Plaats reactie
1
:warning_icon: Dit is spam en niet van de Postcodeloterij.

Gefeliciteerd met: de PostcodeKlapper! je wincode is: TRA291X
Je hebt ons vast al op TV gezien hé? De PostcodeKlapper gaat van start en speciaal om dat te vieren delen we wincodes uit! Hiermee maak jij gratis kans op te gekken prijzen!
Ben jij benieuwd welke te gekke prijs er op jou wincode is gevallen? Wacht dan niet langer en haal de uitslag van de PostcodeKlapper op!
Naar mijn prijs »

Deze e-mail is bestemd voor het e-mail adres: ik@naam.nl, je ontvangt deze e-mail omdat jij staat ingeschreven op onze nieuwsbrief.
Indien gewenst kan jij je afmelden voor verdere e-mail. vanaf 24 uur na je uitschrijving zul je geen e-mail meer van een van onze afzenders ontvangen.
© copyright 2011-2014, PostcodeKlapper
Artikel: mplatform.nl - Gefeliciteerd met de PostcodeKlapper!

Op de bovenstaande link treft u de uitgebreide informatie omtrent de verstuurde e-mail van de Postcodeklapper!.
2
Goedemorgen,

Via FraudeHelpdesk kreeg ik al een vergelijkbare mail die afkomstig blijkt te zijn van één of ander e-mail marketing bedrijf.

Wanneer u het vermoeden heeft dat bepaalde e-mailberichten onbetrouwbaar zijn, onder de categorie "spam" vallen of phishing gerelateerd zijn kunt u deze doorsturen naar FraudeHelpdesk.
De Fraudehelpdesk maakt met haar activiteiten en dienstverlening deel uit van Stichting Aanpak Financieel-Economische Criminaliteit in Nederland (SafeCin).
  • U kunt de betreffende e-mailberichten doorsturen naar het volgende e-mailadres valse-email (at) fraudehelpdesk (punt) nl
  • Op de contactpagina van FraudeHelpdesk treft u meer informatie. http://www.fraudehelpdesk.nl/contact" onclick="window.open(this.href);return false;
Dergelijke berichten die u wellicht niet vertrouwd kunt u hier ook altijd even op het forum plaatsen, dan kunnen ook wij deze direct even bekijken en beoordelen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Geacht forum,

Dit bericht krijg ik nu al twee dagen toegestuurd heb er in totaal 4 ontvangen op twee verschillende adressen.
Niet alleen dit maar ook veel andere spam heb ik de laatste maanden en hoe kan ik dat nu eens goed en voor altijd blokkeren.
Mijn anti-spam van G Data laat het toch steeds door.

Alvast mijn hartelijke dank,

Rik
4
Hallo en welkom op het forum Rik,

Ik citeer even een bericht wat ik net in een ander topic op het forum hebt geplaatst bij een vergelijkbare vraag.

Zodra een e-mailadres eenmaal bekend is op een mailinglist van dergelijke bedrijven dan is het heel lastig om hier van verlost te raken?
  1. Gebruik sowieso nooit de optie om je op dergelijke e-mails uit te schrijven, je laat zo alleen weten dat het e-mailadres in gebruik is.
  2. Gebruik nooit een privé e-mailadres bij diensten waarvan je niet weet of jouw e-mailadres niet wordt doorgespeeld (verkocht) aan andere partijen.
  3. Een Hotmail, Gmail of ander adres is een goed alternatief voor minder belangrijke zaken.
  4. Pas op met het accepteren van bepaalde voorwaarden van bedrijven, vaak staat in de disclaimer vermeld of uw e-mailadres voor marketingdoeleinden gebruikt gaat worden.
Er zijn echter heel veel oorzaken waardoor uw e-mailadres op dergelijke lijsten van e-mailmarketing bedrijven terecht kan komen.
Een geïnfecteerde computer van een kennis waar uw e-mailadres in de lijst van contactpersonen aanwezig is kan een mogelijkheid zijn, maar voornamelijk het doorspelen van gegevens is de meest voorkomende oorzaak.
Een spamfilter is vaak niet lucratief omdat bepaalde e-mails enkel uit afbeeldingen is opgebouwd, en in dat geval kan een spamfilter niet op basis van tekst een e-mail als spam markeren omdat dergelijke software geen afbeeldingen kan uitlezen. Daarbij wordt er vaak ook gebruik gemaakt van tijdelijke e-mailadressen, en dan heeft het blokkeren van de afzender ook geen effect.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Hallo,

Ik ben dus zo'n oen die gereageerd heeft op de mail van de postcodeklapper. Ik heb de hele procedure doorlopen, waardoor o.a. mijn rekeningnummer daar nu bekend is. Welk risico loop ik nu? En wat kan ik het beste doen om de schade zo veel mogelijk te beperken?
6
Hallo en welkom op het forum,

Heb je nog enige reactie na de aanmelding ontvangen, iets in de trant van een bevestiging waarin ook bepaalde voorwaarden staan vermeld?

