Plaats reactie
16
Wat je kan doen:
1) Je hebt vaste DNS servers ingesteld. Je zou eens kunnen kijken of dynamische DNS servers verbetering geven.

2) Zet alle apparaten die aan je router gekoppeld zijn uit, zet daarna de router uit en herstart deze na 30 seconden.
Wacht een paar minuten zodat de router volledig opgestart is.

Ga naar http://www.speedtest.net/nl/ en klik in het midden van het scherm op GO.
Wacht tot dit klaar is en klik dan linksboven op het icoontje hieronder aangegeven met de rode pijl. Afbeelding Kopieer de link in het kader onder FORUM en plak de link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
19
sorry maar hoe stel ik een dynamische dns server in ?
Bij de eigenschappen van de netwerkkaart die je gebruikt.

Je screenshot van de speedtest toont een erg trage internetverbinding. Zijn er nog meer gebruikers die op deze internetverbinding aangesloten zijn ?
Wat is de download- en upload-snelheid volgens je abonnement ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
20
het is een lan verbinding via stopcontact. 
ik zit bij telenet en heb whoppa 
Internet Fiber 200
  • Downloadsnelheid: tot 200 Mbps**
  • Uploadsnelheid: tot 20 Mbps**
  • Onbeperkt surfen
  • 10 mailboxen
  • 5 GB per mailbox
  • Webruimte van 50 MB
    en er zijn twee computers en één gsm die er gebruik van maken.
21
Als je een (maximale) downloadsnelheid hebt van 200Mb en je werkelijke downloadsnelheid is maar 0.43Mb dan klopt er iets niet.
Wat is het merk en type van de "lan verbinding via stopcontact' ?

Sluit de computer eens rechtstreeks aan op je modem/router en voer nogmaals de speedtest uit.
Plaats hiervan het nieuwe resultaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
23
De tp-link adapters zouden snel genoeg moeten zijn. Trek beide eens uit het stopcontact en haal ook de netwerkkabel los.
Na ongeveer 30 seconden steek je ze weer in het stopcontact en sluit ook de netwerkkabel weer aan.

Geeft dit verbetering ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
24
Afbeelding dit is via wifi verbinding op de laptop van mijn dochter

Afbeelding dit is via de lan verbinding aangesloten op mijn dochter haar laptop
zal die eens rechtstreeks verbinden in de garage aan de modem.
en hem daarna zoals u gevraagd hebt eens dertig seconden uitzetten maar ze zijn naar tv aan het kijken en das ook via de modem :) 
26
Nou, 'rechtstreeks aan de modem' geeft een flinke verbetering. Zelfs via de wifi en lan-verbinding van je dochter's laptop gaat het al beter.

Via de tp-link had je een downloadsnelheid van 0.43Mb. Dat is 0.2% van je max. downloadsnelheid.
Rechtstreeks aan het modem een snelheid van 72.37Mb. Dat is 36.2% van je max. downloadsnelheid.
Mogelijk is 1 of beide tp-links defect.
Het kan ook zijn dat er is een slechte 230V aansluiting is (slecht stopcontact) of er is erg veel storing op je 230V net.
Zijn er nog meer tp-links of vergelijkbare apparaten aangesloten ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
29
Drie decoders voor televisie, twee desktops. 5 tp link toestellen in totaal
Om een speedtest met je computer te doen is het belangrijk om alle apparaten van het internet af te koppelen die niet noodzakelijk zijn. Anders kunnen deze de test negatief beïnvloeden. Sluit dus alleen je computer op je router aan, via de tp-link adapters en alle andere apparaten zet je even uit, ook de apparaten die via wifi met je router verbonden zijn uitzetten.

Doe dan een nieuwe speedtest met je computer en meld het resultaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”