Gesloten
16
Prima.
Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het afbeeldingsbestand naar https://imgdumper.nl
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
18
Kopieer het bestand C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log naar je bureaublad.
Ga naar http://www.filedropper.com.
Klik op de groene knop "Upload File".
Selecteer het bestand CBS.log op je bureaublad en klik op Openen.
Na het uploaden:
Kopieer en plak de link in het kader onder "Link To Share This File With Anyone:" in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
20
Prima. Zijn er nog problemen merkbaar ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
21
Ik heb voor deze acties eens getimed hoe lang opstarten vanuit afgesloten stand tot de laatste actie, zijnde het verschijnen van het avg-icon in de tray. Voor duurde 5 min 20 sec, nu duurt dat nog 3 min 55. Veel beter dus , maar een oud 'beestje' kan je niet meer leren spurten veronderstel ik.
ik wil in ieder geval iedereen danken voor de vele, uitgebreide en professionele hulp.

dank !!
22
We kijken nog even verder als je wilt.
Zo te zien zit er maar 4GB RAM in je computer. Mogelijk is dat uit te breiden wat de prestaties zal verbeteren.

Download Afbeelding Speccy van Piriform.
Hiermee wordt een uitgebreide analyse van je computer gemaakt.
Let op: Indien tijdens de installatie gevraagd wordt om extra software "Google Chrome" te installeren, vink dit dan uit.

Rechtsklik op "Speccy" en klik op Als administrator uitvoeren.
Kies voor Nederlands (of Engels) en klik op Volgende(Next).
Na de analyse plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
Klik nu in de menubalk op Bestand(File) en kies voor Publiceer snapshot(Publish Snapshot)
Bevestig het publiceren door JA(Yes) te klikken.
Een nieuw venster "Publiceer snapshot"("Publish Snapshot") verschijnt met daarin een link naar het analyse-rapport.
Kopieer en plak die link in je volgende bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
24
Uitbreiden van het geheugen kan niet is me gezegd.
Wie zegt dat ?
Het Speccy rapport geeft namelijk aan:
Geheugenslots
Totaal geheugenslots: 2
Gebruikte geheugenslots: 1
Vrije geheugenslots: 1

Geheugen
Type: DDR3
Grootte: 4096 MBytes


Een extra 4GB DDR3 RAM module bijplaatsen moet dus kunnen.
Je hebt een 64bits machine waarbij dat ook zin heeft. Bij een 32bits machine is dat niet zinvol.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
25
Hmmm, als dat werkelijk effect heeft dan moet ik dat maar eens doen. Online kopen wellicht, heb je een idee waar? Moet ik dan ook specifiêren dat het voor een toshiba is of past elk model daar in?
26
Je kan eens kijken bij een computershop in de buurt. De belangrijkste informatie is 4GB en DDR3.
Zo te zien heeft de bestaande module een kloksnelheid van 800Mhz.
Deze lijkt me prima: https://www.alternate.nl/html/product/1 ... gI59PD_BwE

Maak eventueel een nieuw bericht in deze forumsectie: viewforum.php?f=5
Daar kunnen ze je beter helpen.
Post in je openingsbericht een link naar dit topic.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
27
Peter,

Dank alvast. Ik ging naar de store hier in de buurt maar daar vonden ze het nutteloos dit te doen. Niettemin geloof ik er toch in en 20€ is toch het proberen waard m.i.. Zoals gezegd heb ik het onderwerp in het andere forum gepost.

viewtopic.php?f=5&t=22867


dank !
28
Ik ging naar de store hier in de buurt maar daar vonden ze het nutteloos dit te doen.
Waarom vinden ze dat nutteloos ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
30
Geen effect (*) is nogal kort door de bocht, de snelheidswinst qua booten zal minimaal zijn na het plaatsen van meer geheugen. Maar meer geheugen biedt wel meer resources om één en ander te verwerken qua gebruik, zie post #3 van @pearl in het andere topic met betrekking tot swappen.

De HDD door een SSD vervangen zal zowel het opstarten als gebruik ook verbeteren. Een SSD is namelijk veel sneller dan een reguliere HDD, dit samen met meer geheugen is een goede upgrade voor deze laptop.

* Ik begrijp de computerwinkel ook wel, die verkoopt liever een nieuw systeem of laptop dan een los geheugenbankje (mits op voorraad) en/of SSD die een oudere laptop wat meer performance geeft.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”