Gesloten
48
Of mogelijks iets met USB 3.0 van de sharkoon of de SSD die niet gerformatteerd is of ... ?
49
Wat geeft station E: aan onder het tabblad algemeen?
De SSD zal inderdaad niet geformatteerd zijn, maar aangezien deze niet zichtbaar is in het schijfbeheer kan dat nog niet.

Heb je misschien de beschikking over een andere HDD om in het docking station te testen, of het station op een ander systeem?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
51
Het docking station werkt dus in ieder geval goed, plaats de SSD nogmaals en kijk in schijfbeheer (diskmgmt.msc) of deze wordt weergegeven.
Mocht dan niet zo zijn, ga ik haast denken dat er iets mis is met de SSD.

Als test zou je deze eens direct in de laptop kunnen plaatsen en kijken of deze dan in de BIOS wordt weergegeven.
Mocht dat niet zo zijn, dan is er hoogstwaarschijnlijk iets mis met de SSD.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
54
Hoi,

eindelijk een USB gevonden met meer dan 2GB opslag. Heb je eventueel en referentiedocument hoe ik een USB -opstartdisk kan aanmaken? Ik vind veel terug maar het lijkt me allemaal niet zo koosjer ...
56
Wat je nog kan testen is om nu te booten vanaf een USB-stick met Windows. Als tijdens de installatie de SSD ook niet zichtbaar is kan je er nagenoeg zeker van zijn dat de SSD defect is.

Om zeker te zijn. SSD er in en dan booten met usb? Dat bedoel je toch he?
58
Ik raak niet tot de installatie. Van bij de opstart krijg ik : insert proper device ...

Ik heb opstart vanaf USB geselecteerd en krijg vrijwel direct 'insert proper device, press any key'.

Is de SSD dan kapot of is die niet compatibel met mijn toestel?'
59
Bijzonder probleem wel, maar ik denk inderdaad dat er iets mis is met de SSD. Deze is immers via zowel het docking station als in de laptop zelf niet zichtbaar.
Een probleem met compatibiliteit lijkt mij heel sterk, dus is het mogelijk (of vrijwel zeker) een DOA (Dead On Arrival). Bij een SSD heb ik dit zelf nog niet meegemaakt, maar met een ouderwetse HDD wel.

Ik zou de SSD terugsturen inclusief een omschrijving van alle bevindingen. Het zit je niet echt mee... :neu:
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
60
Hehe, neen het zit niet mee, maar goed ik kan nog altijd doorgaan met mijn oude hdd. ;)
Toch nog even dit meegeven

Realtek PCIe FE Family controller Series v1.25 (04/19/11)
PXE-E61: Media test failure , check cable
PXE-M0F: Exiting PXE ROM
Reboot and select proper boot deviceor insert boot media in selected boot device and press a key

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”