Wat je sowieso dagelijks even moet controleren is of er geen vreemde afschrijvingen (automatische incasso) gaat plaatsvinden.
Bemerk je vreemde transacties neem dan direct contact op met de betreffende bank en laat deze transactie(s) ongedaan maken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Hoi Bedankt voor je antwoord. Ik zie nu ineens overal waarschuwingen, met trap er niet in, maar nergens iets over wat je moet doen als je er wel bent ingetrapt. Dus nogmaals bedankt. Het laatste bericht na het in vullen was, bedankt we nemen contact met u op indien u een prijs ontvangen heeft. Daarna heb ik geen bevestiging of iets dergelijks via email ontvangen. Mijn mobiele nummer, leeftijd en bankrekeningnummer heb ik opgegeven. Kunnen ze daar iets mee?
8
Hallo,

Staan er in de e-mail verder geen gegevens van het bedrijf, of links naar bepaalde pagina's met informatie?
Het is namelijk moeilijk te voorspellen wat de risico's zijn, als niet geheel duidelijk is welk bedrijf hier achter schuil gaat.
Nathalie1968 schreef:Mijn mobiele nummer, leeftijd en bankrekeningnummer heb ik opgegeven. Kunnen ze daar iets mee?
In principe kan daar van alles meegedaan worden, en dat is dan weer afhankelijk van de eventuele kleine lettertjes bij de aanmeldprocedure?
Mocht je meer informatie hebben wat bijvoorbeeld in de mail staat, en een afzender of domein maakt het wellicht makkelijker om te zoeken naar het doel achter deze e-mailcampagnes?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
De website waaronder de postcodeknallervragen op staan is http://www.mplatform.nl" onclick="window.open(this.href);return false; het is een marketingbedrijf wat volgens hun eigen site samenwerkt met Facebook, Ikea en andere grote bedrijven... Zou dat kunnen betekenen dat ze mijn gegevens alleen voor marketingdoeleinden gebruiken?
11
Goedemorgen,

De e-mailadressen worden inderdaad voor marketingdoeleinden gebruikt, maar dan is de hamvraag hoe men aan die e-mailadressen is gekomen als je je niet zelf hebt aangemeld?
Blijkbaar krijgen heel veel mensen deze ongevraagde-reclame van mplatformmail.nl, zonder dat de herkomst ter herleiden is?
Nathalie1968 schreef:Mijn mobiele nummer, leeftijd en bankrekeningnummer heb ik opgegeven. Kunnen ze daar iets mee?
Om terug te komen op de bovenstaande vraag, weet je nog op welke pagina je dit hebt ingevuld en heb jaar toevallig nog de URL van?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
Overal wordt gewaarschuwd om hier niet in te trappen, maar NERGENS wordt aangegeven wat te doen als iemand hier WEL ingetuind is... :oops:
Ik denk dat veel mensen zijn gebaat bij een duidelijk stappenplan! (ik zelf namelijk ook...)
13
Hallo,

Ik heb even een apart artikel geschreven met onder andere achtergrondinformatie over de e-mail met als onderwerp "Gefeliciteerd met de PostcodeKlapper!".
Aan het eind heb ik zoveel mogelijk vragen proberen te beantwoorden, op de onderstaande link is het artikel na te lezen.

Artikel: mplatform.nl - Gefeliciteerd met de PostcodeKlapper!

Mochten er nog vragen zijn stel deze gerust in dit topic, ook aanvullingen op het artikel zijn welkom..
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
14
Goedemorgen Maxstar,

Bedankt voor je bericht en de verdere informatie. Ik weet niet meer op welke pagina ik de antwoorden heb opgeschreven en heb er ook geen url van, maar de volgorde zoals je ze beschrijft op de infopagina, lijkt aardig te kloppen. Ik heb geprobeerd of ik de stappen opnieuw kon doorlopen, maar ik kom er niet meer in. Waarschijnlijk wordt het direct gekoppeld aan mijn iP-adres, en daarmee misschien ook aan mijn huisadres? Dat hoop ik toch niet... In mijn boosheid heb ik mplatform terug gemaild op info@mplatform.nl en op het emailadres van "Elise Smit". Ik heb fraudehelpdesk.nl gemaild en hun boodschap was hetzelfde : houd je bankrekeningnummer in de gaten.
15
Hallo,

Het klopt dat de link maar éénmaal is te openen, het wordt inderdaad aan het gebruikte IP-adres gekoppeld, en natuurlijk ook aan het huisadres want deze gegevens zijn immers op diezelfde website opgegeven.
Ik ben bang dat je van mplatform zelf geen reactie zal krijgen op de verstuurde e-mail. ;(
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiliging & Privacy”