart venster. Typ daarin CHKDSK en druk op de enter-toets.
Wacht nu geduldig tot CHKDSK klaar is.

Na het scannen:
Download ListChkdskResult.exe (by SleepyDude) en bewaar het op je bureaublad.
Rechtsklik op Afbeelding ListChkdskResult.exe en klik op Als administrator uitvoeren. De tool doorzoekt nu de computer en zal een tekstbestand tonen. Dit tekstbestand wordt tevens opgeslagen als ListChkdskResult.txt op je bureaublad.
Post dit tekstbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
7
Hierbij als bijlage het tekstbestand ListChkdskResult.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Rechtsklik op Start en klik op "Opdrachtprompt (administrator)".
Typ in het zwarte venster CHKDSK C: /F /R en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Op de vraag "Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart?" druk op J.
Herstart nu je computer.

Druk tijdens de herstart niet op een toets zodat Schijfcontrole wordt gestart.
Wacht dit geduldig af.
Let op: Laat CHKDSK minstens een paar uur lopen ook al lijkt het alsof er niets gebeurt!

Na de herstart:
Rechtsklik op Start en klik op "Opdrachtprompt (administrator)".
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het afbeeldingsbestand naar https://imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
9
Gisteren heb ik geprobeerd  de laptop te scannen met Schijfcontrole, maar dat is niet gelukt. Hij begon de C-schijf te scannen en na circa vijf minuten stond onderaan het beeldscherm: Scanning and repairing drive (C:):  11% complete. Ik heb Schijfcontrole enkele uren laten draaien, maar toen daarna onderaan het nog steeds stond 11% complete, heb ik het gestopt. Daarna lukte helemaal niets meer. Automatisch herstel niet en ook het opnieuw instellen van de computer met behoud van alle bestanden lukte niet. Uiteindelijk heb ik de laptop via het hulpprogramma van Toshiba weer aan de praat gekregen. Ik had daar twee opties. De eerste was alles wissen, maar dat heb ik niet gedaan. De andere optie was vaag gesteld - de precieze tekst weet ik niet meer - maar ik leidde daaruit af dat bij die optie de bestanden behouden zouden worden. Daarom heb ik die tweede optie gekozen. Desondanks zijn alle bestanden nu weg. Dat wil zeggen, ik kan er nu niet meer bij, terwijl ze er waarschijnlijk nog wel zijn.

Is er een programma waarmee ik die bestanden - voor mij zijn de documenten het belangrijkst - weer terug kan halen?.Op een vorige computer heb ik het wel eens met Recuva geprobeerd, maar dat is niet gelukt. Met een programma als Internet Evidence Finder lukt het waarschijnlijk wel, maar dat kost bijna duizend U.S. Dollar. Weet jij een programma dat veel krachtiger is dan Recuva, waarmee ik vrijwel zeker de bestanden kan terughalen?

Alvast hartelijk dank.

P.S.: Net precies heb ik geprobeerd Microsoft Office Professional Plus 2007 te installeren, maar dat is niet gelukt. Ook niet als ik bijvoorbeeld alleen het onderdeel Word probeer te installeren.Ik krijg dan deze melding: Fout 1935. Er is een fout opgetreden tijdens de installatie van het assemblyonderdeel {74FD3CE6-2A8D-0E9C-A01F-C8B3B9A1E18E}. HRESULT: 0800736B3.
10
Desondanks zijn alle bestanden nu weg. Dat wil zeggen, ik kan er nu niet meer bij, terwijl ze er waarschijnlijk nog wel zijn.
Jammer dat CHKDSK niet volledig gelukt is. Blijkbaar een ernstige beschadiging.
Hoe weet je dat je bestanden er nog wel zijn ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
11
Dat weet ik niet. Dat vermoed ik, omdat de tweede optie van het hulpprogramma van Toshiba, de optie die ik gebruikt heb, aangaf dat bij die optie de bestanden behouden zouden worden. Daarom heb ik die tweede optie gekozen.

P.S.: Net precies heb ik geprobeerd Microsoft Office Professional Plus 2007 te installeren, maar dat is niet gelukt. Ook niet als ik bijvoorbeeld alleen het onderdeel Word probeer te installeren. Ik krijg dan deze melding: Fout 1935. Er is een fout opgetreden tijdens de installatie van het assemblyonderdeel {74FD3CE6-2A8D-0E9C-A01F-C8B3B9A1E18E}. HRESULT: 0800736B3.
12
Dit foutmelding betekend een corruptie in de Windows Component store. Dit kan mogelijk gerepareerd worden maar het belangrijker om eerst je bestanden te herstellen, dan de schijf controleren/repareren en daarna pas nieuwe software installeren.
Probeer eerst eens Recuva en vertel daarvan het resultaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
13
De snelle scan van Recuva, tegenwoordig schijnt dat EaseUs Data Recovery te heten, toont 11829 bestanden, in totaal 122,83 Mb.
De diepe scan heeft ruim vier uur geduurd en toont 3464026 bestanden, in totaal 4687,92 Gb. Dat laatste is echter onmogelijk, want de laptop heeft in totaal slechts 918 Gb, waarvan er op dit moment 864 Gb vrije ruimte is.
Verder vind ik het raar dat ik de schuifregelaar van de verloren partitie met alle resultaten niet kan bewegen. Ik kan dus niet zien er allemaal is gevonden, terwijl, dat gelet op de grootte van de schuifregelaar en de lengte van het overzicht, een enorme lijst moet zijn.
14
Laat Recuva eerst de snelle scan fixen. Een diepe scan geeft waarschijnlijk een vertekend beeld als de schijf al wat langer in gebruik is en er veel bestanden ooit eerder verwijderd zijn.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
15
Recuva deed de snelle scan in enkele minuten en begon toen vanzelf met de diepe scan.

Recuva ziet er heel anders uit dan het programma dat ik me van jaren geleden herinner. Het heet nu ook geen Recuva meer, maar EaseUS Data Recovery Wizard. Om zeker te zijn dat we het allebei over hetzelfde programma hebben, geef ik je hier de link waar ik het heb gedownload:
https://nl.easeus.com/ppc/harde-schijf- ... gKr6fD_BwE
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”