Gesloten
47
Ja, nu is hij leeg. Wat kunnen die orphans zoal veroorzaken? Alleen problemen op de poorten?

Het lijkt in orde. De Kingston usb-stick is nu veel beter te benaderen. Top!

We moeten de gebruikte programma's opruimen. Had je daar niet een methode voor anders dan alleen naar de prullenbak verwijzen?
48
Dergelijke achtergebleven verwijzingen kunnen allerlei problemen veroorzaken, zoals het niet herkennen van USB-sticks bijvoorbeeld.

FRST kan je verwijderen door deze tool te hernoemen naar Uninstall.exe en vervolgens uit te voeren.
DevNodeClean kan je handmatig verwijderen, maar die kan je ook nog even achter de hand houden voor een check-up als het toch weer misgaat.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
50
Nou, het leek goed maar net is de pc weer twee keer vastgelopen. Vanochtend was de pc goed. Het begon toen die ene usb-stick weer langzaam was. Ik formatteerde hem maar daarna liep alles vast. Voor de herstart heb ik de usb-stick eraf gehaald. Na de herstart liep de boel al na een paar minuten vast. Dus lag het niet aan de usb-stick, als ik dat mag aannemen. Maar we moeten toch nog even verderzoeken, zucht. ;(
51
Open het startmenu en typ logboeken en klik op Windows-logboeken > Systeem.
Klik nu rechts op de optie huidig logboek filteren.
Bij geregistreerd selecteer je afgelopen 2 uur en klik op OK.
Klik in het menu op acties en Bestand met gefilterd logboek opslaan als...,
Selecteer bij het opslaan de optie "Tekst (door tabs gescheiden) (*.txt)"
Sla het bestand nu op als Syslog.txt en upload dit bestand naar www.filedropper.com en plaats hier de downloadlink.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
53
Open kladblok, kopieer de onderstaande code daarin en kies opslaan als "alle bestanden" onder de naam reglook.bat en klik op opslaan.

Code: Selecteer alles

@ECHO OFF
regedit /e "%userprofile%\Desktop\RegLook.txt" "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\WudfPf"
EXIT 
Klik nu met de rechtermuisknop op reglook.bat en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren.
Voeg het bestand RegLook.txt dat op het bureaublad staat als bijlage toe.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
54
Helemaal abracadabra voor mij nu, lol.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
55
Het logboek van Windows registreerde om 13:09 de onderstaande foutmelding en nog wat andere meldingen. Begon het vastlopen toevallig bij het aansluiten van de smartphone van Samsung?

Code: Selecteer alles

Waarschuwing	12-4-2021 13:09:46	Microsoft-Windows-Kernel-PnP	219	(212)	Het stuurprogramma \Driver\WUDFRd kan niet worden geladen voor het apparaat USB\VID_04E8&PID_6860&MS_COMP_MTP&SAMSUNG_Android\8&f0aa1f&0&0000.
Het *.bat-bestand heeft een register-export van de service (driver) gemaakt die aan deze foutmelding is gerelateerd.

1. Download via Bleeping Computer WudfPf.reg naar het bureaublad.
2. Dubbelklik op dit registerbestand en sta toe dat deze wijzigingen worden toegepast.
3. Verwijder RegLook.txt van het bureaublad.
3. Herstart hierna de computer en voer RegLook.bat nogmaals uit, voeg de nieuwe RegLook.txt als bijlage toe.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
56
Maxstar schreef:Begon het vastlopen toevallig bij het aansluiten van de smartphone van Samsung?
Dat kan maar dat was de tweede keer. De eerste keer moet die van 11:53:08 zijn geweest. Dat moet van de usb-stick zijn. Ik sloot de usb-stick aan en zag dat het stuurprogramma werd geïnstalleerd.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
57
Maak wederom een *.bat-bestand aan met de onderstaande code.

Code: Selecteer alles

@ECHO OFF
reg delete > "%userprofile%\Desktop\RegDel.txt" "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\WudfPf\Enum" /f
EXIT
Geef dit bestand de naam RegDel.bat (voer dit bestand als administrator uit).

Herstart de computer computer en voer dan nogmaals RegLook.bat uit en plaats RegDel.txt plus Reglook.txt als bijlage.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
58
Ik heb de usb-stick nog niet durven aansluiten. Misschien beter om hem aan te sluiten op de laptop als er weer een nieuwe driver opgehaald moet worden? Als dat is waar je mee bezig was.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
59
Apart, dat RegLook nog steeds de verwijderde sleutel weergeeft.
Voer Fix.reg uit de bijlage eens uit en herstart hierna de computer.
Verwijder RegLook.txt en voer daarna RegLook.bat opnieuw uit en plaats hiervan weer het resultaat.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
60
Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft maar voordat ik Reglook.bat uitvoerde, zijn er twee drivers geïnstalleerd voor een opname-apparaat en een MP3-speler.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”