1
Managers moeten nog maar eens goed nadenken of ze Facebook en Hyves op de werkvloer toestaan. Geschat wordt dat sociale netwerken Groot-Brittannië jaarlijks 17 miljard euro kosten.

Werknemers besteden namelijk een flink deel van hun werktijd aan sociale netwerksites als Facebook en Twitter. Uit een enquête van de Britse vacaturesite MyJobGroup.co.uk onder 1000 werknemers blijkt dat bijna 6 procent meer dan één uur per werkdag hieraan besteedt. Meer dan de helft van de respondenten geeft toe zo nu en dan naar sociale mediasites te gaan op werk.

Volgens de vacaturesite kost al dit niet-werkgerelateerde internetten Groot-Brittannië jaarlijks maar liefst 14 miljard pond (16,9 miljard euro). MyJobGroup.co.uk schrijft dat Britse werknemers steeds meer werktijd besteden aan sociale netwerksites. Als hier niks aan gedaan wordt, dat kan dit "negatieve gevolgen" hebben voor de producivitieit van vele bedrijven in heel het land, schrijft de vacaturesite.

Toestaan of niet?
Overigens denkt een meerderheid van de ondervraagden zelf niet dat aan sociale media gespendeerde tijd een negatieve economische impact heeft. Slechts 14 procent denkt dat sociale media op werk ze minder productief maakt, terwijl 10 procent zegt dat ze zelfs productiever worden door sociale media. Een meerderheid (68 procent) vindt daarom ook dat sociale netwerksites gewoon toegestaan moeten zijn op het werk.

Lees hier verder
Alius aliud dicit "Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is" ook al is deze uit de as herrezen.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiliging & Privacy”