Plaats reactie
1
Over anderhalve maand lanceert Mozilla Firefox 57, maar ruim 20.000 extensies zijn nog niet klaar voor deze nieuwe versie en zullen daardoor niet meer werken. De browserontwikkelaar gaat de traditionele add-ons vervangen door een model waarbij extensies straks in alle browsers kunnen werken.
Door deze stap zullen bestaande legacy add-ons die nog op het oude extensiemodel zijn gebaseerd niet meer in de browser werken. Extensie-ontwikkelaars moeten niet alleen hun extensie naar het nieuwe WebExtension-model omzetten, ook de gebruikersdata moet worden gemigreerd. Het gaat dan om zaken als instellingen en voorkeuren die behouden blijven bij het updaten naar de WebExtension-versie van de Firefox-extensie. Na de release van Firefox 57 op 13 november dit jaar zal het helemaal niet meer mogelijk zijn om de oude legacy-data te migreren.

Klik hier om het artikel te lezen.
Lees ook de reacties, in één van de reacties wordt verwezen naar deze blog.

Firefox bewaart automatisch uw screenshots in de wolk gedurende twee weken, maar u kunt de vervaldatum wijzigen of op elk moment van uw online bibliotheek verwijderen.
Let op voor een nieuwe functie dat FireFox aanbiedt om een schermafbeelding te maken.
Heerlijk uitgekookt, maakt men een schermafbeelding waar persoonlijke gegevens erop staat, wordt dat bij FireFox opgeslagen in FireFox-cloud
.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
2
De functie Firefox Screenshots heet in het Nederlands "Een schermafbeelding maken" en die functie heb ik al vanaf Firefox 55.
Dat is het pictogram met het schaartje rechtsboven:
Afbeelding Je hoeft die schermafbeelding niet op te slaan in de cloud. Je kunt ook kiezen voor Downloaden en dan wordt hij niet opgeslagen in de cloud. Dat heb ik zojuist getest met een paar screenshots die ik met die functie van Firefox maakte.
Ik maakte met die functie van Firefox eerst een screenshot van jouw startpost:
Afbeelding Je kunt dan kiezen voor Downloaden (klik op de naar beneden gerichte pijl) of voor Opslaan (in de cloud).
Wanneer je kiest voor Downloaden komt dat screenshot niet in de cloud te staan. Ik koos hier voor downloaden, dus opslaan op mijn pc.
Ik maakte daarna een screenshot met Firefox van een ander deel van deze pagina en koos toen wél voor Opslaan in de cloud.
Daarna controleerde ik welke screenshots in de cloud stonden: alleen die laatste waar ik bewust koos voor Opslaan in de cloud.

-------
Grappig, voordat ik gebruik had gemaakt van die functie had hij nog de Engelse benaming (zie de eerste afbeelding). Nadat ik gebruik heb gemaakt van die functie heeft hij de Nederlandse benaming gekregen:
Afbeelding En hier staat informatie over Firefox Screenshots in het Nederlands: https://support.mozilla.org/nl/kb/firefox-screenshots
3
Thanks
porrelaar schreef:De functie Firefox Screenshots heet in het Nederlands "Een schermafbeelding maken" en die functie heb ik al vanaf Firefox 55.
Ik heb die functie kennelijk nooit toegevoegd, nooit nodig gehad   :hmm:
porrelaar schreef:Grappig, voordat ik gebruik had gemaakt van die functie had hij nog de Engelse benaming (zie de eerste afbeelding). Nadat ik gebruik heb gemaakt van die functie heeft hij de Nederlandse benaming gekregen
Dat is FireFox ingebouwde automatische vertaal functie  ;D
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
4
De functie Firefox Screenshots heet in het Nederlands "Een schermafbeelding maken" en die functie heb ik al vanaf Firefox 55.
Hier heet de functie nog steeds "Firefox Screenshots" in v56.
Omdat ik dat toch niet gebruik heb ik die knop uit de menubalk gesleept. Ruimt lekker op.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiliging & Privacy”