Plaats reactie
1
w32 downloader probleem.docx
mijn virusscanner thuis (avast) geeft elke keer deze melding.[/font][/size][/color]
 
Het lijkt dat die automatisch aangemaakt wordt door Onedrive, want hij komt om de 10(?)  minuten terug.
 
Het betreft het “Win32:downloader-WGK[Adw]” bestand.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Zorg dat Avast het bestand met rust laat en laat het daarna eens scannen op https://virustotal.com
Post de url van het scanresultaat van virustotal.com

Als je denkt dat het bestand veilig is kan je ook in je 2de screenshot op "melden als fout-positief" klikken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
4
Probeer het bestand uit de viruskluis te halen, zie je 2e screenshot, en dan snel uploaden naar https://virustotal.com
Lukt dat niet schakel dan tijdelijk de realtime bescherming van Avast uit.

Ik denk niet dat het bestand veilig is.
Waarom niet ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
5
Elke keer als ik in die kluis van avast kijk is die leeg.
Nu had ik ook een ,avi bestand dat die melding gaf, ook dit bestand werd verwijderd en kan ik niet meer vinden.
Ook in de directory C:\OneDriveTemp staat niets meer.
hoe kan ik m'n computer het beste scannen op dit soort bestanden?
6
Apart dat de kluis leeg is.

Download Afbeelding esetsmartinstaller_enu.exe.
Dubbelklik erop om het te starten.
Vink aan YES, I accept the Terms of Use.
Klik op Start
Selecteer "Enable detection of potentially unwanted applications".
Klik op "Advanced settings".
Zet een vinkje bij:
- Remove found threats
- Scan archives
- Scan for potentially unsafe applications
- Enable Anti-Stealth technology

Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met ESET gaat dan sneller.
Hoe je de realtime-bescherming van Avast uitschakelt lees je hier.

Klik op Start
De computer wordt nu gescand. Dit kan een hele poos duren...
Na het scannen:
Als er niets wordt gevonden klik op "Finish" en sluit het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner".
Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Show list of results", klik op "Save to text file..", geef als bestandsnaam "Eset.txt" en bewaar het op je bureaublad.
Klik vervolgens rechtsboven op "X" (de bedreigingen zijn dan verwijderd), het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je sluiten.
Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner weer in.
Voeg het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”