Plaats reactie
1
Goedemiddag,

Ben door jullie collega die mij geholpen heeft omdat mijn wifi icoon niet zichtbaar was, naar jullie doorverwezen.
Om het wifi probleem op te lossen heb ik via de HP support site de Realtek netwerkadaptar opnieuw geïnstalleerd.
Sindsdien kan ik documenten niet meer goed opslaan. Ik gebruik Windows 10.

Jullie collega die mij hielp met het wifi probleem had het er over dat ik misschien een systeemcheck moest laten doen met malware scan?
Laptop is ook best traag en ik gebruik (nog) geen malware tools.

Zie hieronder de probleembeschrijving als ik bijv een Word document op wil slaan:

1. Dan krijg ik onderstaande melding:
"C:\users\XXXXX_000\[documentennaam\mapnaam.docx
XXXXX = 1e letter van mijn voornaam + 1e vier letters van mijn achternaam)

U hebt niet de juiste machtiging om bestanden op deze locatie op te slaan.
Neem contact op met de beheerder om de juiste machtiging te krijgen.
Wilt u in plaats an deze map de map Documenten gebruiken? "

Dan krijg ik keuze JA of NEE.

2. Dan kies ik voor JA, maar dan krijg ik dezelfde bovenstaande melding nog een keer.

3. Dan kies ik maar voor NEE en sla het document op het Bureaublad op (dat gaat wel).

4. Via de Verkenner kan ik het document dan via 'knippen' en 'plakken' verplaatsen.

Dan krijg ik nog wel onderstaande melding tussendoor als ik wil 'plakken':
- "U dient Administrator rechten op te geven om iets naar deze map te kunnen verplaatsen"
- Daaronder staat het icoontje van de betrokken map.
- Dan kan ik kiezen tussen knoppen 'doorgaan (daar staat een icoon van een schild met blauw/gele blokjes), 'overslaan' of 'annuleren'.
- Ik klik op 'doorgaan' en dan is het document wel verplaatst.

Zou het iets te maken kunnen hebben met dat ik voor het inloggen op mijn laptop 1 wachtwoord heb, en ik bij het downloaden van MS teams voor MS teams een ander WW heb aangemaakt?

Hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Bedankt alvast voor het meedenken!

Groetjes,
Bridget
2
Hallo,

We gaan alles eens nakijken doe hjet volghende:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Als er een melding van Smartscreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.


Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Goedemiddag,

Ik heb de scan uitgevoerd en de 2 bestanden FRST.txt en Addition.txt stuur ik hierbij mee.
Kan je zo verder?

Groetjes,
Bridget
4
Hallo,

Stap 1, Verwijder Java 8 Update 91 via de softwarelijst van Windows. (deze versie uit 2016 is behoorlijk outdated)
Mocht je Java nog gebruiken installeer dan versie: 8 Update 291 via deze link.

Stap 2. Kopieer FRST64.exe vanuit de map downloads naar het bureaublad voordat je het volgende uitvoert.

Stap 3. Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Hai Maxstar,

Ik heb de stappen gevolgd en ook het Java 8 update 91 programma verwijderd.
Ik heb Java update 291 nog niet geïnstalleerd.
Ik gebruik het niet en weet eerlijk gezegd ook niet waar het voor is :-[

In de bijlage het fixlog.txt bestandje.

Groetjes,
Bridget
6
Hallo,

Java is een programmeertaal waar bepaalde applicaties gebruik van maken. Wellicht is het dus een restant uit vroegere tijden.
Mocht een programma hier gebruik van maken krijg je daar melding van en kan je het alsnog installeren.

Wat betreft het probleem met machtigingen heeft wellicht te maken met een corrupt gebruikersprofiel (XXXXX_000) vandaar de drie nullen.
Maak een een nieuw administrator-account aan en laat even weten of dit is gelukt.
https://support.microsoft.com/nl-nl/win ... 915af2a34d

Vervolgens kan je dan alle persoonlijke data van (XXXXX_000) overzetten naar het nieuwe account.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Hai Maxstar,

Ik heb een nieuwe administrator-account aangemaakt (eerst als local account en toen administrator rechten toegekend).

