Plaats reactie
1
Hallo allemaal,

Mijn laptop is nu zo'n 6 maanden oud. In het begin was de laptop eigenlijk heel stil, wat ik er ook op deed, maar sinds een weekje is hij enorm aan het blazen. Volgens mij wil dit zeggen dat de processor op de achtergrond met van alles bezig is. Het geluid dat de laptop maakt ervaar ik toch als storend. Heb sinds ik de laptop heb eigenlijk nauwelijks iets gedownload, en al helemaal geen zware dingen gedaan. Het is alleen een beetje surfen / netflixen en af en toe een "illegale" sportstream. Van dat laatste krijg je natuurlijk wel ongewenste reclames en popups binnen. Dus wellicht dat het aan adware / virus of ongewenste software ligt?

Bij het opstarten heb ik alle programma's die ik uit kon vinken ook uitgevinkt, dus het zal er niet aan liggen dat hij onnodige programma's opstart.

Veel dank!
2
Hallo,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.
Als er een melding van SmartScreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Hallo,

1. Verwijder via de softwarelijst het programma Care Center Service, dit programma zorgt voor diverse fouten.


2. Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Dit ziet er toch allemaal keurig uit, voer ter controle de ESET Online Scanner eens uit.

Download Afbeelding de esetonlinescanner.exe.
  • Dubbelklik erop om het te starten.
  • Klik op Computerscan
  • In het venster "Kies een scantype", klik op Volledige scan.
  • In het venster "Detectie van potentieel ongewenste toepassingen", selecteer ESET potentieel ongewenste toepassingen laten detecteren en deze in quarantaine laten plaatsen.
  • Klik op Scan starten
  • De scanner wordt nu eerst geupdate en start daarna. Dit kan een hele poos, soms uren duren.
  • Let op: Klik niet op 1 van de 5 velden met informatie die verschijnen tijdens het scannen. Het kan de installatie van "ESET Internet Security" starten. Dit kan je alsnog annuleren.
  • Wacht rustig af en doe verder niets met de computer.
Na het scannen:
Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Scanlogboek opslaan", sla dit bestand als "EsetScanLog.txt" op het bureaublad op.
Klik nu op Doorgaan.
Voeg dit logbestand (ook) als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
De laptop lijkt voor zover ik het nu kan zien een stuk minder te blazen! Dus het scheelt al een hoop. Doet het nog wel een beetje, maar hoe ik 'm weer helemaal stil krijg zou ik niet weten..
13
Hallo,

Er zijn verder geen onnodige processen actief. Wat betreft het blazen kan dit ook komen door onvoldoende koeling. Je kan dit testen door de laptop aan de achterkant op twee kleine blokjes (luciferdoosjes) te zetten. Dan kan de laptop meer verse lucht vanaf onderen aanzuigen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
14
https://docs.microsoft.com/en-us/sysint ... s-explorer
Kijk eens met process explorer of er een app is die veel processortijd vraagt, openen als admin en maak je gebruik van OneDrive of niet?
Uitleg.
https://www.ct.nl/workshops/windows-sys ... ntroleren/
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”