Plaats reactie
1
Na gebruik van Malwarebytes/AdwCleaner duikt er doorgaans 1 bedreiging op: PUP.Optional.AmazonBrowserBar. Vervolgens klik ik op repareren en wordt de bedreiging verwijderd.

Na het opnieuw opstarten van de browser deelt Chrome mij mee: Amazon Assistant for Chrome toegevoegd. Ik klik vervolgens op Verwijderen uit Chrome.

Toch duikt de bedreiging regelmatig weer op en dan herhaalt het proces zich. Ik heb 2 vragen:

1. Is PUP.Optional.AmazonBrowserBar écht een bedreiging/
2. Hoe verwijder ik het definiteif?
2
Hallo,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit  via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
4
Fluisteraar54 schreef:Ik kan commentaar van Wndows over dit programma. Omdat het weinig wordt gebruikt zou het gevaarlijk kunnen zijn om het uit te voeren. Is dat zo?
Zeker van SmartScreen, die kan je even uitschakelen: viewtopic.php?t=20961
Deze tool (FRST) gebruikt dezelfde definities als een virus waardoor er alarm word geslagen, maar je kan het gerust uitvoeren.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
7
Na gebruik van Malwarebytes/AdwCleaner duikt er doorgaans 1 bedreiging op: PUP.Optional.AmazonBrowserBar. Vervolgens klik ik op repareren en wordt de bedreiging verwijderd.
Zou je dat logje ook eens willen plaatsen waar dit in staat. (als bijlage)
(Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
10
Ik heb Chrome gereset. Toen verscheen in mijn extensies wel Amazon. Ik heb het als misbruik gemeld en de extensie verwijderd. Daarna weer AdwCleaner gedraaid: opnieuw duikt Amazon op. Als ik het verwijder en de computer weer opnieuw is opgestart deelt Google mee dat "een ander programma" de Amazon-extensie heeft toegevoegd en vraagt mij of ik hem wil installeren of verwijderen. Uiteraard klik op verwijderen, maar het resultaat is er niet naar. 
11
Hallo,

Hij geeft natuurlijk niet aan welk programma.
Dus we moeten verder zoeken:

Schakel uw Antivirussoftware tijdelijk uit en download  Afbeelding ZHPCleaner via de volgende link:- ZHPCleaner.
Klik op daar Afbeelding  en sla het op je bureaublad op.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
13
Ik heb geprobeerd ZHPCleaner te downloaden, maar het is me niet gelukt. Na op Download te hebben geklikt duikt er een Franstalig scherm op en verder gebeurt er niets. Bovendien ik spreek nauwelijks Frans.
15
Ik besef me nu pas dat ik een stap heb overgeslagen en wel "Als administrateur uitvoeren".  Is dat een probleem? Zo ja dan doe ik het nog een keer.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”