Plaats reactie
16
Moet ff een verloopje halen USB - ethernet voor bekabeld. Doe ik morgen. Maar ik heb al weer wat meer goede hoop. Het scrollen gaat wel iets sneller als de pagina eenmaal geladen is. Er is dus nog wel wat  aan de hand. Reset gedaan. Eerste stap resetten naar beginwaarden ging goed. Bij de tweede stap zoeken naar schadelijke software kreeg ik een foutmelding: Zoeken is mislukt [color=var(--cr-secondary-text_-_color)]Er is een fout opgetreden terwijl Chrome naar schadelijke software zocht. [/color]
20
Als een applicatie is opgestart kan ik redelijk uit de voeten. Is wel iets langzamer dan een paar dagen geleden maar acceptabel voor nu. Ben benieuwd of het zo blijft. Heb je nog tips naast mijn virus om de boel een beetje te onderhouden zodat ik niet over een tijdje weer met de ellende zit?
Groet, Louis
21
Hallo,

De virusscanner die je gebruikt is goed (Kaspersky)
Malwarebytes (de gratis versie) en Ccleaner (die je straks mag downloaden) is een goede aanvulling (1x in de week mee scannen)

Doen we de laatste stappen:
Stap 1.
Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download de Afbeelding Junkware Removal Tool naar het bureaublad.

Junkware Removal Tool uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Klik met de rechtermuisknop op JRT.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Druk bij het commandprompt venster op een willekeurig toets om door te gaan, vervolgens zal er een back-up van het register gemaakt worden.
  • De tool zal vervolgens het systeem scannen.
  • De scan kan afhankelijk van je systeemspecificaties soms vrij lang duren, wacht geduldig af.
  • Als de scan gereed is zal er een logje (JRT.txt) op het bureaublad opgeslagen worden en automatisch worden geopend.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan uw volgende bericht.

Stap 2
Download Afbeelding CCleaner naar het bureaublad.

Installeer CCleaner en start CCleaner op.
  • Klik in de linker kolom op Cleaner.
  • Klik achtereenvolgens op Analyseren en Schoonmaken.
  • Klik vervolgens in de linker kolom op Register en klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
  • Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA. en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.
  • Sluit hierna CCleaner af.

Stap 3.
Download KpRm van Kernel-panik en sla deze op uw bureaublad op.
  • Klik met de rechtermuisknop op KpRm.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Zet een vinkje bij:
- Verwijder tools
  • Klik op de knop "Uitvoeren"en wacht geduldig tot de tool gereed is.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt, dit kan je als bijlage posten.
    Note: Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.

Hierna zou alles schoon moeten zijn, nog een vraag wat is de beloofde internet snelheid.
Je heb nu maar 20 MB zag ik in de speedtest.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
22
Ben nog niet helemaal klaar. Eerst JRT gedraaid. Aan het einde gaf de tool wel een txt log maar schreef deze niet weg op het bureaublad. Bij sluiten was ik de log kwijt. Heb JRT nogmaals gedraaid en zelf de txt file opgeslagen maar dat resulteert in een ander resultaat. Als bijlage toegevoegd.

Daarna geprobeerd cccleaner te downloaden maar de site is niet bereikbaar https://secure.piriform.com/502/cookie?affiliate=21030&redirectto=http%3a%2f%2fwww.piriform.com%2fccleaner%2fdownload%2fstandard&product=70988

Heb opnieuw opgestart maar ook dan kom ik niet op de site. Wat nu te doen?

Wat betreft de Mbs snelheid snap ik niet. Zou volgens ziggo 250mb down en 25mb up moeten zijn. De wifi adapter geeft ook 270 mb aan. Al mijn andere apparaten zijn wel snel dus ik vraag me af waar de 20Mb vandaan komt.

Ik hoor graag nog even.
Groet, Louis
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
23
ccleaner op een andere manier gedownload en uitgevoerd.
Daarna KpRm gedaan. Zie log.

Op zich gaat het nu hoewel het browsen haperend blijft.

groet,
Louis
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
25
Hallo,

Ik miste je laatste bericht, als laatste kan je Chrome nog eens geheel verwijderen:

 
Verwijder Google Chrome eens even geheel van de computer en voer daarna oldchromeremover uit.
Maak eerst indien nodig een backup van je bladwijzers:
https://www.clickx.be/windows/123974/ma ... adwijzers/
 
Ga naar Start > Configuratiescherm > Software "Programma's en Onderdelen".
Selecteer Google Chrome en verwijder deze geheel van de computer.
 
Download vervolgens Afbeelding Old Chrome Remover naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op OldChromeRemover-0.5 en kies voor de optie uitvoeren als administrator.
  • Er verschijnt nu een zwart commandprompt scherm, wacht vervolgens tot de onderstaande melding verschijnt.
  Afbeelding  
  • Druk vervolgens op de toets Y om de verouderde versie(s) van Google Chrome te verwijderen.
  • Krijg je de melding "chrome not detected” sluit je het programma en herstart je computer.
  • Wanneer dit gereed is klikt u op een willekeurige toets, b.v. de spatiebalk om het programma te sluiten.
  • Herstart de computer.

    Maak daarvoor eerst de "Verborgen bestanden" zichtbaar Handleiding.
    Ga nu naar de dik gedrukte mappen en verwijder die: (indien aanwezig)
    C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Local\Google <== deze
    C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\Google <==deze
    C:\Program Files (x86)\Google <== deze
    C:\Program Files\Google <== deze
    C:\ProgramData\Google <== deze
  • Herstart nogmaals je pc en download Google Chrome en installeer deze opnieuw.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
26
Wat betreft de Mbs snelheid snap ik niet. Zou volgens ziggo 250mb down en 25mb up moeten zijn. De wifi adapter geeft ook 270 mb aan. Al mijn andere apparaten zijn wel snel dus ik vraag me af waar de 20Mb vandaan komt.
Het lijkt wel of er m,et je thuis netwerk een probleem is ik zou eens een collega kunnen vragen even mee te kijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
27
Ik heb helaas wegens zakelijke werkzaamheden momenteel bitter weinig tijd even en heb dus niet het hele onderwerp gelezen, maar wel de minitoolbox log even heel vluchtig nagekeken. Daar valt inderdaad meteen een netwerk probleem op.
Apparatuur (computers/laptops) mogen op een netwerk absoluut niet dezelfde naam hebben, dat leidt altijd tot problemen.

Ik zie in de log dat deze laptop of pc de naam DESKTOP-CSEROJE heeft en die bestaat al op het netwerk.
Verander deze naam eens naar iets anders. Al is het maar bijvoorbeeld DESKTOP2-CSEROJE dan is het al een andere naam en dat zou de netwerkfouten al moeten laten verdwijnen.

V.w.b. de snelheid, dat ga je vaak niet halen op wifi, maar bekabeld rechtstreeks aan het Ziggo modem moet dat wel haalbaar zijn.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”