Gesloten
1
Sinds een paar dagen kan ik geen documenten meer downloaden op mijn Dell laptop, bijvoorbeeld vanuit mijn mail. Ik krijg dan altijd de melding Mislukt - Virusscan is mislukt.
Ik heb al gebeld met McAfee en in mijn LiveSafe online scannen en firewall tijdelijk uitgezet maar dat helpt niet. McAfee heeft geen idee wat dit kan zijn.
Ik maak gebruik van Windows 10 Home, versie 1809 (net gisteren geïnstalleerd).
Zou dit malware kunnen zijn? McAfee staat keurig altijd aan, dus ik dacht eigenlijk veilig te zijn.
NB: ik kan dus helemaal niets downloaden, dus ook niet een programmaatje om een check uit te voeren!
Mvg, Annemarie Smits
2
Hallo :welkom:

Is dit ineens ontstaan?

Download de AfbeeldingFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit  via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie AfbeeldingAls administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Ja dit probleem heb ik sinds een paar dagen. Ik heb de scan uitgevoerd en de bestanden bijgevoegd. Het zou top zijn als we er zo achter komen wat er aan de hand is! Hartelijk bedankt voor uw hulp zover!!
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!
  1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u alert te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (dit is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc) Die bestanden kunt u één op één kopiëren naar een USB stick of back-up software gebruiken: Overzicht gratis back-up software.
  4. Schakel de actieve Anti-virus software tijdelijk uit. Deze kan conflicteren met de gebruikte tools en de werking ervan nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht. Lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door. Ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (de meeste zijn malware/adware programma's)
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.

Stap 1.
Je schrijft het volgende:
NB: ik kan dus helemaal niets downloaden, dus ook niet een programmaatje om een check uit te voeren!
Het is je  wel gelukt om de tool FRST te downloaden klopt dat?



Stap 2. Afbeelding Download fixlist.txt  naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
Afbeelding
Fixlist.txt
 
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.


Stap 3.
Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mb3-setup-consumer-3.X.X.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.
  • Nadat de installatie gereed is zal automatisch de 14 dagen proefversie actief zijn.
  • Hoe u de proefversie van Malwarebytes Premium kunt uitschakelen leest u hier.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Selectie in quarantaine plaatsen" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Start Malwarebytes klik op "Rapporten".
Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt). Afbeelding Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Nee ik kon niet downloaden, mijn vriend heeft op zijn laptop gedownload en met een stickje heb ik de bestanden op mijn laptop geplaatst
6
amcsmits schreef:Nee ik kon niet downloaden, mijn vriend heeft op zijn laptop gedownload en met een stickje heb ik de bestanden op mijn laptop geplaatst
Voer stap 2 & 3 ook uit, download de txt bestand den Malwarebytes eerst op je vriend zijn laptop en plaats ze dan op die van jou.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
7
Ik heb de beide bestanden toegevoegd. Er zijn bij het scannen geen bedreigingen gevonden. Mvg, Annemarie
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Hallo,

Kan je nu weer downloaden zo nee verwijder:(via programma's en onderdelen.)
McAfee LiveSafe
McAfee WebAdvisor

Herstart je pc en zorg dat Windows Defender aangezet word (als dat niet automatische gebeurt)
Link: https://pctipvandedag.nl/hoe-kan-ik-win ... windows-10

Herstart je pc en kijk of je kan downloaden.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
9
Hallo, helaas werkt het downloaden nog niet, ik krijg dezelfde error.

Even een check: bedoelt u dat ik McAfee dan helemaal niet meer moet gebruiken? (als ik die beide programma's moet verwijderen)
Is (gratis) firewall Defender van Windows dan echt net zo goed?

Mvg, Annemarie
11
Ja alles is verwijderd. Defender staat standaard aan. Na restart nog steeds hetzelfde resultaat helaas.
Wat mij opvalt is dat het lijkt alsof er opde achtergrond continu een scan loopt. Dat kan toch niet? Of is dat dan Defender?
12
Het lijkt erop dat het probleem iets te maken heeft met de online versie van Outlook (die ik al heel lang gebruik). 
Want nadat ik ook (even) MS Defender had uitgezet en er dus volgens mij geen enkel viruschecker meer actief was, kreeg ik nog steeds de melding bij het downloaden. 
Ik heb ook een 'Mail' applicatie op mijn laptop en die heb ik maar eens opgestart en via deze kan ik bijlages succesvol opslaan. 
Doet Outlook dan ook nog ergens een virus check als ik een bijlage probeer te downloaden?
Ik probeer er meer informatie over te vinden, maar raak helemaal verdwaald in de vele, vele meldingen.
13
Het wordt me nu duidelijker: downloaden in combinatie met IE, MS Edge en Chrome werkt niet. Outlook.com maakt ook gebruik van een van deze browsers en werkt dus ook niet. Blijkbaar vindt er een virus scan plaats (MS Defender???) die op dit moment iedere download afkeurt omdat ie denkt dat er een virus in zit. McAfee heb ik van mijn laptop afgehaald dus die kan het niet zijn. Ik probeer McAfee weer te installeren maar dat lukt niet, omdat ik het installatie programma niet kan downloaden...(niet met Chrome, en ook niet met IE).
14
Hallo,

We gaan wat testen (wacht even met het opnieuw te installeren van McAfee).
Lees het onderstaande eerst door en voer het dan uit.

Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren en op "Uitschakelen" te klikken.(indien nodig laat je wifi verbinding aan)
  • Belangrijk noteer eerst wat is aangevinkt!
  • Klik rechtsboven op "X" daarna op "OK" en herstart de computer.
Kan je nu iets downloaden.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”