Gesloten
77
Dat de SSD via het docking station zowel op de desktop als laptop niet zichtbaar is blijft vreemd, dit terwijl de BIOS van de laptop de SSD wel ziet. Maar bij een lege schijf zou je normaliter de melding: ""no operating system found" moeten krijgen, en niet de melding: "Reboot and Select a proper boot device".

Als je de HDD terug plaatst in de laptop, start de laptop dan wel van de USB-Stick met Windows 10 op? Zo ja is er waarschijnlijk toch iets mis met de SSD, die mogelijk ook het bootproces verstoort vanaf USB?!
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
78
Neen, de laptop start normaal op met de usb er in . Ik veronderstel dat dit toch een andere look geeft als je opstart van USB? Ik krijg mijn gewone standaard scherm met foto er op te zien dus lijkt het me dat er geen rekening gehouden wordt met de startvolgorde USB - HDD.
Kan er verder in de bios niet één of andere instelling fout staan zodat het opstarten van... genegeerd wordt?
86
Beste Max, ben ik weer,
Vooreerst, ik heb alleen tijd in het weekend om me hier mee bezig te houden. Ik had dat wel eens eerder mogen zeggen, sorry.
Ik wou even inpikken op het bericht om een dvd te maken met macrium reflect. Er stonden geen bestanden op de cd. Komt omdat ... ik de cd niet brandde nadat macrium reflect de bestanden klaar zette.

Ondertussen heb ik dus wel een cd mét bestanden én start de laptop op vanaf dvd.
Hoe kan ik nu verder gaan?

dank alvast!

PS: deze namiddag een bezoek aan mn broer brengen, dus ik ben er pas vanavond terug ;)
87
Hi,

Geen probleem hoor, dus sorry is echt niet nodig... :good:

1. Sluit het docking station met de oude schijf aan, start vervolgens van de DVD van Macrium Reflect op. Onder het tabblad backup zouden beide schijven nu zichtbaar moeten zijn.
2. Selecteer in dit scherm de oude schijf HDD en zorg dat alle aanwezige partities staan aangevinkt.
3. Klik vervolgens op de optie Clone this disk.
4. In het scherm dat nu verschijnt klik je bij Destination op 'Select a disk to clone to...' en kies de de nieuwe SSD.
5. Klik vervolgens op Next om de HDD naar de SSD te klonen.

Als dit proces gereed is koppel het docking station los, verwijder je de DVD en pas je de boot sequence aan om van de SSD op te starten.

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”