Als ik ga naar:
> deze PC
> Windows (C)
> Gebruikers
dan zie ik daar de map met 1) het oorspronkelijke gebruikersprofiel staan, plus de map met 2) de nieuwe administrator-account (ik ben ingelogd met het oorspronkelijke XXXXX_000 gebruikersprofiel).

Is het nu de bedoeling dat ik alle mappen van het oorspronkelijke gebruikersprofiel kopieer naar de map van de nieuwe administrator account?

En als ik dat gedaan heb: hoe log ik dan voortaan in?
Via het nieuwe administrator account?
Deze is niet gekoppeld aan een Microsoft emailadres (het oorspronkelijke gebruikersprofiel wel).
Maakt dat uit?

Overigens heb ik met het oorspronkelijke gebruikersprofiel XXXXX_000 geprobeerd om op Word te staan > rechtermuisknop > meer > als administrator uitvoeren.
Dan kon ik wel documenten opslaan.

Dank je wel weer voor al je moeite! :good:

Groetjes,
Bridget
8
Hallo,
Bridget64 schreef: Is het nu de bedoeling dat ik alle mappen van het oorspronkelijke gebruikersprofiel kopieer naar de map van de nieuwe administrator account?
Niet de mappen zelf, maar enkel de inhoud (persoonlijke bestanden) naar de mappen in het nieuwe gebruikersaccount. Hierna kan je het oude account verwijderen en inloggen op het nieuwe account. Dit lokale account kan je dan vervolgens omzetten naar een Microsoft-account.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Dank je wel Maxstar!
Dat ga ik doen.

Kan je me nog uitleggen hoe ik een lokale account omzet naar een Microsoft-account?

Groetjes,
Bridget
11
Graag gedaan hoor. :good:

Open via het startmenu het scherm instellingen en ga naar Accounts. Klik hier op de link: "In plaats daarvan aanmelden met een Microsoft-account." Geef hierna de gegevens van het te gebruiken account op.

Het oude account kan je via Instellingen > Accounts > Gezin en andere gebruikers verwijderen. Selecteer hier het oude account en klik op verwijderen.

Als dit allemaal gelukt is voer dan het onderstaande nog even uit, want er waren eerder corrupties gevonden door de System File Checker.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Afbeelding
  • Typ in het zwarte venster het commando sfc /scannow in en druk op enter. (let op de spatie!)
  • Als dit proces gereed maak dan een screenshot van dit scherm en upload deze naar www.imgdumper.nl en plaats hier de BBcode link.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
Dank je wel weer
Ik ga het proberen, maar kan dat vanavond/morgen pas doen.
Ik heb heel veel bestanden die overgezet moeten worden, zal wel even duren.
En vind het ook wel spannend om ze gewoon te verplaatsen, wil eerst even een back-up maken :-[
Hopelijk lukt het allemaal zo.

Fijne dag!
Bridget
14
Dank je :o))

Ik dacht dat ik nog een post had geplaatst, maar zie um niet staan.
Heb nog 2 vraagjes:

1. Ik heb zelf Office 2007. Op mijn werk gebruiken we Office 365.
Omdat ik vanuit huis werk, heb ik via mijn werk webmail wel eens bestanden van Word of Excel, Powerpoint geopend.
Als ik mijn eigen Word of Excel bestanden open, opent deze nu ook in Office 365.
Terwijl ik zelf geen abonnement heb. Dat klopt niet toch?

2. Is het handig om tools te gebruiken om de laptop schoon/snel te houden?
Zo ja: welke adviseer je?
Lang geleden had ik CCcleaner (weet al niet meer waar het voor was)
15
Wat betreft de vraag over Office 365, ik neem aan dat nog bent aangemeld bij https://www.office.com/ waardoor alle Office-bestanden nu online geopend worden?

Tools om Windows of het register op te schonen zijn niet nodig en zorgen veelal eerder voor problemen dan dat deze goed doen. Windows is zelf al uitgerust met de tool schijfopruiming om bepaalde secties op te schonen. Deze tool kan je openen door in het startmenu het commando Cleanmgr op te geven.

CCleaner kan je bijvoorbeeld wel gebruiken om tijdelijke internetbestanden van de gebruikte browser(s) op te ruimen. Zie ook dit artikel voor meer informatie.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”