Plaats reactie
1
Het is weer zover de volgende grote update voor Windows 10 staat al weer te popelen:
De versie die al uitgebracht zijn:
1507 (de RTM)
1511 (de update uit november datzelfde jaar)
1607 (Anniversary Update van vorige zomer)
1703 (Creators Update).

Wil je weten welke versie jij gebruikt ga hiervoor in Windows 10 naar: Instellingen | Systeem | Info en kijk naar de Versie.
Of klik op het vergrootglas, typ winver en klik enter en lees het nummer af.

De volgende versie Windows 10 (Fall Creators Update): deze wordt verwacht op 17 oktober 2017.
Wat nieuw is kan je hier door lezen:
https://www.gratissoftwaresite.nl/windo ... e-functies
https://www.microsoft.com/nl-nl/windows ... g-features
https://tweakers.net/nieuws/124585/micr ... e-aan.html
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
2
Dat zal dan wel versie 1710 worden. Pas onlangs viel me de logica in die versienummers op: de eerste 2 cijfers geven het jaar van uitkomen aan, de laatste 2 cijfers de maand.
De RTM versie heette versie 1507. Die kwam uit op 29-07-2015.

Maar misschien ben ik wel de laatste die dat opviel en was het voor alle andere gebruikers van het begin af glashelder wat die versienummers betekenden... :lol:
4
porrelaar schreef:Dat zal dan wel versie 1710 worden. Pas onlangs viel me de logica in die versienummers op: de eerste 2 cijfers geven het jaar van uitkomen aan, de laatste 2 cijfers de maand.
De RTM versie heette versie 1507. Die kwam uit op 29-07-2015.

Maar misschien ben ik wel de laatste die dat opviel en was het voor alle andere gebruikers van het begin af glashelder wat die versienummers betekenden... :lol:
Dit zou je wel zeggen dat het versie 1710 zou worden maar omdat deze update eigenlijk in september zou komen is het versie 1709.
Bron: https://answers.microsoft.com/en-us/win ... fe9082f925
Dus ik ben benieuwd of ze het versie nr gaan aanpassen ;)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
6
Windows 10 Fall Creators Update net binnen gehaald.
Het is geworden Versie 1709 (build van besturingssysteem 16299.19)

Neem rustig de tijd om deze versie binnen te hallen, bij mij heeft het 1 uur geduurd.
Dit was vanaf het downloaden t/m  het installeren en opnieuw opstarten (dit is naar gelang snelheid pc).
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
7
Hier heeft het langer geduurd  :lol:

Systeemherstel blijft ingeschakeld.
Het Configuratiescherm bij de rechtermuisknop menu is verdwenen.  Maar het control.reg-bestand is er nog,  dus weer toegevoegd in de register-editor.
Standaard-apps   ☛   Muziekspeler is gewijzigd.

Er is een Herstelstation toegevoegd  ☛  locatie is C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Administrative Tools
Afbeelding Klik je erop   ☛   Recovery Media Creator.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
8
Microsoft rolt Windows 10 Fall Creators Update gefaseerd uit.

De Windows 10 Fall Creators Update die vorige week werd gelanceerd zal gefaseerd onder computers, smartphones en Internet of Things-apparaten worden uitgerold, zo heeft Microsoft bekendgemaakt. Als eerste zal de update naar nieuwere apparaten worden gestuurd die door Microsoft en partners zijn getest.
Door zich op nieuwere machines te richten hoopt de softwaregigant feedback te ontvangen of de update voor problemen zorgt. Eerder dit jaar bij de Creators Update werd de uitrol vanwege een probleem tijdelijk stopgezet voor computers met bluetooth-apparaten. Afhankelijk van de feedback die bij Microsoft van gebruikers, bedrijven en fabrikanten binnenkomt zal de uitrol worden versneld. Dit zou de beste update-ervaring moeten bieden, zegt Microsofts John Cable.

Klik hier om het artikel te lezen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
9
Ik heb de Fall Creators Update nu op 3 van mijn computers geïnstalleerd. Hoe lang dat duurde was sterk afhankelijk van de hardware in die computers. Ik heb voor alle drie de computers de tijd opgenomen (vanaf het begin van het downloaden tot het geheel voltooien van de update):

1. Asus Essentio CM6870-BN003O, mijn modernste (4½ jaar oude) desktop pc, waar ik 2 jaar geleden een SSD in heb gezet): 50 minuten.
2. Dell Inspiron 530, bijna 10 jaar oud, met traditionele harde schijf: 2 uur en 42 minuten. Maar bij deze pc liep het één keer fout: toen het voorbereiden van de update op circa 90% stond, begon hij daarmee weer opnieuw bij 0%. Dan valt ruim 2½ uur in totaal nog mee...
3. HP Mini 110-3101sd. Dit is een goedkoop (€ 200) en daardoor traag netbook, met Intel Atom processor en slechts 2 GB werkgeheugen (meer kan er niet in): 4 uur en 41 minuten.
Nee, dat updaten van zo'n traag netbook is niet leuk meer. Met iedere nieuwe versie van Windows 10 krijgt dat machientje het moeilijker. Vaak staat het processorgebruik op 98 à 99%, en dan kun je er eigenlijk niets mee doen. Daarom gisteren Windows 10 eraf gegooid en Lubuntu 16.04 er op gezet. Ja, nu valt er weer mee te werken. Hij wordt veel minder warm, dus hoeft de ventilator ook niet meer zo hard te draaien. Windows 10 zal niet terugkeren op dat netbook.
10
porrelaar schreef:1. Asus Essentio CM6870-BN003O, mijn modernste (4½ jaar oude) desktop pc, waar ik 2 jaar geleden een SSD in heb gezet): 50 minuten.
Dat is super snel 50 minuten  :good:
porrelaar schreef:2. Dell Inspiron 530, bijna 10 jaar oud, met traditionele harde schijf: 2 uur en 42 minuten. Maar bij deze pc liep het één keer fout:
Ook nog snel (inclusief foutje)  :wink:
Hier beide bijna 4 uur (HP Presario CQ71-10 jaar & HP Elite 2560 - 8 jaar - 2e hands). Ik vind niet erg, ben blij dat bij beide goed gelukt is en ze draaien ook goed.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
11
Zo eindelijk klaar, gistermorgen aan de update begonnen voor een ASUS VivoBook duurde een aantal uren. Toen ging hij opstarten en kreeg meteen de melding dat de laptop terug werd gezet naar het moment waarop de update begon. Daarna via de Windows 10-updateassistent geprobeerd ook geen succes vele fout meldingen. Daarna de laptop terug gezet met behoud van bestanden alles eerst geupdate (via de Windows Updates) dat ging ook goed. Kreeg meteen weer de melding om up te daten naar nieuwste versie,
die laten draaien en na een aantal uren mocht ik weer herstarten. Dit gedaan en ja hoor gelukkig de nieuwste versie 1709 werd geïnstalleerd, dus dit was een lange zit.
Dus neem altijd de tijd ervoor :shoot:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiliging & Privacy”