Plaats reactie
1
Beste,

Ik heb een aantal maand terug mijn Toshiba laptop opgewaardeerd met meer geheugen en een SSD. Dank zij dit forum is dat een succesverhaal. Nogmaals dank !

Ik zou na deze positieve ervaring dit ook willen doen voor mijn desktop. Mijn vraag aan jullie: Is dit nog de moeite waard en kan dit nog?

Hieronder alvast wat algemene info. Kunnen jullie me verder begeleiden?

dank alvast,

Stefaan

http://www.filedropper.com/desktop1_3
2
Hallo,

Ik heb de vraag even opgesplitst in twee onderwerpen, één voor upgradeadvies qua hardware en deze voor een controle van het systeem en eventuele opschoning.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.
Als er een melding van SmartScreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Ik heb AVG gecleard.
Een legale versie van Windows? Hoe kan ik dat zien? Het is de versie van bij aankoop die in de loop van de jaren via een update naar Win 10 gebracht is.
Wat is KMSPico? (een virus en malware-verwijderend programma lijkt me)
Moet ik nu avg opnieuw installeren?
6
KMSPico is een 'hacktool' om Windows en/of Office illegaal te activeren, hoogstwaarschijnlijk gaat het hier om een illegale versie van Office.
Als je deze tool niet zelf hebt geïnstalleerd verwijder KMSPico dan via de softwarelijst. Wacht ook nog even met het opnieuw installeren van AVG, want dan gaan we het systeem eerst even opschonen.

Plaats na het verwijderen van KMSPico even een nieuw log-bestand van FRST en Addition.txt.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
KMSPico is er af. Geen AVG geinstalleerd. In bijalge de bestanden.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Iets sneller , dat valt me op, maar is nog aan de oude kant (en is wellicht ook een oud systeem). Nu werk ik dus zonder anti-virus? Is dat wel wenselijk?
Hoe moet ik nu verder met die windows-versie?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”