Gesloten
16
Ik heb een herstart gedaan, nu is het wel gelukt. MyPhoneExplorer is goed gedownload en doet het weer. Ik ga nu weer herstarten voor de zekerheid en de WD-software downloaden.
17
De MyPassport die wel toegankelijk was, is nu helemaal goed weer, staat goed in Schijfbeheer als Online en In orde. De WD HD die niet toegankelijk was, is nog steeds niet toegewezen. De Unlocker daarvan is wel in de Verkenner en ik moest het wachtwoord opnieuw ingeven, maar de HD verscheen daarna nog steeds niet. Dus wat nu? Formatteren?

De hele pc is weer supersnel geworden. Sjee, kan een pc zo in de knoop raken van zulke kleine softwareprogrammaatjes?

De popup van Automatisch afspelen verscheen wel weer bij de "goede" MyPassport. Kan ik zonder problemen dat uitvinken? Heb bijna alles al staan op "geen actie ondernemen".

https://www.imgdumper.nl/uploads9/605a0 ... spelen.JPG

Nu bij het uitwerpen van de problematische MyPassport weer problemen. Op uitwerpen bij Uitwerpen rechtsonder geklikt, gebeurde niks, en Uitwerpen opent nu niet meer. Bij de Unlocker in de Verkenner staat wel uitwerpen (rechtsklik) maar dat werkt niet. Je moet de MyPassports altijd via Uitwerpen rechtsonder ontkoppelen. In Apparaten blijft de pc zoeken (heb het maar gesloten). Die HD stoort dus weer. ProcessExplorer opent ook niet. Dan maar eerst de pc afsluiten en de HD ontkoppelen voordat ik ga formatteren?
18
Als ik het goed begrijp pakt die andere HDD het wachtwoord niet? Maar is deze HDD wel in het schijfbeheer te zien, en welke status heeft deze nu?
Het automatisch afspelen kan je inderdaad uitschakelen.

Voordat je gaat formatteren, maak de USB-poorten eens schoon met een (antistatisch) kwastje, probeer het dan nogmaals. Stof kan soms ook voor vreemde problemen zorgen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
19
Nee, het wachtwoord wordt wel gepakt, schijf was ontgrendeld. De HD stond wel in Schijfbeheer maar nog steeds als niet toegewezen, dus was ook niet zichtbaar in de Verkenner. Ik klikte net per ongeluk nog een keer op de Unlocker in de Verkenner en de hele pc bevroor. Hij doet het ook niet op de laptop, ook niet toegewezen daar, dus ik denk dat formatteren de enige optie is. Dan kan ik hem ook initialiseren. Moet ik dan voor MBR of GPT kiezen? Heb erover gelezen, weet niet wat goed is. De HD is 2Tb, dus MBR dan?
20
Heel apart, sluit alleen deze HDD eens aan en maak vervolgens een screenshot van schijfbeheer. Voer ook CDI eens uit.

Download Afbeelding Crystal DiskInfo naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Het programma wordt nu uitgepakt in een nieuwe map op het bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie Crystal DiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies uitvoeren als administrator.
    • Is de kleur Blauw - dan is deze schijf in orde.
    • Is de kleur Geel - dan zijn er problemen met de betreffende schijf.
    • Is de kleur Rood - dan is de harde schijf zeker aan vervanging toe.
  • Als het programma geopend is, worden de gegevens van de harde schijf getoond
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
  • Upload dit bestand naar https://www.imgdumper.nl.
  • Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
23
Die partitie heeft, als ik het goed begrijp, te maken met initialiseren. Dat heb ik nooit gedaan omdat ik dat niet wist toen. Hij heeft het ondanks dat altijd prima gedaan.

Hij maakt geen vreemde geluiden. Maar bedoel je dan dat ik beter een nieuwe kan kopen of is formatteren ook goed? Hij is 3 jaar oud.
24
De screenshot van schijfbeheer laat zien dat er geen (actieve) partitie is, dit staat geheel los van het initialiseren van een HDD. Echter is dit wel heel apart dat een partitie zomaar verdwijnt, ik heb dit nog nooit meegemaakt.

Download WD Drive Utilities eens en voer de SMART en Quick Drive test eens uit op deze schijf.
Plaats hiervan even de screenshots.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
27
Oké, maar hoe ga ik dat doen als de pc na een paar minuten al vastloopt? Ik kan het wel proberen op de laptop. Misschien loopt die niet vast.

En is dat dan alleen een test of ook een reparatie?
28
Het vastlopen van de PC heeft een oorzaak, als de laptop niet vastloopt duidt dit eerder op een probleem met de PC dan de HDD ondanks de SMART-gegevens.

Dit is een test + reparatie als er beschadigde sectoren gevonden worden. Vandaar dat ik heel benieuwd ben of CDI na deze controle meer heringedeelde sectoren laat zien dan de screenshot in bericht #22. Als deze waarde verder is gestegen is dat niet positief zeg maar.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”