Gesloten
1
Hallo,

Ik heb sinds enige tijd last van vertragingen en vastlopen van de desktop. Ik zag gisteren tijdens het vastlopen in Taakbeheer en in ProcessExplorer dat er een hoog geheugenverbruik is en mij werd aangeraden om in deze sectie hulp te vragen en FRST-logs bij te voegen.

Waar ik zelf nog aan gedacht heb is dit: er was eerder een stoorzender gevonden in een bijna defecte externe HD. Die heb ik vervangen door een WD MyBook maar die leverde ook weer storingen op. Wsch. doordat die exFAT is. Ik heb die eraf gehaald en toen was alles weer heel snel maar voor korte duur. Waar ik zelf een gevoel bij heb zijn de softwareprogramma's van Western Digital. De installatie van de nieuwe HD verliep niet lekker en ik heb al twee WD MyPassports waar ik de system image backup maandelijks op zet. Ik kreeg het gevoel dat er te veel softwareprogramma's van WD nu zijn. Misschien is dat iets.

Hoop dat jullie iets kunnen vinden wat stoort.

Groetjes,
DieEnDie
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo,

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hoi Maxstar, hierbij het logje. Kun je vertellen wat je hebt verwijderd?

Inmiddels heb ik het probleem met de Western Digital MyBook opgelost door te formatteren naar NTFS. Hij werd meteen herkend, weergegeven en stond ook goed in Schijfbeheer. De pc lijkt het weer helemaal goed te doen.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
5
Mooi zo, dank!

Ik heb wel een nieuw probleem. De WD MyPassport die gisteren nog herkend werd toen ik bezig was met de MyBook wordt nu niet meer herkend. Er staat "niet-toegewezen" in Schijfbeheer. Er was een probleem met het stoppen, ik kreeg een foutmelding. De data hoeven niet gered te worden. Die staan ook nog ergens anders en nu ook op de MyBook. Maar kan ik hem alleen maar weer aan de praat krijgen door te formatteren of is er een andere manier?
Laatst gewijzigd door DieEnDie op 22 mar 2021 18:04, 2 keer totaal gewijzigd.
8
Hmm, ik meen mij te herinneren dat @iEscape ooit ook een soortgelijk probleem had met een WD MyPassport. Daarom tag ik haar even de aandacht op dit topic te vestigen.

Maar ga eens naar Start > Instellingen > Apparaten en verwijder hier de WD Virtual CD 25E1 USB Device en koppel deze daarna los.
Herstart de computer en sluit de externe HDD eens opnieuw aan, wordt deze nu wel herkend?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Nee, hetzelfde. Ik krijg ook netjes de melding dat ik hem kan verwijderen na uitwerpen. Toen ik op opnieuw opstarten klikte verscheen er een halve seconde een andere foutmelding in beeld en de muisaanwijzer flikkerde een paar keer. Het leek erop dat dat met de MyPassport te maken had. Alsof hij iets niet kon uitvoeren. En de melding dat er nog een app op de achtergrond bezig was. Er staat niet welke. Dat had ik gisteravond niet bij het afsluiten.
10
Gisteravond bij het afsluiten zag ik iets meer van de foutmelding, iets van "kan de toepassing niet......". "Sluiten" neem ik aan. Eigenlijk kan dat niets anders zijn dan een van de WD-hulpprogramma's, toch? Als ik die nou eens verwijder en opnieuw download? Of kan ik in Taakbeheer of Process Explorer zien of iets niet afgesloten is en het daar beëindigen?

De tweede MyPassport staat nu ook als niet-toegewezen in Schijfbeheer maar is wel zichtbaar en toegankelijk in de Verkenner. Ik heb nu met al dat HD-gedoe al vaker gekke dingen gezien in Schijfbeheer. Ik weet niet of dat aan mijn oude pc ligt of aan Windows. Ook bij de tweede MyPassport gaat de pc nu zoeken naar inhoud met Automatisch afspelen. Nooit eerder gezien, heb de MyPassports al jaren.

Ik las hier onder Part 3 een van de redenen dat een HD unallocated is: "Installing an additional hard drive".

https://recoverit.wondershare.com/hardd ... drive.html

Laten we niet te veel energie hierin steken. De data zijn veilig. Ik probeer dat wel met het opnieuw installeren van de hulpprogramma's. En anders gewoon formatteren allebei? En moet ik dan kiezen voor MBR of GPT bij het initialiseren? MBR voor 2 Tb?
12
Belangrijke vraag: moet ik MyBook uitwerpen als ik die hulpprogramma's eraf haal? Ik heb het wachtwoord nog niet ingesteld maar de HD is verbonden met WD-software in de pc, toch?

k heb nu problemen met andere programma's. Bij het aansluiten van mijn gsm ging ook dat Automatisch afspelen lopen. En MyPhoneExplorer gaat niet open. "Runtime error 0." En daarna deze foutmelding:

https://www.imgdumper.nl/uploads9/6059c ... plorer.JPG

Het lijkt wel of allerlei instellingen van slag zijn. Kan dat te maken hebben met die app die niet goed werkt of gesloten is? Moet ik MyPhoneExplorer al opnieuw installeren of wachten?
14
Er zijn vier hulpprogramma's: Drive Utilities, Security, Backup en Discovery. Alleen Discovery heb ik kunnen verwijderen. Zowel Revo als Progr.&Ond. geprobeerd. Het WD uninstall-programma wordt geopend maar er gebeurt niks. Daar is dus echt iets mis. Als ik het opnieuw probeer nu, krijg ik deze foutmelding:


Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”